• Egyéb

Könnyű, merev karosszéria és dinamikus felfüggesztés a Honda Jazz 1.5 i-VTEC jellemzői

  • Merev padlólemez Európára szabott karosszériával és felfüggesztéssel
  • A könnyebb futómű és az új lengéscsillapító-rendszer fokozza a menetkomfortot és az úttartást
  • A futóműhangolás és az Agilis Vezetést Támogató Rendszer (Agile Handling Assist) minimálisra csökkenti az alulkormányozottságot
  • Négytárcsás fékrendszer az erőteljes, biztos lassítás érdekében

 

A világszerte használt, könnyű és merev padlólemezt megerősítették az európai modellváltozatoknál, miként a futómű hangolása is az európai vezetők elvárásaihoz igazodik. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban? Lenyűgöző vezetési élményt a kontinentális, kanyargó utakon és a lehető legprecízebb kormányzást.

 

A MacPherson rendszerű első és a H-alakú, torziós, csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztést továbbfejlesztett, könnyített futóműelemek alkotják, kiváló úttartással és minimálisra mérsékelt kitörési hajlammal segítve a pilótát az autózások során. A kifinomult lengéscsillapító-rendszer további előnye, hogy minden utasnak, így a hátul ülőknek is komfortos utazást garantál, ugyanis hatékonyan szűri ki az úthibákat és nem engedi átjutni a rezgéseket az utastérre.

 

Az alacsony első súlypont tovább növeli a stabilitást, egyszersmind precízzé, természetessé és fürgévé teszi a Jazzt kanyarodás során. Elektronikus szervokormánya pontosan továbbítja a keréktől érkező visszajelzéseket a volánra, még közvetlenebb irányítással támogatva a sofőrt.

 

A dinamikus viselkedés és az elsőrangú menetkomfort remek párosítás, de a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszerrel válik igazán teljessé a koncepció. Ez a kiegészítő soha nem látott szintekre emeli az autó útfekvését, különösképpen gyors kormánymozdulatoknál, nagy sebességű kanyarokban és hirtelen, balesetet megelőző kitérőmanőverek esetén.

 

Az Agilis Vezetést Támogató Rendszer a fejlett Menetstabilizáló Elektronikára épül (Vehicle Stability Assist), működésének lényege, hogy a kormány elfordításakor lehelet finoman megfékezi a belső íven futó kerekeket. Az elv egyszerű, hatása viszont fenomenális: az autó elképesztően stabil, azonnal reagál a sofőr utasításaira és páratlan vezetési élményt nyújt.

 

A lassítást négytárcsás, 262 mm átmérőjű, hűtött első és 239 mm átmérőjű, tömör hátsó tárcsákon alapuló fékrendszerre bízták a szakemberek. A nagyobb fékerőről és a megingathatatlan útfekvésről az alábbi elektronikus menetbiztonsági eszközök gondoskodnak: Blokkolásgátló, Elektronikus Fékerőelosztó, Fékasszisztens, Menetstabilizáló Elekrtonika és Hegymenet Elindulást Segítő Rendszer.

 

Az NVH mozaikszóban összevont tulajdonságok (zaj, vibráció és nyersesség) javításának hála az út és menetszél keltette zajok szinte egyáltalán nem hallatszanak az utastérben. A műszerfal körüli területeken speciális hangszigeteléssel zárták el a zajok forrását, egyúttal légrétegeket alakítottak ki a szigetelőtáblák között, hogy a lehető legnagyobb csendben telhessen az utazás. A kormányba integrált „lebegő” tartókonzol (Supplemental Restraint System) afféle dinamikus lengéscsillapítóként működik, és minimalizálja a volánra jutó mikrorezgéseket.

 

A padlólemez aljára szerelt légterelőidomok számottevően csökkentik a szélzajt és – korántsem mellesleg – a kategória legalacsonyabb légellenállású modelljévé teszik az autót. Mindent egybevetve elmondható, hogy a Honda munkájának gyümölcseként még szofisztikáltabbnak hallatszik és érződik az új, dinamikusabb Jazz.