Megújulnak a Keleti pályaudvar környékének utastájékoztató elemei

A BKK ügyfelei számára újabb forgalmas csomópontban válik egyszerűbbé a tájékozódás: ezúttal a Keleti pályaudvar környékén újulnak meg az utastájékoztatás elemei. A végállomásokat érintő felújítási projektnek köszönhetően tovább javul a tájékoztatás színvonala.

A Budapesti Közlekedési Központ számára kiemelten fontos az ügyfelek tájékoztatása, ezért a társaság folytatja a jelentősebb végállomások és csomópontok utastájékoztató elemeinek megújítását. Ezúttal a Keleti pályaudvar környékének megállóiban található megállónévtáblákat cserélték le.

A BKK szakemberei első körben felmérték a kihelyezett tájékoztatók állapotát, majd ezt követően felújították az összes rossz állapotú elemet. Megújultak az utastájékoztató oszlopok és a rajtuk található információs blokkok. A járatszámok is nagyobb méretben jelennek meg a felújított felületeken, ami abban segít a BKK ügyfeleinek, hogy távolról is láthassák, milyen járatok érhetők el az adott megállóból.

Új megoldással segítik az ügyfelek tájékozódását

A BKK nem csak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokkal is segíti a helyszíni tájékozódást. Azokon a végállomásokon, ahol összetett az állomás szerkezete – például egy aluljáró különböző kijáratainál – számtalan közlekedési eszközre lehet felszállni, egy jól látható, egyedi kóddal (pl.: A2, C5) látja el a megállóhelyeket. Ezeket a kódokat megjelenítik a helyszíni, illetve a webes felületeken elérhető térképeken is.

Az egyedi azonosítónak köszönhetően a budapestiek a korábbiakhoz képest könnyebben találhatják meg a számukra megfelelő járatokat. A jövőben a forgalmi változások tájékoztató elemein már nem azt fogják kiírni, hogy az adott járat például a 73-as busz megállójából indul – hiszen nem biztos, hogy minden utas tudja, honnan indul a 73-as járat –, hanem az új kódok alapján azonosítják a megállóhelyet.

A Budapesti Közlekedési Központ járatai és ügyfelei több mint 5800 megállóhelyet használnak nap mint nap, ezért a társaság a digitális csatornák fejlesztése mellett, a helyszíni utastájékoztatást is kiemelten kezeli. A BKK munkatársai évente mintegy 30 ezer menetrendi hirdetményt cserélnek a fővárosban.

Korábban az Örs vezér terén, a Bosnyák téren, Kőbánya alsónál, a Batthyány téren, a Göncz Árpád városközpontban, a Széll Kálmán téren, a Határ úton és a Hűvösvölgyben található végállomások utastájékoztatási rendszere újult meg. A közeljövőben a Puskás Ferenc stadionnál folytatódik a munka.

Egy reprezentatív kutatás szerint a fővárosban közlekedők az utastájékoztatással, illetve azzal a legelégedettebbek, hogy szinte bárhol, bármikor elérhetők a BKK szolgáltatásai. A közösségi közlekedést használók 85 százaléka az utastájékoztatással a legelégedettebb, amelyben komoly szerepe van a helyszíni tájékoztatás mellett a digitalizációnak is.

Budapesti Közlekedési Központ