Lamborghini Temerario

  • 654506
  • 654508
  • 654510
  • 654512
  • 654513
  • 654515
  • 654521
  • 654524
  • 654527
  • 654507
  • 654509
  • 654511
  • 654514
  • 654516
  • 654517
  • 654518
  • 654519
  • 654520
  • 654522
  • 654523
  • 654525
  • 654526
  • 654528
  • 654529
  • 654530
  • 654531
  • 654532
  • 654533
  • 654534
  • 654535
  • 654536
  • 654537
  • 654538
  • 654539
  • 654541
  • 654542
  • 654543
  • 654544
  • 654545
  • 654546
  • 654547
  • 654548

Az új Lamborghini szupersportautó a saját bajnokságában szerepel: egy 920 CV-s, ikerturbós V8-as hibrid hajtáslánc, amely a legmagasabb szintű teljesítményt és kényelmet kínálja a páratlan vezetési élményért

Sant’Agata Bolognese/Monterey, Kalifornia, 2024. augusztus 16. – Az Automobili Lamborghini bemutatja a Temerario-t[1], a vadonatúj szupersportkocsit, amelyet ikerturbós V8-as hibrid hajtáslánccal szereltek fel, amely újradefiniálja a teljesítmény, a vezetési élmény és a kényelem fogalmát. A Temerario a Lamborghini High Performance Electrified Vehicle (HPEV) sorozatának második modellje a Revuelto[2] után, és az Urus SE[3] piaci debütálását követően fejezi be a Sant’Agata Bolognese termékcsaládjának hibridizációját.

A 2024-es Monterey Car Week sztárja, a Temerario a szupersportautók szegmensének új etalonjaként mutatkozik be, kategóriaverő teljesítményének köszönhetően. Az új hibrid hajtáslánc egy teljesen új ikerturbós V8-as motort ötvöz három villanymotorral, amelyek összteljesítménye 920 CV. A duplaturbós V8-ast a semmiből tervezték és fejlesztették Sant’Agata Bolognese-ban, és ez az első és egyetlen sorozatgyártású szupersportkocsi-motor, amely képes elérni a 10 000-es fordulatszámot. A teljesítmény abszolút reveláció: 340 km/h feletti maximális sebesség, 0-100 km/h (0-62 mph) mindössze 2,7 másodperc alatt.

„A Temerario egy igazi „fuoriclasse”: egy autó a saját bajnokságában, rendkívüli és innovatív jármű műszaki és stílusbeli szempontból egyaránt” – mondja Stephan Winkelmann, az Automobili Lamborghini elnök-vezérigazgatója. „Minden új Lamborghininek teljesítményben meg kell haladnia elődjét, ugyanakkor károsanyag-kibocsátási szempontból fenntarthatóbbnak kell lennie. A Temerario-val a Direzione Cor Tauri tervünkben szereplő villamosítási stratégia kulcsfontosságú fejezetét fejeztük be: mi leszünk az első luxusautó-márka, amely teljesen hibridizált választékot kínál.”

[1] A járművet még nem kínálják eladásra, ezért nem vonatkozik rá az 1999/94/EK irányelv. Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok a típusjóváhagyási szakaszban vannak.

[2] A Revuelto fogyasztási és emissziós értékei: Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 11,86 l/100 km; Kombinált teljesítményfelvétel: 10,1 kWh/100 Km; Kombinált CO2-kibocsátás: 276 g/km; Kombinált CO2 hatékonysági osztály: G; Kombinált üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral: 17,8 l/100km; Kombinált CO2-kibocsátás és lemerült akkumulátor hatékonysági osztályok: G; [WLTP].

[3] Az Urus SE fogyasztási és kibocsátási értékei: Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,08 l/100 km; Kombinált teljesítményfelvétel: 39,5 kWh/100 Km; Kombinált CO2-kibocsátás: 51,25 g/km; Kombinált CO2 hatékonysági osztály: B; Kombinált üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral: 12,9 l/100km; Kombinált CO2-kibocsátás és lemerült akkumulátor hatékonysági osztályok: G; [WLTP].

Tudtad?