Közel 520 kilométeres hatótávra képes az új Enyaq iV Sportline

AZ SUV ALACSONYABB, SPORTOSABB KASZTNIT KAPOTT. HAMAROSAN ÉRKEZIK AZ RS ÉS A GT VERZIÓ IS.

A Škodának egyelőre még nincs saját változata a konszerntárs Volkswagen tisztán elektromos ID.3-as hatchbackjéből, ugyanakkor a cseh márka palettáján van egy modell, ami az ID.4-es megfelelőjének tekinthető. Természetesen más köntösben, de az Enyaq iV ugyanazt tudja, mint a villanyos VW SUV. Bár ez inkább egyéni ízlés kérdése, de a szakemberek szerint a Škoda autója formatervét tekintve tetszetősebbre sikerült, mint az ID.4-es, ráadásul Mladá Boleslavban elkészült az új, Sportline verziója is.

Az olyan, belső égésű motorral szerelt modellekhez csatlakozva, mint a Superb és a Kodiaq, az új Enyaq iV a Sportline csomag részeként merevebb alvázat kapott, míg az autó elejét 15, a hátulját pedig 10 milliméterrel engedték közelebb az aszfalthoz. Emellett az alapfelszereltségként kínált 20 colos, vagy az extraként elérhető 21 colos felnik közül választhatunk.

Megjelenésében is jól megkülönböztethető az alacsonyabb felszereltségi szintektől a számos hangsúlyos, fényes fekete kiegészítőnek köszönhetően. Kezdve a visszapillantók borításával az ablakkereteken és a légbeömlőkön át, egészen a kocsi csomagtérajtaján található feliratokig. A sötétített üvegek az alapfelszereltség részét képezik, akárcsak a LED Matrix fényszórók, valamint a teljesen LED-es hátsó lámpák a szekvenciális irányjelzővel.

A Škoda mérnökei a belső teret is átalakították, hogy a Sportline kivitel ezáltal is jól elváljon a többi Enyaq iV verziótól. A tetőt és az üléseket borító kárpit is fekete színt kapott, míg a műszerfal szürke varratokkal díszített szintetikus fekete bőrrel lett bevonva, amelynek egyhangúságát karbonhatású kiegészítőkkel törték meg. Szintén megtalálhatók a csomagban az integrált fejtámlával ellátott, velúr mikroszálas szövettel behúzott sportülések. Az utastérben történt változtatások sorát a bőrborítású, lapított alsó résszel rendelkező kormánykerék és az alumínium-szerű pedálok zárják.

Az Enyaq Sportline iV a tervek szerint az idei év végén érkezik meg a Škoda szalonjaiba. Két kivitel lesz elérhető: az egy elektromos motorral szerelt hátsókerék-meghajtásos változatban, illetve a két elektromos motorral rendelkező, összkerekes verzióban rendelhetik majd a vásárlók. Az alapmodell 177 lóerős (132 kilowattos) teljesítményre lesz képes, a paletta közepén a 201 lóerős (150 kilowattos) változat lesz, a csúcsmodellnek tekinthető, kétmotoros változat pedig 261 lóerőt (195 kilowattot) és azonnali 425 newtonméteres nyomatékot lesz képes leadni.

Hatótáv tekintetében a belépőszintű, hátsókerekes modellben egy 62 kilowattórás akkucsomag teljesít szolgálatot, ami a WLTP-szabvány alapján több mint 400 kilométeres táv megtételét teszi lehetővé egyetlen felöltéssel. Egy lépcsőfokkal feljebb még mindig hátsókerék-meghajtást, de már egy 82 kilowattórás akkupakkot találunk, ami 520 kilométerre elegendő energiát biztosít. Ugyanez a csomag került a kínálat csúcsát jelentő összkerekes, kétmotoros Enyaq modellbe is, melynek hatótávja kicsivel több mint 500 kilométer.

A Sportline után hamarosan érkezik majd a kimondottan teljesítményorientált, 302 lóerővel (225 kilowattos) és 460 newtonméter forgatónyomatékkal rendelkező RS változat is. Ezen kívül már készül a GT kivitel is, ami a hírek szerint kevésbé praktikus, de kupésabb megjelenést kap majd.

Forrás:

Motor1.com & mahzrt.hu