Lexus x RCA

A világ egyik legfontosabb formatervezési oktatási intézményével közösen kutatja a prémium mobilitás jövőjét a Lexus.

A londoni Royal College of Art (RCA) a világ talán legtekintélyesebb alkotóművészeti posztgraduális oktatási és kutatási intézménye. Az 1837 óta működő iskolában olyan óriások szereztek diplomát, mint Henry Moore szobrászművész, Ridley Scott filmrendező vagy Alan Rickman színész. Amikor tehát a Lexus arra keresett választ, hogy milyen fenntartható evolúciós lehetőségek állnak a prémium mobilitás előtt, és hogy a Lexus mint prémium életstílus-márka hogyan kapcsolódhat ezekhez a fejlődési irányokhoz, magától értetődő volt, hogy az RCA intelligens mobilitási tervezési központjának oktatóit és hallgatóit kéri fel együtt gondolkodásra.

„Lexus 2040: A jövőbeli prémium lelke” névre hallgató, közös dizájnprojektben az autógyártó és az RCA posztgraduális hallgatói az európai városokban várható társadalmi és demográfiai változásokhoz, illetve az innovatív járműhasználati módokhoz alkalmazkodó, új járműarchitektúrákban rejlő lehetőségeket térképezik fel. Emellett a hallgatók megpróbálják elhelyezni a Lexust Európa változó mobilitási környezetében, olyan fontos szempontokat véve figyelembe, mint a fenntarthatóság és az életstílusok fejlődése, vagy hogy az új generációs, innovatív technológiák milyen újszerű szerepvállalásához, releváns jövőkép kialakításához segíthetik hozzá a márkát.

Az intelligens mobilitási tervezési központ a patinás intézmény egyik legfiatalabb fakultása: a 2016-ban létrehozott központ a formatervezés és a jövőbeli technológiák keresztmetszetében keres olyan mobilitási megoldásokat, amelyek társadalmi, környezetvédelmi és gazdasági előnyökkel járhatnak a felhasználók és a tágabb értelemben vett haszonélvezők számára.

A Lexus széles körű tapasztalataival és meglátásaival közvetlenül, szakmailag támogatja a projektet. A vállalat európai formatervezési központjában (ED2) dolgozó kreatív szakemberek révén a hallgatók megismerkedhetnek az autóipar legújabb, akár még be sem vezetett fejlesztéseivel, illetve bepillantást nyerhetnek a szakma mesterfogásaiba, az alkotás szempontjaiba és fázisaiba. A Lexus sajátosságain keresztül megvizsgálják az olyan, általános érvényű arculatalkotási szempontok erejét és jelentőségét, mint egy márka kulturális gyökerei, motivációi vagy alapvető hitvallása.

A négy hónapon át tartó program során a hallgatók különböző lehetséges jövőbeli helyzetekben próbálják meg elhelyezni a Lexust, kidolgozva a márka lehetséges evolúciós folyamatának irányát és módját. Az így megállapított pontokról kiindulva aztán kidolgozzák és különböző formátumokban megvalósítják a kreatív koncepciókat. A Lexus és az RCA oktatói ezt követően közösen kiválasztják a három legígéretesebb, további fejlesztésre érdemes projektet, és azokról professzionális minőségű prezentációs anyagot, valamint méretarányos maketteket készítenek. Ezeket a projekt során létrehozott többi kreatív termékkel együtt 2022 januárjában mutatják meg a nagyközönségnek.

„Hallgatóink a Z generációt képviselik, így hitelesen és bensőségesen tudják képviselni a korosztály érdeklődési területeit, aggályait és elvárásait.” – világított rá az együttműködés úttörő jelentőségére dr. Chris Thorpe, az intelligens mobilitási tervezési központ posztgraduális képzési programjának vezetője. „Meglátásaik felbecsülhetetlen hozzáadott értékkel gazdagítják a projektet.”

Fotók: Lexus