Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Már legyártották a Lánchíd új acél-pályaszerkezetének első elemeit

Posted on 2021.07.22.2021.11.09. By AztaCARom

A régi vasbeton helyett acél pályalemezek kerülnek ​a felújítás során a Lánchídra. A csaknem  100 új acéltábla darabonként mintegy 6 tonnát nyom, a megújult híd összességében mégis könnyebb lesz.

Múlt héten elkezdődött a Lánchíd pályaszerkezetének bontása, amely jelenleg is tart. Az elöregedett vasbeton pályalemezt felszeletelik és darabonként elszállítják. Mindeközben már legyártották a híd új acél-pályaszerkezetének első elemeit is Csepelen.

Az elöregedett vasbeton-pályaszerkezet helyére kerülő, úgynevezett ortotróp acéllemezek jelentősen könnyebbek elődeiknél. Ennek köszönhetően csökken a híd súlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel is. Összesen 94 db ilyen ortotróp acél pályalemez készül. Egy átlagos pályatábla súlya mintegy 6 tonna, mérete pedig 3,4 x 7,3 méter, bár a tervek szerint készülnek még ezeknél is nagyobb egységek. Miután üzemi körülmények között ellátják őket egy réteg korrózióvédelmi bevonattal, az első új acélelemek a tervek szerint már a következő hetekben megérkeznek a Lánchídhoz.

Az új acél-pályatáblák beépítése elcsúsztatva követi majd a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási és korrózióvédelmi munkáit. Az új pályaszerkezet elemeit közúton, különleges útvonalengedéllyel fogják a helyszínre szállítani.

A Lánchíd felújításról

Több mint három évtizeddel legutóbbi felújítása után, 2021. május közepétől kezdődően újjászületik a nemzet egyik szimbólumának számító Lánchíd. Az átkelő felújítási munkáit a Duna fém- és lőszermentesítésével kezdte meg a kivitelező A-Híd Zrt. Ezt követően a pesti oldalon felállították a toronydarut, átépítették a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata. Június 16-án teljesen lezárták a hidat a forgalom elől. Másfél héttel később a fém- és lőszermentesítés lezárásaként egy török kori ágyúgolyót emeltek ki a víz alól, június végére pedig a budai oldalon is felállt a toronydaru.

A Lánchíd felújítása 2023-ra készül el. A rekonstrukcióval kapcsolatos hírek, információk, aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők. 

