Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Marokkó kipipálva, jöhet a pihenőnap

Posted on 2018.01.07.2018.01.07. By Iroda Távirati

Megtartotta a kamionos kategóriában elfoglalt 3. helyét a Qualisport Racing együttese az Africa Eco Race ötödik szelektív szakaszán, amely az utolsó marokkói penzum volt a mezőny számára. Kovács Miklóséknak és a mezőny többi tagjának most van egy napja, hogy rágyúrjanak a leghosszabb afrikai tereprali-viadalon mindig döntő fontosságú Mauritániára.

Az ötödik menet során a terepralis karaván Nyugat-Szaharában folytatta a kalandozást: Laayoune térségéből a jól ismert szörfparadicsom, Dakhla felé vették az irányt. A 435 kilométer hosszú menet számos új, a múltbeli versenyeken nem használt területen haladt át: a szervezők a pihenőnap előtt igyekeztek újfent komoly próbára tenni az embereket és a gépeket is. A mezőny egyetlen magyar egysége, a Qualisport Racing kamionosai vették az akadályt: Kovács Miklós két állandó társával, Czeglédi Péter navigátorral és Ács László fedélzeti szerelővel 3 óra 51 perces idővel teljesítette a napi menetet, ami a kategóriában a 4. legjobb eredmény volt. A dunaszentbenedeki Scania-trió ezzel megőrizte a képzeletbeli dobogó legalsó fokát a pihenőnapra is.

„Úgy gondolom, hogy egészen jó napunk volt. A táv zömében apró, szinte sóder jellegű kavicsokon, köveken mentünk, ahol komoly, majdnem padlógázos tempókat lehetett rrepeszteni. Amit az autó bírt, megpróbáltuk kisajtolni belőle. Sajnos picit instabilnak érzem, mert gondjaink vannak a stabilizátorkarokkal, de most jön a pihenőnap, amikor a csapatnak lesz ideje alaposabban átnézni a kamiont. Túl vagyunk a verseny első felén és boldog vagyok, hogy komolyabb gondok nélkül teljesítettük a marokkói szakaszokat. Mindig nagy volt a kísértés, hogy menjünk még gyorsabban, de itt kímélni kell a technikát, ezt megtanultuk a múltban” – fogalmazott az Africa Eco Race-en kilencedik alkalommal induló, a kamionos kategóriát 2010-ben megnyerő, az évek során pedig a dobogó összes fokát megjáró pilóta.

Ha pihenőnap, akkor nagyszerviz, de ilyenkor mindig jut idő némi mókázásra is: „Barátainkkal, a De Rooy csapattal vagyunk együtt a szervizparkban itt is, ami garantálja a jó hangulatot. Hagyomány, hogy ilyenkor csobbanok egyet az Atlanti-óceánban. Biztosan hideg lesz, de holnap újra bemerészkedem a vízbe, mert szeretném folytatni ezt a tradíciót. A pihenőnap egyik fontos eseménye lesz a hagyományos Qualisport-ebéd, ahová számos barátunkat meghívtuk a szervizparkból, akiket igazi, jó magyar gulyáslevessel fogunk megvendégelni!” – mondta Kovács Miklós, akit a kamionos összetettben az ivecós Gerard de Rooy és a tatrás Tomas Tomecek előz meg.

Az autósoknál folytatódott a pisztolypárbaj a tavalyi győztes Mini-fenegyerek, Vlagyimir Vasziljev és a trónkövetelő Mathieu Serradori között. Az orosz (akit ezen a napon a táborbeli szóbeszéd szerint még a televíziósok helikoptere is csak nehézkesen tudott követni, annyira gyors volt) ezúttal 6 perc 12 másodpercet vert a franciára, ezzel pedig több mint 16 másodpercnyire növelte előnyét az összetettben is. A két pilóta csatája komoly izgalmakat ígér a pihenőnapot követő, újításokkal fűszerezetett mauritániai szakaszokra is.

A motorosoknál Pal Anders Ullevalseter, a korábbi kétszeres győztes szakaszelsőséggel vett revansot amiatt, hogy az előző napon a KTM tankjának meghibásodása miatt félbe kellett szakítani a szakaszt és komoly időbüntetést kapott. A norvég fenomén az összetettben vezető olasz márkatársat, Paolo Ceccit verte, akinek nem kell aggódnia emiatt: a talján előnye 59 perc a tabellán üldözőjével, a yamahás portugál Luis Anjos Oliveirával szemben.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Ryanair utasforgalma bővült a legnagyobb mértékben tavaly a diszkont légicégek között
Next Post: Ünnepélyes rajt és ízelítőként néhány dűne
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT