Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

11 Bjork Thed (swe), Cyan Performance Lynk and Co, Lynk and Co 03 TCR, action 29 Girolami Nestor (arg), ALL-INKL.DE Munnich Motorsport, Honda Civic TCR, action 69 Vernay Jean-Karl (fra), Team Mulsanne, Alfa Giulietta TCR, action , start of the race, depart,, Ambiance during the 2020 FIA WTCR Race of Belgium, 1st round of the 2020 FIA World Touring Car Cup, on the Circuit Zolder, from September 11 to 13, 2020 in Zolder, Belgium - Photo Frédéric Le Floc’h / DPPI

  • A világ első számú túraautó-versenysorozatának 2020-as évada a belgiumi Zolderben vette kezdetét
  • A WTCR a Goodyeart választotta kizárólagos abroncsszállítójának és hivatalos partnerének
  • A Goodyear egyetlen, rendkívül sokoldalú slick abroncsspecifikációt fejlesztett ki
  • Tassi Attila dobogóra állhatott az idénynyitón a Hondával

A hétvégén a WTCR – FIA Túraautó-Világkupa első fordulójával a Goodyear számára újabb izgalmas nemzetközi motorsportprogram vette kezdetét. A rangos versenysorozat a Goodyeart választotta kizárólagos abroncsszállítójának. A WTCR-ben négy magyar versenyző és egy magyar csapat is megméreti magát az idén. Az évadnyitó hétvégé Tassi Attila állhatott a dobogóra, a címvédő Michelisz Norbert pontszerzéssel kezdte az évet.

A WTCR a szeptember 12-13-án a Zolder pályán tartott, két futamból álló Race of Belgiummal indította el lerövidített és átütemezett 2020-as versenynaptárát, mely ezúttal Európára fog koncentrálni. A WTCR évada általában a világ különböző részein megrendezett versenyekből áll; a Goodyear hosszú távú kizárólagos abroncsszállítói és hivatalos partneri szerződésének köszönhetően várakozással tekinthet arra, hogy ez jövőre ismét így lesz.

Magyarok a WTCR 2020-as mezőnyében A sorozatban a tavalyi bajnok Michelisz Norbert a Hyundai színeiben próbálja megvédeni címét, Tassi Attila pedig egy Hondával áll rajthoz. A 21 éves tehetség rögtön egy 3. hellyel indította az évet Zolderben. A Zengő Motorsport csapata három CUPRA Leónt nevezett, a spanyol Mikel Azcona mellett Boldizs Bencével és Kismarty-Lechner Gáborral a volánnál.

Zolder után a WTCR csapatai a németországi Nürburgringre látogatnak, a nagy kihívást jelentő 25,4 km-es Nordschleifén tartott futamokra. Ezt a szlovákiai Slovakiaring, a magyarországi Hungaroring, a spanyolországi Aragón, és az olaszországi Adria követik. Az első két verseny két-két futamból fog állni, majd a Slovakiaringtől kezdődően minden hétvégén három futamot tartanak. A hat eseményre két hónap leforgása alatt kerül sor, a sorozat pedig november 14-15-én az Adrián tartott versennyel zárul.

Száraz körülmények között valamennyi WTCR-csapat a slick Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyabroncsok egyetlen specifikációját fogja használni, nedves időben pedig egy további specifikáció áll majd rendelkezésükre. Az egyetlen, sokoldalú slick abroncs több különböző futókeverék helyett fontos eleme a Goodyear és a WTCR, továbbá a sorozat promótere, a Eurosport Events közötti partneri kapcsolatnak. A WTCR-versenyek szakadatlan sprintek, a futam közben nem történik abroncscsere.

A Goodyear részéről Sebastian Trinks ügyfélkapcsolatokért felelős igazgató vezényli a WTCR és a PURE ETCR eseményeit – ez utóbbi a teljesen elektromos túraautók számára rendezett versenysorozat, melynek promótere szintén a Eurosport Events. Trinks kifejtette, miért döntött a Goodyear egyetlen abroncsspecifikáció mellett: „Fontos, hogy mindent költséghatékonnyá és elérhetővé tegyünk, ezért a Goodyear rengeteg energiát fektetett abba, hogy egy rendkívül sokoldalú abroncskeveréket fejlesszen ki, mely a körülmények és autótípusok széles skálájához illik. – jelentette ki a szakember. – Az egyetlen abroncsspecifikáció alkalmazása – melyet ugyancsak egyetlen típusú esőgumi egészít ki – jelentősen csökkenti a költségeket és a szállítási volumeneket, ami elsődleges fontosságú egy olyan, a világot járó sorozat számára, mint a WTCR.”

A sokoldalú futókeverék megalkotásához szem előtt kellett tartanunk a WTCR-pályák változó körülményeit. Bár a 2020-as versenynaptárból kikerültek az utcai futamok, arra számítunk, hogy a jövőben ezek is visszatérnek. Marrákes, Vila Real vagy Makaó utcái teljesen mások, mint a Zolder vagy az Aragón versenypályák, a Nürburgring kihívásai pedig szintén teljesen eltérőek. Emellett a WTCR-ben használt autók is rendkívül változatosak. A sorozatban hét gyártó képviselteti magát – a Hyundai, a Honda, a CUPRA, a Lynk & Co, az Audi, a Renault és az Alfa Romeo –, ezért olyan abroncsot kellett terveznünk, mellyel minden egyes csapat és pilóta maximalizálhatja autója teljesítményét.”

Minden csapat 16 slick abroncsot kapott a Zolderre és 12-t a Nürburgringre. A további, három futamból álló versenyekre ez az allokáció ismét 16 abroncsra nő. A Nürburgringtől kezdődően a csapatok belátásuk szerint a korábbi futamok abroncsait is használhatják.

Kizárólagos abroncsszállítói címe mellett a Goodyear arra is büszke, hogy a WTCR hivatalos partnere lehet. Jól jelzi a versenyprogram fontosságát a vállalat számára, hogy a WTCR a nemzetközi autóversenyzéshez való visszatérésének egyik alappillérévé vált. Az idei évtől a Goodyear egyben a PURE ETCR és a Brit Túraautó-bajnokság kizárólagos abroncsszállítója is, így a világ vezető túraautó-versenysorozatai közül immár három bajnokságban van jelen.

A közelmúltban jelentek meg a piacon a Goodyear Eagle F1 SuperSport termékcsalád országúti verziói, köztük számos WTCR-autó utcai változataihoz alkalmas modellel. Ez szintén jól mutatja, hogy a Goodyear egyre nagyobb figyelmet szentel az ultra nagy teljesítményű (UHP) és ultra-ultra nagy teljesítményű (UUHP) autók piacainak.