Budapesti Közlekedési Központ

Felszeletelik a Lánchidat, bontják a híd pályaszerkezetét
Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:#facefollowme, #facefollowmeplease, #followme, #followmenow, #followmeplease, #instafollowme, #instafollowmenow, #instafollowmeplease, #KariGeri, #KariGeri rakpart, #KarigeriDuna-part, #karigerilótetü, #karigerirakpart, ☮, 1-es, 1-es villamos, 1-es vonal, 105, 105-ös, 105-ös autóbusz, 105-ös busz, 115-ös, 115-ös autóbusz, 115-ös busz, 15-ös, 15-ös autóbusz, 15-ös busz, 16, 16-os, 16-os autóbusz, 16-os busz, 178-as, 178-as autóbusz, 178-as busz, 19-es, 19-es villamos, 2-es, 2-es villamos, 30 kilométer/órás sebességkorlátozás, 41-es, 41-es villamos, 69-es, 69-es villamos, 916-os, 916-os autóbusz, 916-os busz, 990-es, 990-es autóbusz, 990-es busz, A-Híd Zrt., acél, acél-pályaszerkezet, agyament, Akadémia, alagút, állvány, állványépítés, állványozás, állványzat, alsó rakpart, Andrássy út, Apáczai Csere János utca, Arany János utca, araszolás, átépítés, átkelőhajó, autóbusz, autósszopató mintaprojekt, b@sszameg, balesetveszélyes, BFK Budapest Fejlesztési Központ, BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt., biciklis, BKK, BKK járatai, BKK Zrt., BKK-busz, BKK-buszok, BKK-járat, BKK-járatok, BKV, BKV Zrt., Blaha Lujza tér, böfögés, bointás, Bolla Tibor, bomba, bontás, bontják a híd pályaszerkezetét, bontják a pályaszerkezetet, Boráros tér, BRFK, bringás, Budai alsó rakpart, Budapest Fejlesztési Központ, Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala, Budapesti Közlekedési Központ, Budapesti Közlekedési Központ Zrt., Budapesti Műszaki Egyetem, Budapesti Rendőr-főkapitányság, büdösszájúak, busz, buszmegálló, buszsáv, CAF, CAF villamos, CAF-szerződés, CAF-villamos, Clark Ádám tér, cölöp, cölöpözés, cölöpözőgép, covid, Covid-parti, csakabringások, csakakerékpárosok, csúcs, csúcsforgalom, Dávidka, debil, Demszky Gábor, Dombóvári út, Donáth Anna, Dorosz Dávid, Draskovics Tibor, dugó, Duna, Duna-part, egyeztetés, egymásra mutogatás, éjszakai autóbusz, éjszakai busz, éjszakai járat, elégedetlen, életveszélyes, élhetetlen, elkötelezett, elkötelezettség, elmebeteg, előkészítő munkák, előkészület, előkészületek, Eötvös tér, értékelés, fejlődés, felelőtlenség, felszeletelés, felújítás, Fendrik László, fertőzésveszély, fideSS, Fidesz-KDNP, fityesz, Fő utca, Föld napja, folgen, follow me, Főpolgármesteri Hivatal, forgalomba állt, forgalomcsillapítás, forgalomcsillapítások, forgalomkorlátozás, forgalomkorlátozások, Fővárosi Főpolgármesteri Hivatal, Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, Fürjes Balázs, Gulyás Gergely, gyalázat, gyalogos, gyereknap, gyermeknap, hajózási zárlat, Halász utca, Hegyalja út, hosszú, hosszú CAF-villamos, https://www.instagram.com/egyszermarlattamautot/, hülye, id. Antall József rakpart, ideiglenes forgalomkorlátozás, ideiglenes forgalomkorlátozások, ideiglenes kerékpársáv, ideiglenes útvonal, ideiglenesnek mondott, IQ-light Németh Szilárd, járműpark, Jászai Mari tér, javaslat, Jégverem utca, káosz, karácsony, Karácsony Gergely, Karácsony Geri, KariGeri, kerékpáros, kerékpársáv, kezdődik a tényleges munka, kiemelés, kö(s)zbeszerzés, köpködés, körforgalom ideiglenes átépítése, környezetszennyezés, környezetszennyező, környezetszennyező mintaprojekt, Kossuth Lajos tér, kösz beszerzés, köszbeszerzés, közbeszerzés, közbeszerzési eljárás, közbeszerzési felhívás, Közbeszerzési Hatóság, középsziget, közlekedés, közösségi közlekedés, Lánchíd, Lánchíd felújítás, Lánchíd felújítása, Lánchíd utca, Lánchíd-felújítás, Lánchíd-tender, Láng Zsolt, légszennyezés, lezárá, lezárás, lölőke, M2, M2-es, M2-es metró, M3 metrófelújítás, Magyar Autóklub, MAHART, Március 15. tér, mașină, második világháborús bomba, második világháborús robbanótest, megalapozott, megújul a MOL Bubi, megújulás, mellébeszélés, Mercedes-Benz Conecto, Mercedes-Benz Conecto autóbusz, Mercedes-Benz Conecto busz, mesterséges dugó, mészáros, mészáros és mészáros, metró, metrófelújítás, MOL Bubi, MOL Bubi bicikli, MOL Bubi felhasználó, MOL Bubi felhasználók, MOL Bubi gyűjtőállomás, MOL Bubi kerékpár, MOL Bubi közbringarendszer, MOL Bubi megújítás, Molnár Zsolt, monitorozás, MSZP, mutogatás, mutyi, mutyis és mutyis, Nádor utca, narancs, nasledovať, Németh Szilárd, odată ce am văzut o mașină, öntörvényű, orbánc, ötlet, pályaszerkezet, pedofilok, pénz, Pesti alsó rakpart, pesti rakpart, Pityesz, rajz, RAK-PARK, RAK-PARK projekt, rakpart, rakpart lezárása, rekord, rettenetes, rohadtnarancs, rossz állapotú.tarlós, Schanda Tamás, sebességkorlátozás, Solaris–Škoda, Solaris–Škoda troli, Solaris–Škoda trolibusz, szabályokat nem ismerő, szabálytalan, szakmai javaslat, szakmai ötlet, szándékos veszélyeztetés, Széchenyi felső rakpart, Széchenyi István tér, Széchenyi lánchíd, Szézadvég, szivatás, Szőke Gábor, szopatás, Tarlós István, Tarlós pityesz, tényleges munka, terelés, természetkárosítás, tiborc, tipp, tömegközlekedés, tömegközlekedési covid-parti, török kori ágyúgolyó, Transparency International, troli, trolibusz, Tüttő Kata, tűzijáték, tűzijáték ára, tűzszerész, tűzszerészeti munkák, új MOL Bubi bicikli, urmări, útszűkület, válságkezelés, vasbeton, végleges lezárás, véglegesen élhetetlenné teszi, vehicul, veszélyes, világháborús bomba, világháborús robbanótest, villamos, Vitézy, Vitézy Dávid, vitya, Wekerle Sándor utca, Wintermantel Zsolt, следовать, слідувати, לעקוב אחרי, का पालन करें, ปฏิบัติตาม

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Kamu segélykocsikra figyelmeztet az ADAC
Next Post: Kéklámpás járműcsodákat állítanak ki szombaton az Aeroparkban

Kapcsolódó cikkek

  • 150 éves velocipéddel a Duna mentén Ctrl+C - Ctrl+V
  • Négy MINI versenyautó teljesítette a Dakar ralit Hírek
  • Közlekedik a család 2022 – Indul a területi forduló, a fődíj idén egy új Fabia modell Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kerékpársáv létesül a Nagykörúton is Hírek
  • Megkezdődtek a dél-balatoni vasútfelújítás kiegészítő munkálatai Hírek
  • Együttműködési megállapodást kötött a MÁV-csoport és a Műegyetem Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A mozipremier előtt a Cinegón debütál az Egy újságíró meggyilkolása
  • Ritkán járnak a magyar nők egészségügyi szűrővizsgálatokra
  • Két év alatt 100 helyet javított a MATE a QS agrártudományi rangsorában
  • Koevolúciós kapcsolatok tartják fent az élővilágot
  • Szigorít az EU
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • A Honda Pilot gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • Az Almás gesztenyerózsa lett a Magyarország cukormentes tortája háziverseny győztese
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT