• Egyéb

Legurultak a gyártósorról a BMW X7 első előszériás modelljei

A BMW Group spartanburgi gyára gőzerővel készül a vállalatcsoport eddigi legnagyobb SAV modelljének tömegtermelésére. Az első BMW X7  jövőre érkezik.

A BMW Group egyesült államokbeli, Spartanburgben működő gyára 2017. december 19-én megkezdte az új BMW X7 első előszériás modelljeinek legyártását, amellyel kezdetét vette a vállalatcsoport valaha készült legnagyobb SAV (Sports Activity Vehicle) modelljének 2018 végi debütálásáig hátralévő tizenkét hónap visszaszámlálása. Az újdonságra az elkövetkező egy esztendőben a legextrémebb körülmények és a legváltozatosabb tesztek várnak.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az új BMW X7 is Spartanburgben, a BMW X modellcsalád otthonában készül majd. Egy rendkívül különleges modell érkezését készítjük elő, munkatársaim pedig már nagyon várják a bajor prémiummárka eddigi legnagyobb személyautóját. A BMW X7 tömegtermelésének beindításával nem kevesebb, mint öt BMW X modell készül majd nálunk, amelyeket a világ mind a négy sarkába exportálunk” – nyilatkozta Knudt Flor, a BMW Group spartanburgi gyárának igazgatója.

Az egyedülálló kisugárzást álcázó karosszériafólia rejti

Spartanburgben az előszériás modellek legyártásával a jövőbeni sorozatgyártás idő előtti tökéletesítése és optimalizálása is megtörténik, hiszen a BMW X7 tömegtermelésben kínált példányai a BMW X5 és a BMW X6 gyártósorain látnak majd napvilágot. A sorozatgyártást előkészítő folyamatokat különlegesen képzett oktatócsapat felügyeli, miközben a szakemberek ezzel párhuzamosan az újdonságot gyártó személyzetet is felkészítik.

A Spartanburgben készülő előszériás modellek a gyártósorokról egyenesen a típust fejlesztő tervezőmérnökökhöz gurulnak, akik a homologizációs és regisztrációs folyamatok után hónapokon át tartó, átfogó tesztelésnek vetik alá a technikát. A hosszú távú nyüstölést extrém körülmények közötti teljesítménypróba követi, amelynek keretein belül a mérnökök a Death Valley Nemzeti Park sivatagi hőségében és Skandinávia hóval, illetve jéggel borított lejtőin is vallatóra fogják a modellt.

Az előszériás példányok részletes formanyelvét feltűnő mintázatú, álcázó karosszériafólia fedi el a kíváncsi szemek elől, hogy az új SAV modell egészen a jövő év végi világpremierig megőrizze egyedülálló kisugárzását.

A Spartanburgben készülő ötödik BMW X modell

A Spartanburgben készülő BMW X modelleket a vállalatcsoport nem csupán az Egyesült Államokban, de a világ minden táján értékesíti.

2016-ban a BMW Group spartanburgi gyárában rekordmennyiségű, több mint 411 000 darab gépkocsi látott napvilágot, amely az egyesült államokbeli létesítményt a vállalatcsoport abszolút legnagyobb üzemévé léptette elő. A Spartanburgben készülő modellek mintegy 70 százalékát a bajor prémiumgyártó a világ nem kevesebb, mint 140 országába exportálja. Az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma által vezetett statisztikai adatok szerint a külföldre továbbított összérték tekintetében a BMW Group az Egyesült Államok legnagyobb gépkocsi-exportáló vállalata. A spartanburgi gyár a jelenlegi kapacitás mellett éves szinten maximum 450 000 darab gépkocsi legyártására képes.

A Spartanburgben működő létesítmény több mint 9 000 embernek ad munkát, 2021-re pedig ez a szám 10 000 fölé nő. Napi szinten körülbelül 1 400 darab BMW X3, BMW X4, BMW X5 és BMW X6 modell készül itt, amelyekhez 2018 végén csatlakozik az első BMW X7 is.

Az üzem 1994. szeptember 8-án indította be a termelést, gyártósorairól az azóta eltelt huszonhárom évben hozzávetőlegesen 3,9 millió gépkocsi gurult le. A BMW Group eddig nyolcmilliárd dollárt fektetett be a spartanburgi gyár felépítésébe, működtetésébe és korszerűsítésébe.

*Tekintve, hogy a BMW X7-ből még csak az előszériás példányok készültek el, a sorozatgyártás beindítása pedig előkészületek alatt áll, a modell olyan hivatalos technikai adatait, mint például az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, a következő esztendő egy későbbi időpontjában tesszük közzé.