Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Lexus RX – ezért szeretjük…

Posted on 2017.11.23.2017.11.22. By Iroda Távirati

A legnagyobb autóipari elemző szervezet, a J. D. Power munkatársai piaci szempontból vizsgálták a Lexus RX adottságait: minősége, megbízhatósága és stílusa megkérdőjelezhetetlen, de azt még sosem vizsgálták, hogy vajon melyik vásárlótípus szívéhez áll a legközelebb?

Az 1998-ban bevezetett Lexus RX több szempontból is úttörő jelentőségűnek számít az autóiparban: miután megteremtette a személyautós kényelmet és vezethetőséget biztosító luxus-szabadidőjárművek szegmensét, második generációja a hibrid crossover fogalmát honosította meg a világon elsőként – nem csoda, hogy legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban azóta is töretlenül vezeti kategóriájának eladásait, sőt, hosszú idő óta az abszolút legnépszerűbb luxusautó a tengerentúlon.

De vajon kik azok, akiknek elképesztő sikerét köszönheti az immár negyedik generációjában járó RX modell? A J.D. Power felmérése szerint tíz vásárlóból négy hölgy, a márkát első alkalommal választó új vásárlók között pedig még ennél is magasabb az arány; 53 százalék. Ráadásul a középkorú női autósok körében egyetlen más szabadidőjármű sem örvend akkora népszerűségnek, mint az avantgárd formavilágú, innovatív megoldásokkal telezsúfolt, hibrid kivitelében különösen tiszta és takarékos üzemű, hamarosan pedig három üléssoros kivitelben is megjelenő RX.

Az RX minden pénzt megér: legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy a megkérdezett ügyfelek a felmérés során a vásárlási szempontok legvégére sorolták a vételárat. Mindössze hat százalékuk számára volt döntő az ár – a prémium szabadidőjárművek körében pontosan kétszer ekkora, 12% az átlag. Mindez nem azt jelenti, hogy a Lexus nagy crossovere drága lenne a kategóriában. Épp ellenkezőleg: ár-érték aránya és legendássá vált megbízhatósága miatt némelyek gondolkodás nélkül döntenek mellette, tudva, hogy a lehető legtöbbet kapják majd pénzükért.

A legtöbben persze nagyon is tudatosan választják az RX-et. A kedvező fenntartási költségek (62%, szemben a luxus-szabadidőjárművek szegmensében átlagos 50 százalékkal), a megbízhatóság (77%, vs 63% piaci átlag) és a csekély üzemanyag-fogyasztás (50%, vs 43%) a legfontosabb érvek, amiket a felmérésben megkérdezettek érvként felhoztak mellette.

Az RX vásárlóiról az is kiderült, hogy különösen környezettudatosak, méghozzá aktívan: míg az átlagos luxusterepjáró-vásárlóknak mindössze 56 százaléka hajlandó többet fizetni egy átlagosnál sokkal tisztább üzemű autóért, a Lexus RX tulajdonosainak több mint kétharmada 64 százalék vallotta azt, hogy neki különösen számít ez a szempont.

Érdekes módon annak ellenére, hogy a piac egyik legmarkánsabb megjelenésű szabadidőjárművéről van szó, a Lexus RX-et mégsem megjelenéséért választják az emberek: a vásárlók 79% százaléka említette csupán a dizájnt fontos döntéshozatali szempontként, szemben a kategóriaátlag 82 százalékával.

Ez első hallásra ez negatívumnak tűnhet, pedig valójában a lehető legjobb hír a márka mérnökei számára; míg ugyanis a versenytársak ki vannak téve a vásárlók éppen aktuális kénye-kedvének és az autóipari divattrendek folyamatos változásának, ezáltal sok esetben a marketinges kollégák határozzák meg, hogy egy új modellnek hogy kell kinéznie sokszor háttérbe szorítva a mérnökök érveit. Addig a Lexus RX olyan tartós belső kvalitásokkal és kategóriaelső technikai megoldásokkal bír, amelyek miatt most és a jövőben gyakorlatilag vakon döntenek mellette a vásárlók.

Fotók: Lexus

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Másfél év múlva készülhet el a kerékpárút Poroszló és Tiszafüred között
Next Post: Az első Ford Escort
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT