Kulcsrakész megoldás a gördülékenyebb és kényelmesebb városi közlekedés érdekében

 A MOBILITÁS, MINT A JÖVŐ VÁROSAI ELŐTT ÁLLÓ EGYIK LEGNAGYOBB KIHÍVÁS

A mobilitás, legyen szó munkába vagy iskolába járásról, szórakozásról vagy az egészségügyi szolgáltatások igénybevételéről, létszükséglet. A szabadság és a kikapcsolódás zálogát jelentő személygépjárművek és kerékpárok mellett a jövőben a mobilitást közös használatú, sokféle, kényelmes, városon belüli és kívüli használatra is alkalmas, hosszú távú és mindenki számára elérhető megoldások fogják jelenteni.
Paradigmaváltásnak vagyunk tanúi, melyet az online vásárlás és a házhozszállítás térhódítása, a dugók és a városokon belüli parkolás összetett kérdésköre és a lakóhelytől függő különböző mobilitási igények kielégítésének nehézségei fémjeleznek.

A városok egyre nőnek és vonzzák a munkát, minőségi szolgáltatásokat, kulturális, szociális és közösségi élményeket kereső tömegeket. A Világbank előrejelzése szerint 2050-ben a világ népességének kétharmada nagyvárosokban fog élni. De hogyan lehet javítani a mindennapi utazások minőségén ebben a környezetben?
Az egyre nagyobb, egyre több dugóval küszködő és nem egyszer túlterhelt tömegközlekedési hálózattal rendelkező városokban a jövő mobilitási eszközeiről való gondolkodás új távlatokat nyit meg. Változik a felállás, egyre nagyobb teret nyer a környezetbarát közlekedés, az önvezető járművekkel pedig még tovább bővül a lehetőségek köre.

 CITROËN AUTONOMOUS MOBILITY VISION: A KÖZÖS HASZNÁLATÚ, ÖNVEZETŐ JÁRMŰVEL TÖRTÉNŐ KÖZLEKEDÉS ÚJ MODELLJE

A fentiek tudatában szükségessé vált a városi mobilitás újragondolása, hogy mindenki számára lehetővé váljon a városközpontok által kínált lehetőségek kihasználása a hátrányok elszenvedése nélkül. A Citroën Autonomous Mobility Vision ennek megfelelően a városi élet gördülékenyebbé, kellemesebbé és emberibbé tételét ígéri.

Egy forradalmian új, nyílt fejlesztésű mobilitási modellről van szó, mely önvezető technológián és a felhasználók igényeihez igazodó, közös használatú eszközökön alapul. A kiindulópont egy folyamatosan közlekedő robotjárművekből – The Citroën Skate – álló flotta, melyhez teljesen egyedi élményt nyújtó felépítmények, ún. podok kapcsolódnak. A Citroën Skate képezi a jármű alapját, a ráhelyezett podnak köszönhetően pedig a felhasználók bármikor igénybe vehetik az általuk választott szolgáltatást.

A koncepció alapgondolata a Citroën Skate és a podok szétválasztása, ami gördülékeny és kreatív városi közlekedést tesz lehetővé. Ott van egyfelől az önvezető, elektromos Citroën Skate-ekből álló flotta, másfelől az olyan célzott igényeket kielégítő felépítmények, mint amilyeneket az Accor (Sofitel En Voyage és Pullman Power Fitness) és a JCDecaux (JCDecaux City Provider) kínál. Az eredmény egy újragondolt és fejlettebb közlekedési eszköz, mely kollektív és egyéni használatra egyaránt alkalmas.

Ennek a számos felhasználási lehetőséget kínáló csúcstechnológiás megoldásnak az alapja egy egymással összeköttetésben álló, sofőr nélküli, önvezető Citroën Skate-ekből és podokból álló flotta, mely stresszmentes közlekedést biztosít és minimum 35%-kal mérsékli a torlódást. Ennek érdekében a külön sávban közlekedő Citroën Skate-ek úgy vannak felszerelve, hogy a lehető leghatékonyabb és leggazdaságosabb módon illeszkedjenek a városi környezetbe. Egy nyílt pályán közlekedő, 100%-ig önvezető személyautó a technikai kihíváson túlmenően rendkívül költséges is lenne. A Citroën Autonomous Mobility Vision koncepcióban viszont a podok, a Citroën Skate-ek és a közlekedési útvonalak teljes összhangja valósul meg. A felhasználási feltételek (külön sávok) így hozzájárulnak az egész rendszer optimalizálásához. Ráadásul az intelligens flottavezérlés – a kereslet függvényében – maximális kihasználást tesz lehetővé. E megközelítés tehát az erőforrások optimális felhasználásán és egy komplett rendszeren (podok, Citroën Skate-ek, külön sávok, flottavezérlés) nyugszik