Megújul a Lexus második legnagyobb szabadidőjárműve
Modellváltás helyett finom ráncfelvarrással aktualizálja felső kategóriás luxusterepjáróját a Lexus, de a GX típusváltása sincs már messze.
Szemfüles fotósok kapták lencsevégre a Lexus GX egy erősen álcázott példányát valahol az Egyesült Államokban. A modell 2010 óta áll szolgálatban; műszaki alapjait a Land Cruiser Prado, a Toyota elsősorban Európában népszerű nagy terepjárója adja, persze a mifelénk keresett dízelmotor helyett nagy lökettérfogatú V8-as benzines erőforrással. A típus négy évvel ezelőtti modellfrissítése során a márka újkori arculatához igazodó, orsó alakú hűtőmaszkot kapott. A jelek szerint a mostani, vélhetően utolsó ráncfelvarrás során ismét ehhez nyúltak hozzá a tervezők: várakozásaink szerint az erőteljes álcázás alatt az LC kupéról ismerős, agresszívabb, dinamikusabb kiadású rács lapul. A fényszórókat is átdolgozták, jól látható a mostanra a márka védjegyévé vált, tripla LED-es fényforrás – nem nyúltak ugyanakkor a nappali és ködfényszóró párosához.
A beltérben ugyanilyen visszafogottak a módosítások. Megújult a kormánykerék, mostantól sportos, háromküllős volánnal terelgethető a tekintélyes méretű (4879 x 1885 x 1885 mm, tengelytáv 2789 mm), nyolcszemélyes jármű. Megnövelték a műszeregység digitális komponensét, az infotainment rendszer pedig modernebb funkcionalitást és nagyobb felbontású képernyőt kínál.
A minimális esztétikai beavatkozásokat a hajtáslánc radikális átdolgozásával ellensúlyozhatta volna a GX, ám erről egyelőre nem tudunk biztosat. Annál komolyabb változásokra számíthatunk az elodázhatatlan típusváltás során. A Toyota Land Cruiser hamarosan a TNGA platformmal szerzett tapasztalatokat hasznosító, vadonatúj létravázat, valamint modern, hathengeres hibrid hajtásláncot kaphat. Ezek a fejlesztések minden bizonnyal megjelennek a testvérmodell Lexus LX-nél is, és logikus volna, ha egy füst alatt a GX-et is áthelyezné erre a változatlanul kiváló terepalkalmasságot kínáló, ám komfortosabb és biztonságosabb, modern platformra a gyártó.
Fotók: motor1.com, Automedia