Megérkezett az új Lotus Emira

A 2023-as Lotus Emira a legendás brit sportautó-gyártó legújabb modellje, és az utolsó, amelyet belső égésű motorral szerelnek.

A Lotus egy teljesen elektromos jövőre készül, amit az Evija hiperautóval szemléltet. Azonban mielőtt búcsút intenének a benzinüzemű hagyományoknak – az Evora GT utódjaként – piacra dobták az Emirat.



A Lotus célja az volt, hogy egy praktikusabb, sokkal szebb belsővel és fokozott kényelemmel rendelkező, a hétköznapokon is használható sportautót alkosson, amivel felveheti a versenyt a Porsche típusaival. Ennek érdekében a gyártó most először szerelt aktív biztonsági felszereléseket is az autójába.

Az Emira kétféle motorral lesz elérhető. Az egyik egy 3,5 literes, kompresszoros V6-os, a 2GR-FE jelű Toyota motor, ami a 400-as jelzésű Evora modellben is feltűnt.

A másik a Mercedes egyik csúcstechnikájú motorja, a kétliteres, soros, négyhengeres, 365 lóerős, turbófeltöltéses M139-es. Ez a motor szerepel több AMG modellben is (AMG A45, AMG SL43, és az új AMG C63).

A Lotus Emira saját tömege 1405 kg. Ha elosztjuk a 3,5 literes V6-os modell, 405 lóerős teljesítményét, azt kapjuk, hogy egy lóerőnek közel 3,5 kilót kell gyorsítania. A hivatalos 0-100 km/h közötti gyorsulási adata 4,3 másodperc, a végsebessége ezzel a motorral 290 km/h.

A 3,5 literes, V6-os motoros Lotus ára 110.000 euró közel mozog, ami jelenleg kb. 45 millió forintnak felel meg. Összehasonlításképpen a Porsche Cayman 4.0 GTS alapverziója most 92.038 euró (körülbelül 38 millió forint).