Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Marc Márquez garázsába begurult az ötödik BMW M Különdíj

Posted on 2017.11.16.2023.03.25. By AztaCARom

2013, 2014, 2015 és 2016 után 2017-ben is Marc Márquez érte el a tizennyolc nagydíjból álló versenyszezon időmérő edzéseinek legjobb összesített eredményét a kétkerekű versenysportok királykategóriájában. A spanyol versenyző jutalma idén egy exkluzív BMW M4 CS sportmodell.

A MotoGP™ 2017-es idényének tizennyolc időmérőjén ismét Marc Márquez bizonyult a legeredményesebb pilótának, így idén immáron sorozatban ötödik alkalommal hódította el a hőn áhított BMW M Különdíjat. 343 pontjával a spanyol versenyző nem kevesebb, mint 86 pontos előnyre tett szert a különdíjért folytatott verseny második helyezettje, a szintén spanyol Maverick Viñales-szel szemben, jutalma így ismét egy nagyteljesítményű élsportoló: egy San Marino Blue metálkék karosszéria-fényezést viselő BMW M4 CS modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 197 gramm / km)*. Márquez a szezon záró futamán, a valenciai díjátadó ünnepségen vehette át az exkluzív sportautó kulcsait Carmelo Ezpeleta-tól, a MotoGP™ versenyszezonjait szervező Dorna Sports vezérigazgatójától és Frank van Meel-től, a BMW M GmbH elnökétől.

Marc Márquez rekordot rekordra halmoz a BMW M Különdíj történetében. 2013-ban a kétkerekű versenysportok királykategóriájának első győztes újoncaként hódította el a négykerekű trófeát, majd 2014-es duplázása után 2015-ben az első olyan háromszoros nyertessé avanzsált, aki megszakítások nélkül, egymás után zsebelte be a BMW M sportmodellek kulcsait. 2016-ban, negyedik BMW M Különdíja elnyerésével abszolút rekordtartóvá lépett elő, amelyet idei győzelme még tovább erősít.

A mindössze huszonnégy esztendős versenyző BMW M Különdíjainak gyűjteménye idén egy San Marino Blue metálkék karosszéria-fényezést viselő BMW M4 CS sportmodellel bővült. A nagyteljesítményű gépkocsi meghajtásáról egy BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amelynek 460 lóerő maximális teljesítménye és 600 Nm csúcs forgatónyomatéka minden fordulatszám-tartományban kimagasló menetdinamikát garantál (100 kilométerre vetített 8,4 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 197 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*. A modellben számos egyéb nagyteljesítményű csúcstechnológia is helyet kapott, így többek között aktív M differenciálmű és Drivelogic-kal dolgozó hétsebességes, duplakuplungos BMW M automataváltó (M DCT) is. Az idei BMW M Különdíj exkluzivitása ezen felül a motorsport-inspirálta könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, valamint az OLED-technológiával világító hátsó lámpapár. Az utastérben antracit-árnyalatú Alcantarával bevont, könnyűszerkezetes BMW M kagylóülések, BMW M Alcantara sportkormány és számos rendkívüli részlet felel a sportos hangulatért.

„Pontosan tudom, hogy a MotoGP™ berkein belül mekkora rajongás övezi a BMW M Különdíjat. Éppen ezért vagyok rendkívül büszke arra, hogy immáron sorozatban ötödik alkalommal sikerült megnyernem” – mondta Marc Márquez a valenciai díjátadó ünnepségen. „A BMW M GmbH évről évre igazi ínyencséggel kényeztet minket, így ismét roppant izgatott vagyok, amiért a BMW M4 CS modellt a sajátomnak mondhatom. Mindazonáltal, hiába az öt győzelem, a motivációm megingathatatlan: jövőre ismét versenybe szállok a hatodik BMW M Különdíjért!” – tette hozzá a spanyol versenyző.

„A BMW M Különdíj hosszú évek óta a MotoGP™ szilárd alappillére. Nagy örömünkre szolgál, hogy idén már a négykerekű trófea tizenötödik évfordulóját ünnepelhetjük” – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta. „A BMW M Különdíj másfél évtizedes tradíciója a BMW M divízióval ápolt szoros együttműködésünk egyik kézzelfogható bizonyítéka. Egészen egyedülálló, hogy a BMW M GmbH évről évre egy olyan nagyteljesítményű sportautóval jutalmazza a szezon időmérőinek legeredményesebb pilótáját, mint amilyen az idei BMW M4 CS modell. Marc Márquez rendhagyó győzelmi sorozata több mint elképesztő, csak gratulálni tudunk ehhez a kivételes teljesítményhez!” – zárta gondolatait a Dorna Sports vezérigazgatója.

„Megemelem a kalapomat Marc Márquez előtt: 2013 óta ő a legeredményesebb versenyző a MotoGP™ időmérőin, amellyel a BMW M Különdíj történetének abszolút bajnoka. Gratulálok a sorozatban elért ötödik győzelemhez!” – fogalmazott Frank van Meel. „Biztos vagyok benne, hogy a BMW M4 CS volánjánál Marc rátalál a vezetés színtiszta élményére – ahogyan az előző négy BMW M Különdíj esetében is tette. Büszkék vagyunk arra a mérföldkőre, amelyhez ma elérkeztünk: a tizenötödik BMW M Különdíjra. Fontos számunkra, hogy évről évre kivételes teljesítményű sportmodellel ösztökéljük a MotoGP™ versenyzőit, annak pedig kifejezetten örülünk, hogy a BMW M Különdíjat másfél évtizede óriási tisztelet övezi e körben” – hangoztatta a BMW M GmbH elnöke.

Idén a BMW M divízió immáron sorozatban tizenötödik alkalommal adta át a MotoGP™ BMW M Különdíját. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők, minden egyes versenyhétvégén. A BMW a pole pozícióból induló pilótát 25 ponttal, a második rajtkockát elnyerő indulót 20 ponttal, míg a harmadikat 16 ponttal jutalmazza – és így tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A BMW M Különdíjat eszerint minden évben az a versenyző nyeri el, aki az egyes futamok kvalifikációin a legtöbb pontot gyűjti össze. A jelenlegi abszolút rekordtartó Marc Márquez, akinek nevéhez öt BMW M Különdíj fűződik. Őt követi holtversenyben Valentino Rossi és Casey Stoner, egyaránt három-három BMW M Különdíjjal. A spanyol Jorge Lorenzo eddig kétszer, míg Sete Gibernau és Nicky Hayden egy-egy alkalommal hódította el a négykerekű trófeát.

A BMW M divízióval kapcsolatos bővebb információkért kérjük, látogasson el a www.bmw-m.com weboldalra.

*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok előzetes értékek, amelyeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számoltak ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Yamaha YZF-R1M és YZF-R1 képgaléria
Next Post: Elképesztő!

Kapcsolódó cikkek

  • Busszal ütközött egy autó Aszalónál, a sofőr meghalt Hírek
  • A Herczig, Ferencz páros ötödik lett Portugáliában Hírek
  • Vasárnaptól a kelebiai vonal teljes hosszán szünetel a vonatközlekedés Hírek
  • FIGYU! Ctrl+C - Ctrl+V
  • A DS Automobiles a teljesítmény jegyében képviselteti magát a 2023-as Rétromobile kiállításon. Ctrl+C - Ctrl+V
  • Lexus LS 500h műszaki adatok Hírek

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Bruttó elszámolás mellett is megéri napelem-rendszert telepíteni
  • Zökkenőmentes félévkezdés
  • Megjelent az első táskakollekció a kreatíviparban dolgozóknak
  • Claudia Durastanti: Ismerős idegenek
  • Egyre egyszerűbb a jelszómentesség, de sok múlik a bevezetésén
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • Van képünk hozzá (23.09.27.) –  Honda Accord Japan
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT