Látványos GR SPORT kivitellel gazdagodott a világ kedvenc SUV-ja (2.)

Digitális műszeregység

A 12,3” műszeregység teljesen digitális, és tűéles grafikát, valamint a tartalom vezető hangulatához igazodó testreszabását kínálja. Utóbbit négy különböző téma segítségével teheti meg a felhasználó: Casual, Smart, Tough és Sporty lehetőségek állnak rendelkezésre. A beállítások három különböző elrendezést tartalmaznak a fő mérőórák tekintetében, de mindegyik változatban központi helyen jeleni meg a sebességmérő és a váltásjelző. A háttérvilágítás automatikusan változik a kiválasztott vezetési móddal. A kijelző három különálló multiinformációs zónával rendelkezik. A központi rész a leggyakrabban használt információkat mutatja, például az autó fejlett biztonsági rendszereinek visszajelzéseit. A bal és jobb oldali adatok az üzemanyag-fogyasztásról, a hangrendszerről és egyéb adatokról adnak tájékoztatást, de a vezető szinte teljes mértékben személyre szabhatja a kijelzőt a kívánt információkat kiemelő widgetek segítségével.

Fejlett multimédia

A RAV4 GR SPORT a legújabb Toyota Smart Connect multimédiás rendszerrel van felszerelve, amelyet egy 10,5” érintőképernyőn keresztül lehet irányítani. A műszerfal közepére helyezve és az autó belső kialakításának szögeihez igazodó formájával a monitor mély fekete színekkel rendelkezik, és nagyfelbontású grafikát kapott, hogy bármilyen fényviszonyok között éles és tiszta képet biztosítson. Egy állandó, ikon alapú menü található a kijelző vezető felőli oldalán. A felhasználók okostelefonjukat vagy táblagépüket is csatlakoztathatják a rendszerhez – akár vezetéken keresztül, akár vezeték nélkül az Apple CarPlay, vagy kábelen keresztül az Android Auto segítségével. A multimédiás csomag hozzáférést biztosít a felhő alapú navigációhoz, amely folyamatosan frissített, valós idejű közlekedési információkat használ a pontos és hatékony útvonaltervezés érdekében. Van egy beépített navigációs rendszer is, amely akkor használható, ha nincs online kapcsolat a felhővel. Ez további funkciókkal rendelkezik, beleértve a táblák felismerését, a helyi időjárási információkat és a figyelmeztetéseket, ha a jármű a korlátozott, alacsony károsanyag-kibocsátású zónák (LEZ) felé közeledik. A hangutasítások használatát egyszerűbbé tette az új „Szia Toyota!” hangvezérlés. Ez képes reagálni a klíma beállítására, a multimédiás opciók kiválasztására, a telefonhívásra vagy az ablakok kinyitására és bezárására vonatkozó, szóban elhangzott kérésekre. A „Szia Toyota!” úgy lett kialakítva, hogy megértse a társalgási beszédet, így ha azt mondja, hogy „fázom”, akkor az ablakok becsukásával vagy az utastér hőmérsékletének emelésével reagál. A műszerfalba szerelt két mikrofonnal a rendszer felismeri és reagál a vezető és az első ülésen ülő utas parancsaira. A háttérzaj közepette is felismeri a parancsokat, így nem kell kikapcsolni az audiorendszert. Tovább fokozza a kényelmet, hogy a jövőbeli frissítéseket zökkenőmentesen, vezeték nélkül, az autó adatkommunikációs modulján (DCM) keresztül lehet telepíteni. Ez azt jelenti, hogy nem kell az autót szervizbe vinni rendszerfrissítés céljából. Hasonlóképpen, a rendszer a Toyota T-Mate/Toyota Safety Sense szoftverének frissítésére is használható.

Távvezérlési szolgáltatások a MyT alkalmazáson keresztül

A vezető számos hasznos funkciót érhet el távolról, a MyT okostelefonos alkalmazáson keresztül. Az ismerős, aggodalmakat keltő bizonytalanságok, hogy nyitva hagyta-e az ablakot, nyitva hagyta-e az ajtókat, vagy felkapcsolva hagyta-e a lámpákat, miután leparkolt, távoli értesítések segítségével előzi meg a rendszer, amelyek megerősítik a jármű biztonságát. Ez a funkció minden RAV4 modell esetén alapfelszereltség. Az ajtókat is bezárhatja és kinyithatja – ez egy praktikus funkció, ha valakinek kulcs nélkül kell bejutnia, például csomag feladása vagy az autó tisztítása érdekében. A vészvillogók is aktiválhatók, így könnyebben észrevehető a jármű egy nagy vagy forgalmas parkolóban. Ezek a funkciók immár az alapfelszereltség részét képezik a közepes felszereltségű modellek esetén, akárcsak a klímaberendezés távvezérlése, amivel már beszállás előtt felmelegíthető, vagy éppen lehűthető az utastér. A jármű állapota ugyancsak ellenőrizhető, beleértve az üzemanyagszintet és a hatótávolságot, vagy éppen az szervizzel kapcsolatos figyelmeztetéseket és a jármű legutóbbi állapotfelmérésének részleteit.

Finomhangolt futómű

A RAV4 GR SPORT változat túlmutat a látványos stíluson és a bőséges felszereltségen, hiszen jobb vezetési élményt nyújt, köszönhetően az irányíthatóságot szem előtt tartva újrahangolt felfüggesztésnek. Az első és a hátsó tekercsrugók merevebbek lettek, hogy a mozgékonyságra és a reakciókészségre helyezzék a hangsúlyt. A rugótényező változásait a lengéscsillapítók csillapító erejének megfelelő beállításával is össze kellett egyeztetni. A plug-in hibrid modellnél a rugóállandók elöl 30-ról 36 N/mm-re, hátul pedig 49-ről 55 N/mm-re nőttek, míg a hibrid GR SPORT esetében a 28-ról 30-ra és 40-ről 46 N/mm-re nőttek az értékek. A RAV4 jól bevált felfüggesztése elöl MacPherson rugóstagokat, hátul pedig kettős keresztlengőkarokat használ – mindkét esetben stabilizátor rudakkal kiegészülve.

Fejlett öntöltő hibrid elektromos hajtáslánc

Az öntöltő hibrid elektromos RAV4 GR SPORT a Toyota jól bevált negyedik generációs öntöltő hibrid technológiájával rendelkezik, amelyhez könnyebb és kompaktabb alkatrészeket használtak fel, hogy élesebb teljesítményt és nagyobb hatékonyságot biztosítson. A teljes rendszerteljesítmény 222 lóerő (163 kW), ami 8,1 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást tesz lehetővé. Ez a hajtáslánc vezette be a 2,5 literes Hybrid Dynamic Force négyhengeres benzinmotort. A világszínvonalú hőhatékonyságot elérő Atkinson-ciklusú egység az üzemanyag-fogyasztás és a teljesítmény erős egyensúlyát biztosítja. Az új RAV4 GR SPORT esetében a WLTP kombinált üzemanyag-fogyasztás 5,8 l/100 km, széndioxid-kibocsátása pedig 132 g/km.