Már gyártják a Lánchíd új acél pályaszerkezetét

    Már gyártják a Lánchíd új acél pályaszerkezetét, amelynek elemeit a következő hetekben különleges útvonalengedéllyel, közúton fogják a helyszínre szállítani – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-t.

    A híd pályaszerkezetének bontása a múlt héten elkezdődött, az elöregedett vasbeton pályalemezt felszeletelik és darabonként elszállítják – közölték.


    Az új, úgynevezett ortotróp acéllemezek lényegesen könnyebbek, így csökken a híd súlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel. Összesen 94 acél pályalemez készül, amelyek átlagos súlya mintegy 6 tonna, méretük 3,4×7,3 méter.


    Az új pályatáblák beépítése elcsúsztatva követi majd a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási és korrózióvédelmi munkáit.


    A Lánchíd felújítása 2023-ig tart, az aktualitások a www.lanchid.hu oldalon olvashatók – áll a BKK közleményében.