Lexus RX hajtásláncok és teljesítmény

  • Az új elektrifikált hajtásláncok teljes lefedettséget biztosítanak a Lexus számára a nagy prémium SUV szegmensben
  • Az RX 500h turbós nagyteljesítményű hibrid DIRECT4 rendszerrel forradalmi újdonságot kínál
  • Az RX 450h+ az első plug-in hibrid RX modell
  • Az RX 350h jelenti az új beszállót az RX elektrifikált világába

A vadonatúj RX minden korábbi generációnál átfogóbb lefedettséget kínál a szegmensen belül hajtáslánc-kínálat tekintetében. A Lexus több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik az elektrifikált hajtáslánc-technológia terén, ezzel ösztönözve a kategória fejlődését, és olyan választási lehetőséget biztosítva, amely magában foglalja az első plug-in hibrid elektromos RX-et, egy elérhető és hatékony önöltő hibrid modellt, valamint első alkalommal egy teljesen új, nagyteljesítményű hibrid verziót, amely a fokozottabb dinamikára és nagyobb teljesítményre vágyó ügyfeleket célozza meg.

Az új, tisztán elektromos RZ 450e mellett az RX kínálatának ilyen széleskörű kibővítése még több vásárlónak ad lehetőséget arra, hogy a számára ideális elektrifikált megoldást válassza.

RX 500h: egy új mércét képviselő, nagyteljesítményű hibrid DIRECT4 összkerékhajtással

  • 2,4 literes, benzines turbómotor 6-fokozatú automata váltóval és DIRECT4 rendszerrel
  • Teljesítmény: 371 lóerő / 273 kW
  • 0-100 km/óra: kb. 6,2 mp*
  • CO2: 182-189 g/km*
  • Üzemanyag-fogyasztás: 8,0-8,3 l/100 km *

Az RX 500h áttörést jelent a hibrid technológiában, ezzel pedig eltér minden korábbi hibrid modelltől. A Lexus sikeresen helyezte át a hangsúlyt az optimális hatékonyságról egy valódi teljesítményorientált modell létrehozására, növelve ezzel az RX vonzerejét a csúcskategóriás elektrifikált teljesítményre vágyó vásárlók körében.

Az autó teljesen új párhuzamos hibrid architektúrát alkalmaz, amely egy 2,4 literes turbós benzinmotort, egy hatfokozatú sebességváltót, egy integrált első motort, egy teljesítményvezérlő egységet, egy hibrid akkumulátort és egy kompakt, 76 kW-os hátsó e-axle elektromotort tartalmaz. A rendszer maximális teljesítménye 371 DIN LE/273 kW, amely mellé 550 Nm csúcsnyomaték és 6,2 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás párosul.

Párhuzamos hibrid rendszer

Az első elektromotor a belső égésű motor és a sebességváltó (amelynek mindkét oldalán kuplung van) között helyezkedik el, ami nagy rugalmasságot tesz lehetővé az erőátvitelben, és lehetővé teszi, hogy a jármű tisztán elektromos EV üzemmódban működjön. A hibrid vezérlőrendszer a körülményeknek megfelelően automatikusan vált a párhuzamos és az EV üzemmódok között, így erőteljes gyorsulást és üzemanyag-hatékonyságot biztosít. Míg a teljesítmény a 3,0 literes V6-os benzines modellekre jellemző szinten van, az RX 500h hibrid rendszere körülbelül 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszthat a hasonló modelleknél.

A vezető letaglózó teljesítményt és kiváló vezethetőséget kap, amelyet közvetlen, „nyomatékos” karakterisztika jellemez, míg a gázpedál lenyomása és a négy kerék felé továbbított erő megjelenése között minimális idő telik el.

Akkumulátortechnológia

Az RX 500h új, alacsony ellenállású nikkel-metál-hidrid (Ni-MH) akkumulátort használ, amely nagy teljesítményt biztosít, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Az akkumulátor bipoláris szerkezetű, és képes befogadni az új, nagy teljesítményű komponenseket. Az egység autó hátsó ülései alá van elhelyezve, ezzel elkerülve, hogy hasznos helyet vegyen el az utas- vagy csomagtérből, mindemellett pedig a léghűtő rendszer finomítása révén csendesebb működést is biztosít.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!