Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Lendületben a Peugeot

Posted on 2017.06.29. By AztaCARom

Bevetésre kész a 3008DKR Maxi

  • A 2017-es dakari sikeren felbuzdulva a Peugeot Sport mérnökei bemutatják az új Peugeot 3008DKR Maxit.

  • A Peugeot Total álomcsapatának nem kis örömére a méreteket és a felfüggesztést érintő fejlesztések következtében még nagyobb lett az autó stabilitása és teljesítménye.

  • Az új modellt Sébastien Loeb avatja fel a július 7. és 22. között megrendezésre kerülő Selyemút-ralin.

A legendás Dakar-ralin aratott 2016-os, illetve 2017-es győzelem után a Peugeot Sport hamarosan leleplezi a januári dél-amerikai győztes Peugeot 3008DKR utódját. Az új autó annak az új 3008 SUV szériamodellnek a versenyváltozata, mely 2017-ben elnyerte az „Év autója” címet.

A Peugeot 3008DKR Maxit úgy tervezték, hogy a legnehezebb terepralis pályákkal, dűnékkel és útviszonyokkal is meg tudjon birkózni. A nevéhez híven teljesítménye is megnövekedett. Elődjénél 20 centiméterrel lett szélesebb (összesen 2,40 m), hála a két oldalt 10-10 cm-rel megnövelt nyomtávnak. Új alsó és felső keresztlengőkarokat, nyomtávrúd fejeket, valamint kardántengelyeket kapott. A fejlesztések legfőbb célja a stabilitás növelése és a menetdinamika javítása volt.

Noha az említett módosításokat eredményező egyéves fejlesztési program még nem ért véget, a Peugeot 3008DKR Maxi már a 2017-es Selyemút-ralin rajthoz áll. A műszaki folyamat szempontjából is döntő fontosságú megmérettetésen a kazah sztyeppék érintésével Oroszországtól Kínáig nem kevesebb, mint 10 000 km-t kell megtenni. Sébastien Loebnek többek között az is feladata lesz, hogy tesztelje a legújabb módosításokat, és a 2018-as Dakart szem előtt tartva segítse megszabni a további fejlesztések irányát. De természetesen – ahogy Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója kifejtette – a 15 napos erőpróba egyetlen igazi célja a győzelem.

Sébastien Loeb társai a Dakar-győztes Stéphane Peterhansel és a tavalyi Selyemút-rali címvédője, Cyril Despres lesznek. Az utóbbi két pilóta a 2017-es Dakar-ralin triplázó Peugeot 3008DKR volánja mögött versenyez.

A Peugeot 3008DKR Maxi tökéletesítését célzó marokkói, portugáliai és franciaországi tesztvezetésen a következő Dakaron induló álomcsapat negyedik tagjának, Carlos Sainznak a szakértelme is sorsdöntőnek bizonyult.

NYILATKOZATOK

Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója

„Épp hogy befejeztük a januári Dakart, máris elkezdtünk dolgozni a Peugeot 3008DKR újabb generációján. A mérnökeink folyamatosan kutatják az újabb műszaki fejlesztések lehetőségeit. A mostani változtatásoknak köszönhetően a következő versenyeken várhatóan nagyobb lesz az autó teljesítménye, ami növeli az esélyét a sikeres szereplésnek. A győzelemnél ugyanis csak egy dolog nehezebb: megismételni a győzelmet. A Peugeot 3008DKR Maxi Selyemút-ralis debütálásakor Sébastien Loeb és Daniel Elena ülnek majd a volánnál, a tesztvezetéseken azonban minden pilótánk részt vett. A jövő évi Dakaron induló végleges változatot a mostani versenyen szerzett tapasztalatok alapján fogjuk kialakítani.”

Sébastien Loeb, a Peugeot Total csapat pilótája

„Úgy gondolom, hogy a szélesebb kialakításnak köszönhetően az autó jóval stabilabb lett. Vezetni is egészen más érzés. A keskenyebb, technikásabb szakaszokon kicsit nehézkesebbé vált, de stabilitás és irányíthatóság tekintetében egyértelműen jobb lett. Kevésbé himbálódzik, ezért bátrabban támad vele és teszi keresztbe az ember. Szerintem a Peugeot 3008DKR Maxi leginkább az off-road szakaszokon van elemében: a széles nyomtávval és a nagy kerekeivel gyakorlatilag bárhol elboldogul. A ralis speciálszakaszokra emlékeztető utakon talán nem annyira fürge, de ez amúgy is inkább a 4×4-esek terepe. A mi autónk előnye az, hogy bármilyen tereppel meg tud birkózni, különösen a dűnékkel.”

Carlos Sainz, a Peugeot Total csapat pilótája

„A teszteléskor kifejezetten jó benyomásaim voltak az új Peugeot 3008DKR Maxiról. Tagadhatatlan előrelépést jelent az előző változathoz képest, egyértelműen érezhető a javulás. A leglátványosabb változás a szélesebb nyomtáv, ami lehetőséget ad arra, hogy a kanyarokban bátrabban támadjunk. A gyorsabb szakaszokon és a nehezebb, köves utakon is stabilabb lett az autó. Az évek múlásával egyre nehezebb javulást elérni, de a Peugeot Sport mérnökei kiváló munkát végeztek. Igyekeztem én is mindenben a segítségükre lenni. Fantasztikus, ahogy megpróbálnak mindent kihozni egy már tökéletes autóból. Alig, hogy vége volt a Dakarnak, máris a következő lépésen törték a fejüket.”

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:3008DKR Maxi, autósport, Peugeot, Peugeot 3008DKR Maxi, sport, technikai sport

Bejegyzés navigáció

Previous Post: További infók az új Nissan Qashqai-ról
Next Post: Csúcskategóriás Mio autós eszközök hölgyeknek is

Kapcsolódó cikkek

  • A MÁV-Start a Fővárosi Törvényszékhez fordult a mozdonyvezetők sztrájkbejelentése miatt Hírek
  • A Nissan X-Trail nyerte a „Women’s World Car of the Year 2023” választás Nagyméretű SUV kategóriáját Ctrl+C - Ctrl+V
  • Tassi futamgyőztes Barcelonában Hírek
  • Mozivásznon is arat a Lexus (1.) Hírek
  • Újabb közlekedési ellenőrzés Budapesten Ctrl+C - Ctrl+V
  • Jankel Fox Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Folytatja a raphadjáratot PRIBELSZKI Alee-val közösen
  • Élethű, színekben gazdag és tiszta
  • Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép
  • Főként befektetési céllal vásárolnak ingatlanokat a fővárosi második kerületben
  • Stílusos technológia – avagy mitől lesz divatos az okoseszközünk?
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tesztelj chat-et!
  • A Tesla Model Y jól teljeített az IIHS törésteszten
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT