Mégsincs pénz a HÉV-vonalak és szerelvények felújítására

Lázár János építési- és beruházási minisztertől a Momentum egyik képviselője, Szabó Szabolcs kérdezte meg interpellációjában hétfőn az Országgyűlésben, hogy mennyivel tolódik ki a megszorítások miatt a csepeli és a ráckevei HÉV felújítása.

“Még mindig napi hatvanezer ember utazik a két vonalon, nagyjából most öt évtizedes szerelvényeken és olyan pályán, ami úgy többé-kevésbé azért már felújításra érett.”


Egyik HÉV vonal felújítására sincs most pénz – Lázár János válaszának ez volt a lényege. “Garantálni tudom a kormány képviseletében, hogy a három HÉV-vonal teljes felújítását, kibővítését és meghosszabbítását megtervezzük, kiviteli tervig és hatósági engedélyezésig elvisszük. Jelen pillanatban szeretnék egyértelműen válaszolni önnek: ennek a nagyívű kötöttpályás HÉV-es programnak a finanszírozási oldala nem áll rendelkezésre” – jelentette ki.

Mint mondta: nincs annyi pénz az ország költségvetésében, és nincs olyan megállapodás egyelőre még az Európai Bizottsággal, amely ezt a forrást biztosítaná. Az országgyűlésnek azzal kell számolnia, hogy körülbelül 1300-1400 milliárd forint áll rendelkezésre a közlekedésfejlesztési programban kötött pályás célokra. Ha a három HÉV-vonalat a következő 8-10 évben megcsinálnák, az a keret nagy részét kimerítené, más budapesti, kapcsolódó közlekedési beruházásokkal együtt.


Amikor tehát majd lesz pénz, akkor le kell folytatni azt a vitát, hogy a rendelkezésre álló forrásokból a vidék, vagy a fővárosi agglomeráció fejlesztése legyen prioritás – jelentette ki Lázár János építési- és beruházási miniszter az Országgyűlésben – í­rja az infostadt.hu.