A LIQUI MOLY 50%-os nyereségcsökkenést könyvel el

A német olaj- és adalékgyártó masszív befektetésekkel feszül neki a világméretű krízisnek

2021. február – A világjárvány a kenőanyag-specialista LIQUI MOLY-t sem kíméli. Jóllehet a 7,1 százalékos bevételnövekedés egy újabb rekord. A többmilliós befektetési program miatt a nyereség azonban jelentősen csökkent. Ernst Prost ügyvezető azonban bizakodó: “Energikus intézkedéseinknek köszönhetően tovább növekszünk, és továbbra is nyereségesek vagyunk. Az elmúlt évek gondos, banki kötelezettségek nélküli gazdálkodása segít a válság következményeinek leküzdésében.”

A LIQUI MOLY árbevétele a 2020-as évben 7,1 százalékkal, 611 millió euróra nőtt. A világjárvány globális konjunktúrára gyakorolt pusztító hatása és a világ olaj- és üzemanyag-fogyasztásának csökkenését figyelembe véve ez hatalmas siker. A nyereség 25 millió euróra feleződött – részben azért is, mert a középvállalat a válság idején közel 45 millió eurót fektetett be marketing-intézkedésekbe. Ezen felül több, mint 100 új munkatársat vettek fel. Ezzel a foglalkoztatottak száma 2020 év végén 989 volt. “A támadásra helyeztük a hangsúlyt, és így kiemelkedtünk a versenytársaink közül. A higiéniai intézkedések, a biztonsági koncepció és a home office kínosan pontos végrehajtása ellenére folyamatosan az ügyfeleink rendelkezésére álltunk, és minden médiában extrém módon fokoztuk a jelenlétünket. A növekedésünk a cselekvésünk logikus következménye”, írja le az ügyvezető az irányvonalát. A cég stabil kiindulási helyzete 208 millió eurós mérlegfőösszeggel, illetve 168 millió eurós saját tőkével és 80 százalék feletti saját tőke aránnyal kellő erőt adott a kenőanyag-specialistának ahhoz, hogy külső tőke és hitelterhek nélkül hajtsa végre a szükséges befektetéseket. Ezek megtérültek, mondja Ernst Prost: “A célirányosságunknak köszönhetően az év végén rendesen bele tudtunk húzni.” Egyúttal megerősíti azt is, hogy a LIQUI MOLY számottevően nagyobb árbevétel-növekedést is el tudott volna érni. “Minden területen éreztük a hiánygazdaságot az előbeszállítóinknál fellépett korona, a lockdown, a rövidített munkarend és a home office miatt. Hiányunk volt nyersanyagokból, csomagolóanyagokból, címkékből, kupakokból és a logisztika terén is érezhetően csökkent a fuvarozási kapacitás”, mondja az ügyvezető.

Társadalmi felelősségvállalás

2020-ban a cég a társadalmi felelősségvállalásával is gondoskodott a szalagcímekről. A minden munkavállalónak adott koronapótlék, az 5,5 millió eurót meghaladó termékadomány a tűzoltóságoknak, mentőszolgálatoknak, elsősegély-szervezeteknek és más közhasznú szervezeteknek magától értetődő volt a középvállalat számára. “Ilyen időkben össze kell tartani, és mindenkinek a lehetőségeihez mérten tennie kell a közjóért”, írja le Ernst Prost.

Szolíd belföldi növekedés

A korábbi évekkel ellentétben a LIQUI MOLY árbevétele erőteljesebben nőtt Németországban, mint az exportban. Ennek ellenére az export stabilan növekedett, például az USA-ban és Kanadában.

Kedvező növekedés minden szegmensben

A teljes választékú cég minden üzletágában sikert tudott elkönyvelni. A cég fő üzletében, a motorolajok területén az árbevétel-növekedés 6,4 százalék volt. Az emberek kényszerből kevesebbet utaztak és több időt töltöttek otthon, ez tükröződött a motorokerékpárokhoz, biciklikhez és csónakokhoz használt termékek árbevételének növekedésében is.

Kitekintés

2019-ben a július és augusztus hónapok rekordot döntöttek közel 60 millió eurós árbevétellel. A 2020 novemberi és decemberi árbevétel a cégtörténet legjobbjai közé tartozott. Ernst Prost biztos abban, hogy a 2021-es esztendőre jó kiindulási helyzetet mondhatnak magukénak, és ismét elérhetik a rekordárbevételt, vagy akár felül is múlhatják azt: “Az idei évben learatjuk a 2020-as hirdetési offenzívánk gyümölcseit, és 2021-ben is teljes gázt adunk.” A további növekedés érdekében a kenőanyag-gyártó további beruházásokra készül, főleg a saját logisztika területén.