Legördültek a gyártósorról az első Ford Pro E-Transitok

From left to right. Ali Y. Koç - Deputy Chairman, Koç Holdings Board of Directors and Chairman, Ford Otosan; Mustafa Varank - Minister of Industry and Technology, Republic of Turkey; İlknur Karaca - Team Leader, Assembly Shop Production Line, Gölcük plant. LICENSE EXPIRES: In perpetuity. LICENSE BY: Ford Otosan. LICENSE SCOPE: A - Earned editorial, press releases, press kits, C - All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc). REGION: EU. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.

A Ford Üzleti ügyfeleket kiszolgáló üzletága, a Ford Pro most kezdi meg a tisztán elektromos hajtású E-Transitok első példányainak kiszállítását európai vásárlóinak a Ford Otosan törökországi Kocaeliben működő gyárából.

Ezt ünnepelték ma meg a Gölcük üzemben, ahol ez alkalomból a török kormány képviselői is megjelentek a befektetők, a dolgozók és a sajtó munkatársai mellett.

A kezdetektől hatalmas érdeklődés tapasztalható az európai vállalkozások körében az E-Transit iránt (több mint 5000 rendelés érkezett még azelőtt, hogy az első autó legördült a gyártósorról), ezért a Ford Otosan máris megkezdte a sorozatgyártást.

“A Ford Otosan Kocaeli üzeme a Transit európai termelésének középpontja, és az E-Transit megjelenése új, felvillanyozóan izgalmas korszakot nyit ebben az eddig is jelentős együttműködésben,” mondta el Hans Schep, a Ford Pro európai ügyvezető igazgatója. “Ez az első lépés a Kocaeli üzem átalakításában, ami az európai elektromos haszongépjármű-gyártás jelentős központja lesz.”

Az E-Transit a világ legkelendőbb áruszállítójánaktisztán elektromos hajtású változata, és az új modellre alapozva debütál a régióban a Ford Pro; ez az új üzletág az elektromos és belsőégésű motoros járművek világszínvonalú portfóliójába integrált szoftverek, töltési megoldások, felhőbe kapcsolat szolgáltatások és pénzügyi termékek átfogó skáláját kínálja a vállalkozások számára, hogy tovább javíthassák autóik termelékenységét és rendelkezésre állási idejét, csökkenthessék költségeiket, és egyetlen, az elektromos és digitális korszakra tervezett platformon akadálytalanul hozzáférhessenek mindenhez, amire szükségük lehet.

“Nagy büszkeség számunkra, hogy az E-Transit a Kocaeli üzemben készül, ahol a működéshez szükséges elektromos áram 100 százaléka megújuló forrásból származik. Ez újabb fordulópont abbéli törekvésünkben, hogy egyre fontosabb szerepet játsszunk a Ford villamosítási stratégiájában,” nyilatkozta Güven Özyurt, a Ford Otosan ügyvezető igazgatója. “Biztosak vagyunk benne, hogy a legendás Transit elektromos változata jelentős fejlődésnek számít, és fontos lépés abban, hogy a Ford Otosan a Ford elektromos haszonjárműveinek gyártási központjává váljon.”

A Ford minden tétet a haszonjárművek villamosítására tesz

A jövőbeni elektromos Ford-modellek iránti kereslet kielégítésére a Ford Otosan 2 milliárd dolláros beruházással készül, és mintegy 3000 új dolgozó felvételével növeli termelési kapacitását, felkészülve többek közt az új generációs Transit Custom gyártására is.

A Ford ambiciózus európai járművillamosítási tervének támogatására a Ford, az SK On Co., Ltd. és a Koç Holding nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot írtak alá egy új törökországi vegyesvállalat létrehozásáról. A végleges megállapodás későbbi aláírásától függően a három partner azt tervezi, hogy a szélesebb értelemben vett európai régió egyik legnagyobb EV-akkumulátorgyártó üzemét építik majd fel. A termelés az évtized közepén indulhat, és az éves kapacitás elérheti 30-45 gigawattórát.

A Ford az európai haszonjármű-piac éllovasa, és a márka piacvezető helyzetét tovább erősíti, hogy az eltérő vásárlói igények kielégítéséért tovább folytatja a Transit-modellek villamosítását. 2024-re négy új, tisztán elektromos hajtású járműis megjelenik a Transit-családban, mivel a vállalat 2035-re teljes európai járműértékesítésében meg akarja valósítani a nulla károsanyag-kibocsátást, illetve a karbonsemlegességet európai létesítményei, logisztikája és beszállítói működésében.

A vásárlók jól járnak az elektromos korszakban

Rendkívül versenyképes hatótávolságával, hasznos teherbírásával, teljesítményével és felépítmény-választékával az E‑Transit arra született, hogy zökkenőmentes megoldást kínáljon a flottaüzemeltetők számára az elektromos átállásra, miközben a Ford Pro feltöltési, telematikai és szervizelési megoldásai nagyban javítják termelékenységüket.

A Ford Pro már bebizonyította az E-Transit strapabírását, világszerte kíméletlenül próbára téve az autót csúcstechnológiájú tesztlétesítményeiben. A vállalat most egy szélesebb körű programot indított, amelyben valódi felhasználók kaptak meg 60 darab előgyártott E-Transitot – köztük átalakított modelleket –, hogy ezekkel végezzék szokványos napi munkájukat Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában és az Egyesült Királyságban. Ez jelentős segítséget jelent a Ford Pro számára, hogy tökéletesítse állandóan rendelkezésre álló termék- és szolgáltatáskínálatát, optimális hatékonyságot és termelékenységet biztosítva ügyfeleinek.

# # #

Az IHS Markit 2014-2021 közötti újautó-regisztrációs adatai alapján, amit kormányzati és egyéb forrásokból állítottak össze, és a 2022 februári adatok szerint több mint 80 országban regisztrálják a forgalomba állított új gépjárművek 95 százalékát. A Transit-család regisztrációs adataiba beleszámítják a dobozos áruszállító, a személyszállító, a fülkés alvázas és az egyedi felépítményű Ford Transit és a Transit Custom modelleket is, míg a Transit Connect és a Transit Courier modelleket nem.

Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.