Már az elejétől nyomni kell, hiszen Mads Ózdon is nyerni akar a Citroënnel!

Több, mint két hónap nyári szünet után Ózdon folytatódik a hazai ralibajnokság. A Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosa, Mads Østberg és Patrik Barth öt futam után vezeti a sorozatot még úgy is, ha nem számoljuk, hogy az ellenfeleknek még nullázniuk kell egy futamot. A pályák nagy része már ismerős a Citroën C3Rally2 pilótájának, de a verseny rövidsége miatt már az első szakasztól a legjobbat kell kihoznia magából, ha nyerni szeretne. És mi mást szeretne, ha nem nyerni!

A veszprémi murvás versenyt már szinte mindenki elfelejtette, hiszen több, mint két hónapja volt. Az ott szerzett győzelem és a vele járó bajnoki pontok ott szerepelnek a WRC2 2019-es világbajnokának, Mads Østbergnek és navigátorának, Patrik Barth-nak a neve mellett, amivel a bajnoki táblázat élére álltak. Nem szabad elfelejteni, hogy a riválisoknak még mínuszolni kell a leggyengébb eredményüket, ami 27 ill. 23 pont levonást jelent. Ennek ellenére nem lehet hátradőlnie a csapatnak, hiszen minden versenyen a maximumot akarják kihozni a versenyautóból, a Citroën C3 Rally2-ből, és így lesz ez Ózdon is.

Megkönnyíti a dolgunkat, hogy már másodszor indulhatunk ezen a futamon. Igaz, a három szakaszból csak kettő lesz ismerős, a legrövidebb teljesen ismeretlen. Bízom benne, hogy ki fogom tudni használni a pályaismeret adta előnyöket.” – mondta a pilóta, akinek sokan ellátogattak a nyilvános tesztjére.

Úgy érzem, hogy egyre jobban kedvelnek a magyar szurkolók.” – felelte mosolyogva a teszt után Mads. „Sokan eljöttek a tesztre is, nagyon jó volt a hangulat és a versenyeken is egyre többen megállnak a Tagai Racing Technology sátránál. A mezőnyből is egyre több versenyzőt megismerek és egyre barátibb a viszonyunk. Idén sokkal jobban támogatnak és segítenek, ami szintén nagyon jó érzés. Örülök, hogy itt lehetek!”

A versennyel kapcsolatban így nyilatkozott a norvég versenyző: „Ez egy kicsit rövidebb verseny lesz, mint úgy általában szoktak lenni a futamok. Ennek megfelelően már az első pillanattól kezdve a maximumot kell teljesíteni. A korábbi futamokon kicsit óvatosan kezdtem, de most nem lesz idő ismerkedni, maximumon kell nyomni. Azt hiszem ez lesz a kulcsa az Ózd Rally-nak és ez kell ahhoz, hogy nyerni tudjunk!”

Az ózdi rövid verseny péntek délután salakos prológgal kezdődik, melynek értékelése nem számít bele a végelszámolásba. Szombaton három körben három különböző szakaszt kell teljesíteni.

A Citroën Rally Team Hungary szeretettel vár minden érdeklődőt a versenyre és a csapat szervizsátrához az ózdi szervizparkba! Köszönjük a szurkolást!

A magyar ralibajnokság hivatalos állása öt futam után:

  1. Mads Østberg – Patrik Barth Citroën Rally Team Hungary Citroën C3 Rally2 165,4 pont
  2. Vincze Ferenc – Németh Gergely Korda Racing SKODA Fabia R5 164,5 pont
  3. Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt Topp-Cars Rally Team SKODA Fabia Rally2 Evo 149,5 pont
  4. Német Gábor – Szabó István Kole Media Center SKODA Fabia R5 85,5 pont
  5. Tóth Tibor – Szabó József T+T Autóklíma Centrum SKODA Fabia Rally2 Evo 79,7 pont