Már nem az Egyesült Államok a Lexus első számú piaca?

A márka fennállásának harminc éve alatt most először a második helyre szorult az Egyesült Államok a Lexus eladási rangsorában: a kínai piacon több autót adott el az autógyártó, mint bárhol máshol a világon.

2019 áprilisában 21 839 autót adott el Kínában a Lexus, 479 darabbal többet, mint az Egyesült Államokban. Ezzel egy harmincéves hagyomány ért véget, és minden bizonnyal egy új korszak vette kezdetét.

Bár szellemiségében, értékrendjében, esztétikumában és minőségében ízig-vérig japán márkáról van szó, a Lexust az észak-amerikai piac sajátosságai hívták életre. Nem csoda, hogy az 1989-ben a „világ legjobb autójával” (a Toyota akkori elnöke, Tojoda Eidzsi tömören így fogalmazta meg a későbbi LS400-ast, a Lexus legelső modelljét életre hívó F1 projekt célkitűzését) debütáló márka három évtizeden át az Egyesült Államokban érte el legnagyobb sikereit. Már 1991-ben a legnépszerűbb import luxusmárka lett, tíz évvel később pedig a teljes luxusautó-piacot uralta az USA-ban: a Lexus bevezetése óta egyetlen luxusmárka sem ért el több alkalommal piaci elsőséget Észak-Amerikában, mint a Toyota prémium márkája.

Ugyanakkor a Lexus Kínában is …