• Egyéb

Már szabad az út a sportos Corolla előtt?

A Toyota legbelső köreibe tartozó informátorok szerint nem alaptalanul reménykedik az, aki néhány éven belül különösen sportos hangvételű alsó-középkategóriás Toyota modellt szeretne látni.

A frissen bemutatott, új generációs Toyota Corolla (az Auris globális ikertestvére) már alapkivitelében is meglehetősen sportos. A modellpáros alapját adó TNGA padlólemez az elődmodellnél 60 százalékkal nagyobb torziós szilárdságot és mélyebb tömegközéppontot kínál, a hátsó multilink felfüggesztés az egyik legigényesebb konstrukció a szegmensben, a hatfokozatú kézi sebességváltóhoz automatikus gázfröccs-funkciót társít a motorvezérlés, az üléspozíció alacsonyabb, egyszersmind ergonomikusabb, és az aerodinamikai jellemzőket is optimalizálták.

Mindez alighanem remekül érvényesül már az ultramodern technológiákat alkalmazó kétliteres benzinmotorral is (171 LE, 205 Nm), de igazán egy kifejezetten sportos hangolású erőforrás tudná kiaknázni a benne rejlő képességeket. Eddig erről hivatalosan nem ejtett szót a Toyota, ám az ausztrál Motoring magazin érdekfeszítő titkokat húzott ki a márka helyi képviseletének alelnökéből.

Sean Hanley szerint ugyanis már 2020 körül megérkezhet a Corolla sportmodell, annak a Toyota Sport (T-Sport) Corollának a szellemi örököse, amely több mint tíz évvel ezelőtt búcsúzott el a rajongóktól. Konkrétumokat nem közölhetett Hanley az újságírókkal, ám mivel elmondása szerint hamarosan Ausztráliára is kiterjesztik a Japánban már egyre szélesebb portfolióval rendelkező GR (Garmin Racing) modellcsaládot, így most már nem az a kérdés, vajon lesz-e sportos Corolla (és azzal párhuzamosan egy tüzes Auris, tesszük hozzá reménykedve), hanem hogy mikor valósul meg – illetve hogy mennyire leszünk boldogok, amikor megérkezik.

A Toyota új hierarchiájának csúcsán ugyanis nem a GR, hanem a GRMN modellcsalád áll; utóbbiba egyelőre egyetlen modell, a 212 lóerős, 1.8 literes benzinmotorral szerelt Yaris GRMN tartozik. Elképzelhető tehát egy Corolla GR nem több mint 250 lóerővel, amely a Volkswagen Golf GTI (230 LE), a Hyundai i30N (250 LE) ellenfeleként léphet színre – de ugyanezzel a logikával a Corolla GRMN sem kizárható, ami viszont a 300 lóerős Golf R és a 320 lóerős Honda Civic Type R modellekkel szemben veheti fel a kesztyűt.

Fotók: Toyota, www.carscoops.com