Komoly része volt Európának az új Corolla fejlesztésében
Az új Corolla fejlesztése során elsősorban mely területeket kívánták tökéletesíteni?
„Mindenekelőtt koherens tulajdonságokra törekedtünk, s ezt a kettős hibrid kínálat bevezetésére alapoztunk. E kettős hajtáslánc-ajánlat köré fejlesztettük ki az autót, optimális vezethetőséget, a rugózási komfort és a vezethetőség egyensúlyát, a lehető legalacsonyabb zaj- és rezgésszintet, határozott megtámasztást biztosító üléseket, valamint prémium audiorendszert biztosítva. Arra törekedtünk, hogy magabiztos, élvezetes vezetési élményt adjunk a mindennapi ingázások során éppúgy, mint a nagyobb távolságok megtételekor.”
Szó szerint vadonatúj autóról van szó – ez milyen kihívásokat támasztott a mérnökökkel szemben?
„Rengeteg műszaki kihívással kellett szembenéznünk, például hogy hogyan biztosítsuk a Touring Sports kivitel karosszériájának merevségét. Mivel azonban ezt meg tudtuk oldani a TME keretein belül, úgy gondolom, nem ez volt a legnagyobb akadály, amit leküzdöttünk. A legkeményebb kihívás talán az volt, hogy két csapatnak – az európai és a japán fejlesztőknek – párhuzamosan kellett dolgoznia az új Corollán. Bár a modern kommunikációs eszközök igen fejlettek, egy ilyen projekt haladása és sikere végső soron az embereken múlik. Mindkét oldalon olyan vezető mérnökök dolgoztak, akik több évnyi európai munkatapasztalattal rendelkeztek, így a kommunikáció, a megértés és az alkalmazkodás révén a legnehezebb kihívásokat is teljesíteni tudtuk.”
Mi teszi hamisítatlanul európai autóvá az új Corollát?
„Ahogy korábban említettem, a jármű célértékeit és fejlesztési irányát Európában határoztuk meg. Számos területtel mi foglalkoztunk, beleértve a rugózást és a vezethetőséget. Az érzékelhető minőséget ugyancsak a mi csapatunk fejlesztette, márpedig a stáb a legkiválóbbnak számít ezen a téren, és jelenleg is számos globális projekten dolgozunk. A kombi modellt teljes egészében Európában fejlesztettük, ezt nem is forgalmazzák máshol. A Hatchback változatot pedig kifejezetten úgy fejlesztettük, hogy maradéktalanul megfeleljen a legnagyobb európai szegmens szigorú elvárásainak. Ami a hajtásláncot illeti, Európában egyetlen másik autógyártó sem kínál két különböző benzin-elektromos hajtásláncot, holott az európai vásárlók kifejezetten ezt szeretik.
A projekt egyetlen pontján sem kellett kompromisszumos döntést hoznunk annak érdekében, hogy megfeleljünk más térségek eltérő elvárásainak. Az új Corollát úgy fejlesztettük, hogy élvonalbeli piaci szereplőként léphessen fel Európában, ugyanakkor világszerte is forgalmazzuk.”
A beltérben milyen változásokkal találkozhatunk?
„A GA-C platformnak köszönhetően a szélvédő alsó szélét 40 mm-rel lejjebb költöztethettük. A műszerfal szintén alacsonyabb lett, ami a korábbinál elegánsabb, könnyedebb kialakítást tett lehetővé, ráadásul a kilátást is javította. Az ülések 25 mm-rel mélyebbre kerültek, így a fejtér változatlan maradt. Ami az anyagválasztást és a kidolgozást illeti, a belső térben egységes megközelítést alkalmaztunk. Már az első 3D modelleknél úgy optimalizáltuk a formákat, hogy azok optikailag hitelesek legyenek: a fémbetétek például látványra és tapintásra is fémesek legyenek.„
Milyen intézkedésekkel javították a Corolla zaj- és rezgésszintjét?
„A vezetői környezet zajszigeteléséhez a korábbinál jóval hatékonyabb műszerfal-szigetelést alkalmaztunk, nagymértékben csökkentve annak kitett felületét. Újak az ajtótömítések, a hátsó kerékdobok hangszigetelése, zajszigetelt a szélvédő, és így tovább…„
Az új Corolla jellemzői közül személyesen melyiket kedveli leginkább?
„Számomra egyértelműen a vezetői üléshelyzet – az ülés / műszerfal / kormánykerék / középkonzol elhelyezkedése – a leginkább szembetűnő különbség. Amint beülök az autóba, kedvem támad elindulni és vezetni. Magával ragadja, magabiztossá teszi a vezetőt.„