Még sportosabb, még kecsesebb az új RC

Kellően merev karosszéria

Az RC dinamizmusának, precíz kormányreakcióinak és kiváló tapadásának alapja a rendkívül merev karosszéria. A nagyfokú szilárdsághoz hozzájárulnak a megerősített küszöbök, a szélvédő előtti merevítések, a padlólemez átdolgozott keresztmerevítői és a szélvédő nagy szilárdságú ragasztása is. Számos, kifejezetten a Lexusra jellemző gyártási technológia biztosítja a kellő merevséget, köztük a karosszéria-ragasztások nagy arányú alkalmazása, a többpontos ponthegesztés és lézerhegesztés az ajtókereteknél, a háromszögablakoknál és a hátpanel felső részén. A fenti módszerek együttesen tökéletes csavarodási merevséget eredményeznek, pontosabb irányítást és stabilabb kanyartulajdonságokat téve lehetővé.

Kifinomult, csendes és nagy hatásfokú öntöltő hibrid elektromos hajtáslánc

A 221 LE/164 kW teljesítményű full hibrid hajtáslánc kitűnő rendszerteljesítmény nyújt, vegyes ciklusban mért 5,9 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztással (WLTP) és 131,7 g/km CO2-kibocsátással (WLTP). Az RC 300h öntöltő hibrid rendszere képes arra, hogy városi forgalomban akár a menetidő 50-70%-ában tisztán elektromos üzemben, károsanyag-kibocsátás nélkül hajtsa az autót. A benzinmotor és a kompakt, de erős elektromotor képesek külön-külön és együtt is dolgozni az útviszonyoktól vagy attól függően, hogy a vezető éppen melyiket részesíti előnyben. A kifinomult rendszer jellemzője a dinamikus, egyenletes gyorsulás, a különösen jó hatásfok és a rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátás.  Az RC Lexus Hybrid Drive hajtáslánca a 143 LE/105 kW-os elektromotort egy 2494 cm3-es, közvetlen befecskendezéses négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotorral párosítja, amelynek legnagyobb teljesítménye 181 LE/133 kW 6000/percnél, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 221 Nm 4200-4800/perc között. Az együttes rendszerteljesítmény 223 LE/164 kW. A hátsókerékhajtású RC 300h 8,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége 190 km/óra, miközben legalacsonyabb átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 5,9 l/100 km (WLTP), CO2-kibocsátása pedig csupán 131,7 g/km (WLTP). Az Atkinson-ciklusban a munkaütem hosszabb ideig tart, mint a sűrítés, így javul a motor termikus hatásfoka. Az Atkinson-ciklus alkalmazása, a megnövelt kompresszió és az egyéb fejlett technológiák együtt 38,5%-ra emelik a benzines erőforrás termikus hatásfokát.

Fejlett aktív és passzív biztonsági rendszerek

Az RC biztonságának alapja a Lexus egyedülálló integrált járműdinamikai rendszere (VDIM) valamint a Lexus Safety System +, amely többek között az adaptív sebességtartó automatikával kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszert (PCS) is magában foglalja. A további aktív biztonsági technológiák között megtalálható a holttérfigyelő (BSM), a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA), a sávelhagyásra figyelmezető rendszer (LDA), a keréknyomásra figyelmeztető rendszer  (AL-TPWS), valamint az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB).

A rendkívül merev vázszerkezet kivételes passzív biztonságot nyújt, amit tovább fokoz az alapfelszerelésként beszerelt a nyolc légzsák, a gyalogosvédő motorháztető pedig a lehető legalacsonyabb orrkialakítást teszi lehetővé.

Csúcsminőségű audiorendszerek

Az RC-hez 6 hangszórós, 160 W-os vagy 10 hangszórós, 256 W-os Pioneer audiorendszer rendelhető; mindkettő torzításmentes, tiszta hangminőséget nyújt széles tartományra kiterjedő hangreprodukcióval, telt hangzással és természetes hangdinamikával. A kínálatban a 17 hangszórós Mark Levinson Premium Surround audiorendszer is szerepel, amelynek kifejlesztésénél nagy hangsúlyt kapott a részletgazdag, tökéletes zenei élményt nyújtó hangzás. A rendszer kiváló, természetes dinamikát és gazdag harmóniát nyújt 360 fokos, háromdimenziós hangzástérben. Kis mérete ellenére a 835 W-os rendszer kiemelkedően nagy teljesítményre és első osztályú hangminőségre képes, ötcsatornás lejátszással. Az elülső bal, jobb és center, valamint a hátsó bal és jobb surround hangszórók révén minden utas a lehető legegységesebb hangminőséget élvezheti. A Mark Levinson Premium Surround rendszerbe épített Signal Doctor zenelejátszási technológia ellensúlyozza a magas frekvenciák elvesztését, valamint a digitális zenei lejátszók, illetve egyéb tömörített zenei források alkalmazásakor a csökkenő hangtisztaságot, így az eredeti felvétel minőségét megközelítő, tisztább, gazdagabb hangzást ér el.

https://egyszermarlattamautot.hu/tag/lexus-rc/