Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Korzikán bizonyíthat a Yaris WRC

Posted on 2018.04.06.2018.04.06. By Iroda Távirati

A 2018-as Rali Világbajnokság negyedik fordulójában Korzika kanyargós aszfaltútjain száguldanak majd végig a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team pilótái. A klasszikusnak számító Tour de Corse az évad első olyan versenye, ami mindvégig aszfalton fut, de Jari-Matti Latvala, Ott Tänak és Esapekka Lappi magabiztosan ülnek volán mögé, hiszen a Toyota Yaris WRC már Monte-Carlo lefagyott útjain is fényesen bizonyított, kettős győzelmet szerezve a csapatnak.

A WRC franciaországi fordulójának számító Tour de Corse arról híres, hogy keskeny és szeszélyesen kanyargó hegyi útjait egyik oldalt sziklák, másik oldalt pedig veszélyes meredélyek szegélyezik. Ám ez a futam nemcsak a pilótákat, hanem a gumikat is erősen megterheli, hiszen az aszfalt meglehetősen érdes, a szakaszok pedig hosszúak. A mezőny bázisa a sziget keleti oldalán fekvő Bastia repülőtér lesz; innen indul pénteken a rally két szakasszal, amelyek egyike, a La Porta-Valle di Rostino 49,03 kilométer hosszú. A szombati három, összesen 136,9 kilométer hosszúságú szakasz helyszíne az északi partvidék, az utolsó napon pedig a sziget nyugati részén, Ajaccio környékén mérkőznek majd meg egymással a versenyzők. Az 55,17 kilométeres Vero-Sarrola-Carcopino tesztszakaszt a 16,25 kilométer hosszú Pénitencier de Coti-Chiavari Power Stage követi.

“Úgy érzem, jól fogunk szerepelni Korzikán. Az autónk egyszer már elég jónak bizonyult aszfalton, és jó néhány eredményes teszten is túl vagyunk már. Tesztpilótánk, Juho Hänninen sokat dolgozott a futómű beállításain, és sikerült is javítania az autó teljesítményén, úgyhogy azt hiszem, Jari-Matti, Ott és Esapekka elégedett lesz a géppel. A csapat összes tagja remekül felkészült, és szerintem mindenki nagyot autózik majd.” – fogalmaz Tommi Mäkinen, a Toyota Gazoo Racing rally csapatának csapatfőnöke.

“Jó emlékeket őrzök Korzikáról, ahol 2015-ben győzelmet arattam. Szeretem az aszfaltot. Amúgy nem véletlenül hívják ezt a futamot a Tízezer Kanyar Rallyjának: ha az ember egy 100 méternél hosszabb egyenest talál, akkor valószínűleg eltévesztette a szigetet! A kanyarokat nem igazán lehet levágni, és az útburkolaton alig akad kavicsos rész, úgyhogy nagyon élvezetes itt autózni. A futamot megelőző tesztünk nagyon, de nagyon eredményes volt, és kifejezetten bízom az autóban. Korzikán mindegyik csapat gyors lesz, de remélem, hogy így is összejön nekünk a dobogós helyezés!”- teszi hozzá Jari-Matti Latvala, a 7. rajtszámú autó pilótája.

“Eddig mindenféle úton jók voltunk ebben a szezonban, és a csapat nagyon keményen dolgozott azon, hogy ez így legyen. Most itt az ideje, hogy visszaszerezzünk pár pontot a vetélytársainktól. Tavaly elég jól szerepeltem Korzikán, most pedig komoly eredményt szeretnék elérni. A Monte-Carlo Rallyn meglehetősen sajátságosak voltak a körülmények, így ott nehéz volt nagyot dobni, de most a Korzikát megelőző tesztek nagyon biztatóan sikerültek. Szerintem jó irányba indultunk el, és úgy érzem, hogy remek az autó teljesítménye.” – véli Ott Tänak, a 8. rajtszámú autó pilótája.

“Más kategóriákban korábban is versenyeztem már párszor Korzikán, úgyhogy elmondhatom: ez egy egészen egyedi futam. Kanyar kanyar után, és alig vannak egyenesek, ahol szusszanhatnánk egy kicsit. Az is szokatlan, hogy a verseny viszonylag kevés, de hosszú szakaszokból áll. Most állok először rajthoz Korzikán egy WRC-géppel, de magabiztos vagyok, mert Monte-Carlóban is jó tempót diktáltunk. Az is bizakodóvá tesz, hogy jók az autó beállításai, ráadásul mindezt nedves és száraz pályákon is leteszteltük, szóval minden körülményre felkészültünk.” – árulja el Esapekka Lappi, a 9. rajtszámú autó pilótája.

Statisztikák (Tour de Corse):

Év

Jari-Matti Latvala

Ott Tänak

Esapekka Lappi

2017

4

11

–

2016

4

10

–

2015

1

10

14

Mi történt tavaly? 

A Toyota Yaris WRC majdnem dobogós helyet szerzett, amikor tavaly bemutatkozott Korzikán; Jari-Matti Latvala összetettben a negyedik lett, és a hajrában hatalmasat autózott. Ő lett a Power Stage győztese, és végül csupán 0,1 másodperccel maradt le a harmadik helyezett mögött.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Rangos díjat kapott a Lexus jacht tanulmánya
Next Post: A BMW M8 GTE harmincórás tesztre indult

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT