Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Megérkezett a Continental legújabb ABS-generációja

Posted on 2018.05.09.2018.05.09. By Iroda Távirati

• A harmadik generációs blokkolásgátló rendszer (ABS3) még gyorsabb reakcióidőre és pontosságra képes
Az ABS3 különböző felszínű és tapadású útfelületeken is képes hozni tudása legjavát
• Az új generációs rendszer könnyebben beépíthető a különféle jármű modellekbe

Biztonság, irányíthatóság és optimális fékteljesítmény minden körülmény között – ez csak néhány azon jellemzők közül, amelyeket a sofőrök elvárnak a fékrendszerektől. A Continental technológiai vállalat ezen elvárások mentén fejlesztette ki a harmadik generációs ABS-t (ABS3). A fejlesztés újabb lépést jelent a vállalat Vision Zero koncepciójában megfogalmazott célkitűzés felé, vagyis, hogy 2025-re csökkentse a halálos közúti balesetek számát.

Az új ABS-generáció a változó útviszonyokhoz igazodva még gyorsabb és pontosabb a féknyomás-vezérléssel rendelkezik. Ennek köszönhetően a jármű irányíthatósága jelentősen javul hirtelen fékezés esetén. Az optimális fékteljesítmény pedig még nehéz körülmények között – például havas, kavicsos, falevelekkel borított úton – is garantált. Az ABS-nek ennek érdekében eltérő fékerőt kell alkalmaznia a bal és jobb oldali kerekeknél, hogy a maximális lassulás a jármű stabilitásának kockáztatása nélkül valósulhasson meg.

„Az ABS3 az előző generációnál is gyorsabban képes reagálni, ha hirtelen változás következik be a tapadásban. Ilyen lehet például, amikor a sofőr csúszós úton kezd fékezni, de nagyobb tapadással bíró aszfalton fejezi be” – hangsúlyozta Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketingvezetője. Annak érdekében, hogy a folyamatosan változó tapadási körülmények között is rendelkezésre álljon az optimális fékteljesítmény és irányíthatóság, az ABS3 még gyorsabban és határozottabban veszi figyelembe ezeket a változó tényezőket a kerékdinamika vezérlése során.

A Continental a tél végén svédországi Arvidsjaurban tesztelte az ABS3 rendszert. Ennek alkalmával négy járművet vettek igénybe, melyből kettőt még az előző generációs ABS-szel szereltek. A tesztek során nem csak az eltérő súrlódású útburkolat, valamint az alacsony és magas súrlódás közötti ugrás vizsgálatához szükséges manővereket végezték el, de fékezéssel egybekötött sávváltásokat is végrehajtottak. A különbség nyilvánvaló volt az ABS3 javára.

A legtöbb autógyártó ma már nem csak az ABS-t, hanem az elektronikus menetstabiliáló rendszert (ESC) is szériafelszereltségként kínálja és ezeket az egyik legfontosabb fejlesztéseknek tekintik a biztonságosabb vezetés felé haladó úton. Az ABS feladata, hogy a kerekek blokkolása esetén néhány ezredmásodperc alatt kiiktassa a fékezésből eredő megcsúszást, míg az ESC pedig a jármű kipördülésének megakadályozásáért felel. A két rendszer tökéletesen kiegészíti egymást a maximális biztonság és az optimális menetstabilitás érdekében.

Az ABS3 tudásának legjava abban rejlik, hogy az eltérő tapadású útfelületeken is megállja a helyét. Emellett sokkal könnyebben építhető be a különféle modellekbe. „A legújabb trendeknek megfelelően az ABS3 a különböző gördülési ellenállással rendelkező abroncsokat is hatékonyan tudja kezelni. A megfelelő gördülési ellenállású abroncsok esetén azonban még hatékonyabb lehet a fékteljesítmény” – hívta fel a figyelmet a Continental Hungaria Kft. marketingvezetője. Az ABS3-mal optimális tapadás érhető el még vészfékezés esetén is.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Fekete szörnyeteggel támad az újabb Európa-bajnoki címért Kiss Norbi
Next Post: Camry hibridekkel versenyeznek a modern Ágyúgolyó-futamon

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT