Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Magyar fejlesztésű autóbuszt mutattak be Debrecenben

Posted on 2017.12.14.2017.12.14. By Iroda Távirati

REFORM néven magyar fejlesztésű, Mercedes-Benz alvázra épülő városi, elővárosi autóbuszt mutatott be december 14-én az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. Debrecenben. A tizenkét típusból álló termékcsalád első járművének, a Mercedes-Benz REFORM 500 LE-nek a leleplezése mellett, a vállalat ünnepélyes keretek között adta át Oktatási, Fejlesztési Központját és Kísérleti Üzemét is, ahol tavasztól a sorozatgyártású járművek is készülnek majd. A rendezvényen ünnepi beszédet mondott Kossa György, a ITK Holding elnök-vezérigazgatója, továbbá Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter, Kósa Lajos, megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter, Dr. Papp László, a beruházás helyszínéül szolgáló Debrecen Megyei Jogú Város Polgármestere és Jörg Schmidt, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

Megújulás előtt áll a hazai autóbuszpiac, a következő években ugyanis jelentős számú új gépjárműnek kell megjelennie a közutakon ahhoz, hogy az átlagosan 14,11 éves buszállomány átlagéletkora fiatalodjon. A legfrissebb, 2016-os statisztikák alapján 18.482 busz fut a magyar utakon, s a legfrissebb adatok szerint 2015-ben mindössze 1623 új közúti autóbuszt helyeztek forgalomba. Mivel a járművek több, mint hatvan százaléka tíz évnél idősebb, a busztársaságok várhatóan további buszok beszerzését kezdeményezik a közeljövőben. “A statisztikákat látva elmondható, hogy egyszerre hétezer-ötszáz buszt kellene a magyar buszpiacon lecserélni ahhoz, hogy tíz évre csökkenjen az átlagéletkor, s az azt követően minden évben kétezer-ötszáz jármű cseréjére lenne szükség ahhoz, hogy ezt az átlagot szinten lehessen tartani” – mondta el Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója, miután ismertette a magyar és az európai piaccal kapcsolatos információkat.

Kossa György hozzátette, hogy ezt a hazai és nemzetközi trendet ismerve kívánta megerősíteni buszgyártói tevékenységét a vállalat, s buszfejlesztéseikkel egy olyan alternatívát szeretnének nyújtani a piacnak, ami minőségében egyedülálló Magyarországon és Európában egyaránt. Az ITK Holding Zrt. és annak leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft., valamint a Daimler AG. 100 százalékos leányvállalatának, az EvoBus GmbH magyarországi vezérképviseleteként és kizárólagos importőreként működő EvoBus Hungária Kft-vel 2016-ban kötött hosszú távú együttműködés eredményeként a magyar vállalat 2017-ben sikeresen megtervezte és megépítette korszerű, a mai kor követelményeinek megfelelő autóbusz prototípusát, amelynek az ünnepélyes bemutatóját december 14-én tartották az Inter Traction Electrics Kft. debreceni telephelyén.

A Mercedes-Benz alvázra épülő 12 méteres, 3 ajtós, alacsonypadló-belépésű (low entry) REFORM 500 LE városi, elővárosi busz megfelel a legmagasabb környezetvédelmi és emissziós normáknak, a most bemutatott jármű egy 220 kW maximális teljesítményű EURO6-os dízelmotorral, és hatfokozatú automataváltóval szerelt, az alváz műszaki kialakítása pedig tartalmazza a Mercedes-Benz autóbuszain megszokott járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszereket, valamint az ITK Holding Zrt. által fejlesztett távoli fedélzeti diagnosztikai és kontroll eszközöket, ami üzemelési, működési adatokat szolgáltatva lehetővé teszi a járművek távoli ellenőrzését.

Az új gépkocsi bemutatója mellett ünnepélyes keretek között avatta fel az Inter Traction Electrics Kft. az Oktatási, Fejlesztési Központját és Kísérleti Üzemét is, ahol tavasztól a sorozatgyártású járművek is készülnek majd. Ez az épület szolgál a termék és gyártástechnológiai kutatás-fejlesztési tevékenységek központjául, de a modern járműgyártással kapcsolatos duális képzés feltételeit is biztosítja. A debreceni fejlesztések első fázisa 250-300 új munkahelyet teremt a cívisvárosban, a következő fejlesztési és beruházási fázis 2018-ban indul, s 800 új munkahelyet teremtve, 150.000 négyzetméteren valósul meg, 1000 busz/év gyártókapacitással. A beruházás összértéke megközelíti a 70 millió eurót, amiből ötven milliót infrastrukturális, húsz milliót jármű- és technológiai fejlesztésekre fordít a vállalat. Az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója a rendezvényen arról is beszámolt, hogy a Mercedes-Benz REFORM 500 LE az Inter Traction Electrics Kft. tizenkét típusból álló termékcsaládjának első példánya, így a közeljövőben további járművek fejlesztését és gyártását is megkezdi debreceni telephelyén a vállalat, különös hangsúlyt fektetve az elektromos hajtású gépkocsikra.

“Az Inter Traction Electric cég az EvoBus GmbH által végzett, valamennyi, szám szerint négy audit vizsgálaton sikeresen megfelelt, amelyek végig kisérték a járműgyártás teljes folyamatát. Az EvoBus auditot végző munkatársai ellenőrző tevékenysége kiterjedt a járműtervezés, gyártás beindításhoz szükséges műszaki kompetencia, a vázállítás és a végszerelés fázisaira egyaránt. Mivel partnerünk mindenben megfelelt a Daimler standard előírásainak, a készre szerelt autóbuszra jogosult a Mercedes-Benz csillag és felirat használatára” – tájékoztatott Jörg Schmidt az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: “Amíg az alacsonypadlós és luxus távolsági szegmensben továbbra is komplett autóbuszainkkal állunk rendelkezésre, addig a helyközi és elővárosi feladatokra immár a Mercedes-Benz és Setra termékpalettáján rendelhető komplett autóbuszaink mellett, immár a jelentős magyar hozzáadott értékhányaddal rendelkező Mercedes-Benz REFROM 500 LE autóbuszt is választhatják.”

“A beruházás fontos a nemzetgazdaság és a magyar járműgyártás számára éppúgy, ahogyan Debrecen városának, amely ezzel a hazai buszgyártás egyik központjává válik. A fejlesztés elősegíti a tavaly elfogadott nemzeti buszgyártási stratégia megvalósulását, amelyben célul tűztük ki, hogy kétezer-húszra évente legalább ezer új autóbusz készüljön el Magyarországon” – mondta el ünnepi beszédében Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter.

“Jelentős mérföldkőhöz érkezett a hazai buszgyártás, ugyanis a megszokottól eltérően az ITK Holding nem csak összeszerelte, hanem saját maga fejlesztette azt a műszaki bázist, amihez a Daimler legyártotta az alapokat” – vélekedett Kósa Lajos, megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter. “Szintén ritka eset, hogy üzemeltetőből válik fejlesztővé egy vállalat, mint az jelen esetben történt, ami a vásárlók szempontjából azért nagy előny, mert a mindennapi használat során szerzett tapasztalatokat kamatoztathatták a tervezés és a gyártás során” – tette hozzá.

A beruházás helyszínéül szolgáló Debrecen Megyei Jogú Város Polgármestere, Dr. Papp László a rendezvényen elmondta, hogy az ITK Holdingnak köszönhetően egy új iparág indul el Debrecenben, ami felhelyezi a várost a nemzetközi buszgyártás térképére. Ez pedig egy új lehetőséget teremt a település és az ágazat iránt érdeklődők számára, egyrészt a munkahelyteremtés, másrészt az oktatás terén.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Karácsonyi vidámságot visznek a bohócdokik
Next Post: Iskolabusz ütközött egy vonattal – négyen meghaltak
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT