Megkezdődött a Mercedes-AMG ONE gyártása

Mercedes-AMG ONE / Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 8,7 l/100 km; CO2 Emissionen gewichtet, kombiniert: 198 g/km; Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 32 kWh/100 km] [1] [1] Die Angaben zu Verbrauch und CO2-Emissionen sind vorläufig und wurden intern nach Maßgabe der Zertifizierungsmethode „WLTP-Prüfverfahren“ ermittelt. Es liegen bislang weder bestätigte Werte vom Technischen Dienst noch eine EG-Typgenehmigung noch eine Konformitätsbescheinigung mit amtlichen Werten vor. Abweichungen zwischen den Angaben und den amtlichen Werten sind möglich. / Produktion / Monsun-Regentest ;Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 8,7 l/100 km; CO2 Emissionen gewichtet, kombiniert: 198 g/km; Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 32 kWh/100 km* Mercedes-AMG ONE / Mercedes-AMG ONE | combined weighted fuel consumption: 8.7 l/100 km; combined weighted CO2 emissions: 198 g/km; combined weighted electrical consumption: 32 kWh/100 km] 1 The figures for fuel consumption and CO2 emissions are provisional and were determined internally in accordance with the "WLTP test procedure" certification method. Confirmed values from the technical service or an EC type approval or certificate of conformity with official values are not yet available. Differences between the stated figures and the official figures are possible / production / Monsoon test;Fuel consumption weighted, combined: 8.7 l/100 km; combined weighted CO2 emissions: 198 g/km; combined weighted electrical consumption: 32 kWh/100 km*

Összesen mindössze 275 darab készül majd a Mercedes-AMG ONE hiperautóból. Az exkluzív, kispéldányszámú gyártás megkezdődött, így az első megrendelők már 2022 második felében átvehetik majd autójukat. A hiperautó F1-es, hibrid hajtásláncának lelkét egy 1,6 literes, V6-os turbómotor és négy elektromotor adja, amelyet a Mercedes-AMG nagyteljesítményű hajtásláncközpontjában, az angliai Brixworth-ben építenek meg azok a szakértők, akik a Mercedes-AMG Petronas F1 versenyautók erőforrásaiért is felelnek. Az autó teljes összeszerelése pedig a brit Coventry-ben történik majd – erre a célra az AMG partnere, a Multimatic egy külön részleget hozott létre.

„A Mercedes-AMG ONE a legambiciózusabb projekt, amelyet valaha vállaltunk – a tervezéstől kezdve egészen a gyártásig. Ez újabb csúcspontot jelent a Mercedes-AMG sikeres stratégiai fejlesztésében, amely a nagyteljesítményű vezetési élmény elektrifikált jövője felé halad. Az exkluzív, kisszériás hiperautó gyártása valódi kihívást jelent. Egyrészt a modell a jelenlegi Formula 1-es hibrid technológiát szinte egy az egyben hozza a versenypályáról a közutakra és a lélegzetelállító teljesítményt kivételes hatékonysággal párosítja. Ez a fajta világelsőség pedig most valósággá válik a Mercedes-AMG affalterbachi és a brixworthi szakembereinek, valamint a Multimatic vállalatnak köszönhetően. Az egész csapat nagyon büszke arra, hogy elkezdtük az első ügyfélautók gyártását.” – mondta Philipp Schiemer, a MercedesAMG GmbH igazgatótanácsának elnöke.

Az autó gyártása teljes mértékben kézzel történik, összesen 16 összeszerelő- és tesztállomáson. Számos lépés hasonlít a csúcsminőségű karórák előállítására: néhány alrendszert először előzetesen összeállítanak és ellenőrizik a működésüket, majd szétszerelnek és végül más rendszerekkel együtt kerülnek be a járműbe. Ez igaz például a szénszálas monocoque vázra is, amely ragasztott tetővel és levehető karosszériaelemekkel rendelkezik, amelyek könnyű és merev, ám igazán költséges anyagokból készülnek. Elsőként összeállítják a teljes külső karosszériát, majd aprólékosan ellenőrizik és finomhangolják, hogy utána a szétszerelést követően minden tökéletesen illeszkedjen a vázra.

A folyamat során a specialistáknak figyelembe kell venni a fényezést is, amely szintén hozzáadódik a végleges anyagvastagsághoz. Mivel a szénszálas anyag néhány helyen csupán 1,2 mm-es vastagságú, ez különösen nehéz és körülményes folyamat. Miután minden tökéletesen a helyére került, a karosszériát szétszerelik (beleértve az ajtókat és a motorháztetőt), majd kézzel fényeznek minden egyes járművet, ami tökéletes színilleszkedést tesz lehetővé.

A gyártás következő lépéseként a hajtásláncot és az üres karosszériát szerelik össze: az 1,6 literes, V6-os turbómotor, a nagyfeszültségű akkumulátor és az összesen négy elektromotor előzetesen már megfutotta köreit a brixworthi tesztpadokon, hogy a mérnökök megbizonyosodjanak a megfelelő működésükről és teljesítményükről – pontosan ugyanezen a folyamaton mennek keresztül a Formula 1-es erőforrások is. A Mercedes-AMG brit gyárából érkeznek a megfelelő alkatrészek: az eTurbo hibrid belső égésű motor, a konnektoros hibrid rendszer nagyfeszültségű akkumulátora, a két elektromotort magában foglaló első tengely és a vezérlőelektronika, beleértve a négy elektromotor inverterét. A munkafolyamat során az alkatrészek 75 százaléka már a helyére kerül, mielőtt a nagyfeszültségű részegységek összeszerelése megkezdődik.

A gyártás 16 állomásának általános áttekintése.

  • 1-4. állomás: a mechanikus alkatrészek és az alacsony feszültségű részegységek összeállítása, valamint a legfontosabb hajtáslánci alkotóelemek beszerelése.
  • 5-6. állomás: a nagyfeszültségű akkumulátor és a csatlakozások összeállítása, a belső égésű motor és az elektromotorok tesztelése, valamint a jármű beindítása.
  • 7. állomás: a belső tér megépítése.
  • 8. állomás: a külső karosszériaelemek összeállítása és előkészítése – az ügyfelek egyedi kéréseinek teljesítése.
  • 9. állomás: a külső összeszerelések folytatása.
  • 10. állomás: a külső karosszériaelemek összeállításának befejezése.
  • 11. állomás: a keréktárcsák és az alsó panelek felszerelése.
  • 12. állomás: a kerekek és a fényszórók beállítása.
  • 13. állomás: a jármű tesztpadon való ellenőrzése, minden üzemmódban.
  • 14. állomás: négylépéses zaj- és vibrációteszt, szükség esetén finomhangolással.
  • 15. állomás: monszun eső teszt.
  • 16. állomás: a felületek speciális vizuális vizsgálata és az alkatrészek tesztje.

Minden egyes Mercedes-AMG ONE modellen több mint 50 szakember dolgozik. Az egyes állomásokat követően alapos minőség-ellenőrzés következik, átfogó dokumentációval. Az aprólékos gyártási folyamatot az Industry 4.0 gyártási szoftver legújabb funkciói támogatják, amelyet a Mercedes-AMG Affalterbachban a motorok gyártásánál is használ. Ez biztosítja azt is, hogy a megfelelő alkatrész éppen a megfelelő időben legyen a jó helyen.

A gyártás végső fázisát a közeli tesztpályán elvégzett próbaút jelenti, ahol minden egyes Mercedes-AMG ONE modellt alaposan próbára tesz a gyári tesztpilóta. Ha az autó megkapja a végső jóváhagyást, következik a megfelelő szállítási védelem biztosítása, majd az autó lezárt teherautóban a Mercedes-AMG Affalterbachban található központjába érkezik. A járművel kapcsolatos technikai eligazítás, valamint az autó átadása is itt történik.