Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Korszakhatárt jelöl az M7-Dunaújváros sztrádakapcsolat megkezdődő előkészítése

Posted on 2017.10.14. By AztaCARom

 
Magyarország gyorsforgalmi törzshálózata öt éven belül megközelíti a végleges kiépítés szintjét, a 2022 utáni időszak fő feladata ezért a legforgalmasabb autópályák kapacitásainak bővítése mellett a Budapestet elkerülő összeköttetések építése lesz. Az M8 gyorsforgalmi út M7 és Dunaújváros közötti szakaszának meginduló előkészítése már az új időszak kezdetét jelenti – hangzott el a témában tartott sajtótájékoztatón 2017. október 12-én, Sárbogárdon.
 
A közúthálózat fejlesztése a következő években összesen mintegy 2500 milliárd forintos ráfordítással kap új lendületet. A kormány 2022-ig 900 kilométernyi új gyorsforgalmi szakasz megvalósításával beköti a megyei jogú városokat a sztrádahálózatba, elvezeti az országhatárokig az autópályákat, autóutakat. A későbbiekben a közúti közlekedésfejlesztés elsődleges feladata a kapacitáshiányos szakaszok bővítése, a gyűrű- és haránt irányú elemek kiépítése lesz. E cél a többi között az M7 és Dunaújváros között, az M8 nyomvonalán létrejövő új négysávos összeköttetés kiépítésével teljesül.
 
A tervezett út az M7 autópálya és a 710. sz. főút 2019 második felére megépülő csomópontjától indul majd. A mintegy 65 kilométeres szakasz másik végpontja a 2007-ben átadott, Dunaújvárost Dunavecsével összekötő Pentele híd lesz. A teljes egészében hazai forrásból finanszírozott, mintegy 10 milliárd forintba kerülő előkészítés 2018 elején kezdődik el. A közbeszerzésen kiválasztandó tervezőknek 2022 végéig kell kidolgozniuk a megvalósíthatósági tanulmányt, a környezetvédelmi munkarészeket és az engedélyezési terveket.
 
Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „Az új útszakasz az M8-tengely (a Graztól induló, Körmenden, Veszprémen, Dunaújvároson át Kecskemétig, majd két ágban Egerig és Békéscsabáig folytatódó sztrádakapcsolat) kiépítésének fontos mérföldköve. Magas ipari teljesítményt nyújtó nagyvárosokat, komoly gazdasági és idegenforgalmi potenciállal rendelkező térségeket köt össze, hathatós segítséget nyújthat a Budapest-Balaton viszonylatban főként a nyári hétvégéken tapasztalható forgalmi torlódások számának, kiterjedtségének csökkentésében.”
 
Az államtitkár hozzátette, hogy szintén hazai forrásból megindul az M8 Dunavecsétől Kecskemét felé vezető, mintegy 50 kilométeres folytatásának tervezése is. A beruházásokkal létrejövő M7-M6-M5 kapcsolat az M0 körgyűrűt érintő kerülőhöz és az egyéb, zömmel főúti alternatívákhoz képest is rövidebb idő alatt, alacsonyabb költséggel megtehető utat jelent majd. Siófok és Kecskemét központjai között a jelenlegi több mint két órás menetidő 1 óra 20 percre csökken. Az eljutás gyorsabbá, olcsóbbá és kényelmesebbé válik a Balaton térsége és a Dél-Alföld között.
 
Galambos Dénes, képviselő Fejér megye 4. sz. egyéni választókerületének országgyűlési képviselője elmondta: „Az M8 tervezett fejlesztése felértékeli Dunaújváros szerepét a folyami szállításban is. A település előtt közúti, vasúti és vízi áruforgalmi csomópontként új távlatok nyílnak azzal, hogy az M6 után még egy gyorsforgalmi kapcsolattal gyarapodik. A közforgalmú kikötő létesítése és egyéb logisztikai fejlesztések, a Duna menti közepes nagyságú városok kikötői közötti nemzetközi együttműködés a munkahelyteremtésben is előrelépést hozhat Dunaújváros számára.”
 
Varga Gábor, Fejér megye 5. sz. egyéni választókerületének országgyűlési képviselője hangsúlyozta: „Az M7 autópálya által kettészelt megye déli részének felzárkóztatásához nélkülözhetetlen a térség bekapcsolása az országos gazdasági, logisztikai vérkeringésbe. Az előkészítés megindítása egyértelműen igazolja, hogy érdemes volt megvívni a hosszú évek tartó harcot a déli nyomvonal megvalósítása érdekében. Sárbogárd és a környező települések számára a végül kiválasztott alternatíva semmi máshoz nem fogható esélyt biztosít a megerősödésre.”
 
Dorkota Lajos, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal elnöke, Dunaújváros díszpolgára kifejtette: „A megvalósuló beruházással Dunaújváros és a térség lakóinak, vállalkozásainak régi álma válhat valóra.  A település könnyebb megközelíthetősége vonzóbbá teheti a várost az új beruházások számára, ami további munkahelyeket és növekvő adóbevételeket teremt. A készülő útszakasz biztonságos, kényelmes és gyors összeköttetést jelent az itt élőknek a fejlődő dél-balatoni régió felé, és a közeli Somogy és Tolna megyei településekre is.” 
 
 
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Ctrl+C - Ctrl+V Tags:mutyi

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Pályakarbantartás miatt változik a hatvani, szolnoki, lajosmizsei vonatok menetrendje
Next Post: Egy hónapig korlátozzák a forgalmat az M0-s autóúton, az M5-ös közelében

Kapcsolódó cikkek

  • Hidrogén világrekord Ctrl+C - Ctrl+V
  • Tízmillió abroncs Harley-Davidsonokra Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Lexus NX lehet a Világ Év Autója Ctrl+C - Ctrl+V
  • 9-ből 6 gyorsasági szakaszt nyertek Friciék, mielőtt beestek Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kiss Norbi a hazai versenyén is győzni akar Mercedesével  Ctrl+C - Ctrl+V
  • Nagyon kell, hogy sokan legyenek a rakpartokon! Utazz kedvezményesen a budapesti tűzijátékra a MÁV-Volán-csoport járataival Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT