Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Mai mese – 500 fával és 11 ezer cserjével tovább zöldül az Etele út környezete az 1-es villamosvonal meghosszabbításakor

Posted on 2017.11.13.2020.05.08. By Iroda Távirati

A fővárosi fejlesztési projektek tervezésénél és megvalósításánál fontos cél a város élhetőségének javítása és a zöldfelületek fejlesztése. Többek között mintegy 500 fát és 11 ezer cserjét telepítenek az 1-es villamos november 13-án kezdődő meghosszabbítása során. Mivel az építkezés miatt fákat kell eltávolítani a villamos nyomvonaláról, a BKK már a tervezés során is kiemelten kezelte ezt a kérdést. A tervezők minden lehetőséget megvizsgáltak, szakértők bevonásával született döntés a zöldfelületekkel kapcsolatban. A kivitelezés megkezdése előtt a BKK ismét szakértőket hívott a munkaterületre, akik újra áttekintették, melyek azok a fák, amelyeket át lehet ültetni a kerületen belül másik helyszínekre. Figyelembe véve a megújuló zöldterületek nagyságát, a pálya füvesítését, illetve azt, hogy a villamossal jelentősen javul a környék levegőtisztasága, összességében nem szenvednek hátrányt környezeti szempontból sem a térségben élők.

Elkezdődött az 1-es villamos évtizedek óta várt és tervezett meghosszabbítása az Etele térig. A fejlesztés eredményeként 2019 elejétől Budapest legkorszerűbb villamosvonala még több utasnak nyújt majd az eddiginél is hatékonyabb eljutási lehetőséget. A mintegy 1,7 kilométeres hosszon épülő új vonalszakasz az Etele úton középen vezet majd.

Budapest, 2017. november 13.
Az 1-es villamosvonal meghosszabbításának munkálatai miatt kihelyezett forgalomterelõ tábla a XI. kerületi Hengermalom út és a Fehérvári út keresztezõdésében 2017. november 13-án. A budapesti villamoshálózat fejlesztése keretében az Etele térig meghosszabbítják az 1-es villamos vonalát.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

Több fa, rendezettebb zöldterületek

A villamosvonal biztonságos vonalvezetése érdekében szükséges az Etele út közepén található fasor eltávolítása. Ebbe a középső sávba eredetileg csak átmeneti jelleggel telepítettek fákat a 80-as években, hiszen ezt a területet egy később létesítendő villamos megépítésére alakították ki. A fejlesztés azonban évtizedekig elhúzódott, a növények pedig megnőttek. Az eltávolításukat több szempontból is kompenzálják majd a fejlesztés során:

  • A fákat nem darabszámra, hanem törzsátmérőre pótolják vissza. Az Etele út mentén telepítendő fa és cserjeátmérő az engedélynek megfelelően el fogja érni az eltávolított mennyiség másfélszeresét (összes törzsátmérő: 5935 cm);
  • a közel 500 újonnan telepítendő fa és a 11 ezer cserje fenntartásáról a felújítás kivitelezője gondoskodik majd három évig;
  • a Bikás park és a Bártfai utcai középperonok között a vágányok nem lettek összehúzva, így lehetőség nyílt arra, hogy azok között növényeket lehessen telepíteni. Ide szögletes formájúra nyírt fák kerülnek, ugyanis a növények lombozata nem terjedhet túl egy bizonyos határon, nem lóghatnak bele a villamosok számára szükséges térbe;
  • elvégzik a környező zöldfelületek teljes felújítását is az Etele út mentén, valamint a Fehérvári út és a Tétényi út között az Etele út mindkét oldalán tervezett lakóépületek között is;
  • azokat a fákat, amelyek esetében ez megoldható, a kerületen belül más helyre átültetik;
  • az új villamosvonal-szakasz részeként az Etele úton végig füvesített pálya fut majd.

A felsoroltak mellett jelentős felújítást végeznek az Etele park teljes területén: megújul a növényzet, az összes járófelület, a dísztér, és új szökőkút épül, továbbá az Etele úttal párhuzamosan kétsávos kerékpárút létesül. A Fővárosi Önkormányzat beruházásához szorosan kapcsolódnak a XI. kerületi Önkormányzat összehangolt fejlesztései az egész térség életminőségének javítása érdekében: felújítják a Tétényi út és a Fejér Lipót utca közötti parkot és játszóteret, az Etele út északi oldalán a Somogyi út és a Bártfai utca közötti szakaszon található parkot, valamint a Tétényi út két útpályája közötti elválasztó sávot.

Budapest, 2017. november 13.
Ideiglenes buszmegállóban várakoznak utasok az 1-es villamosvonal meghosszabbításának munkálatai miatt lezárt XI. kerületi Etele úton 2017. november 13-án. A budapesti villamoshálózat fejlesztése keretében az Etele térig meghosszabbítják az 1-es villamos vonalát.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

A legkedvezőbb verzió valósul meg

A projekt tervezése során a tervező külön fejezetet szánt a zöldfelületek kérdésének. A részletes megvalósítási tanulmány készítésekor (2013-ban) megvizsgálták a villamospálya elhelyezésének különféle lehetőségeit, alternatíváit. Ennek során az alábbiak merültek fel:

  • villamospálya a jelenlegi forgalmi sávok helyén;
  • villamospálya a jelenlegi parkolósávok helyén;
  • villamospálya a két középső fasor helyén;
  • villamospálya az északi útpálya két forgalmi sávja helyén.

Mindegyik változat esetében igaz az, hogy a villamos vágányzónája nem kerülhet közvetlenül a fasor mellé egyrészt azért, mert a villamos infrastruktúra építése során a fák gyökérzetének jelentős része elpusztulna; másrészt azért, mert a vágánytól mintegy 6 méteres magasságig a fák benyúló lombkoronáját is le kellene vágni.

A műszaki érvek és a 2014-ben készült tervezői javaslatok egyértelműen a középen vezetett villamosvágány kiépítése mellett szólnak. Ennek köszönhetően megmaradnak a parkolóhelyek, az Etele út teljes hosszában kerékpárút épülhet, illetve a villamospálya füvesítése is megoldható.

Ha egy másik alternatíva valósulna meg, akkor az út szélén húzódó villamospályák miatt a lakóépületek irányába kellene terjeszkedni, és a villamospálya nagyon közel kerülne a házsorokhoz. Az a megoldás több olyan változást is okozna, ami a környéken élők számára kifejezetten hátrányos lenne:

  • a lakóépületek közvetlen közelében kellene kivágni a fákat (közel 300 darabot);
  • csökkenne a közútpálya szélessége;
  • a parkolóhelyek száma drasztikusan csökkenne (több mint 180 férőhellyel);
  • ha a társasházak túloldalán kellene létrehozni új parkolóhelyeket, akkor az ott is csak a zöldfelületek csökkentésével lenne lehetséges.

Figyelembe véve a megújuló zöldterületek nagyságát, a pálya füvesítését, illetve azt, hogy a villamossal jelentősen javul a környék levegőtisztasága, összességében nem szenvednek hátrányt környezeti szempontból sem a térségben élők.

 

http://egyszermarlattamautot.hu/2017/11/09/meghosszabbitjak-az-etele-terig-az-1-es-villamos-vonalat/

 

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: BKK-busz gázolta el a 8 éves fiút Zuglóban – A gyermek a kórházban belehalt sérüléseibe
Next Post: Az új Tracer 900 és Tracer 900GT képeken

Kapcsolódó cikkek

  • 60 esztendeje indult a Honda autók gyártása Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Volvo LiDAR biztonsági rendszer Bemutató
  • Folyamatosan csökkenti szén-dioxid-kibocsátását a Skoda Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Ford extrém szimulátorrá alakítja át a P1 versenygépet, és bemutatja új Supervan-projektjét Ctrl+C - Ctrl+V
  • Rolls-Royce Phantom Series II Rational Elegance Bemutató
  • Honda HR-V e:HEV műszaki adatok Bemutató
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Már Magyarországon a Huawei legújabb prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
  •  Insta- és Tik-Tok „tempó” a színpadon
  • Tanítanék Filmnapok – 2023. október 26-28.
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • A Valhalla hibrid szuperautó első prototípusának tesztelése még idén megkezdődik
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT