Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (3.)

Der neue Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 6,9 l/100 km; CO2 Emissionen gewichtet, kombiniert: 156 g/km; Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 11,7 kWh/100 km) Exterieur: MANUFAKTUR graphitgrau magno; Interieur: Leder Nappa AMG schwarz mit grauer Ziernaht;Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 6,9 l/100 km; CO2 Emissionen gewichtet, kombiniert: 156 g/km; Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 11,7 kWh/100 km* The new Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE (combined fuel consumption, weighted: 6.9 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 156 g/km; combined electric energy consumption, weighted: 11.7 kWh/100 km) exterior: MANUFAKTUR graphit grey magno; interior: Nappa leather AMG black with grey contrast stitching;Combined fuel consumption, weighted: 6.9 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 156 g/km; combined electric energy consumption, weighted: 11.7 kWh/100 km*

Pályaalapú gyorsító stratégia a versenypályához
A C 63 S E PERFORMANCE újdonsága, hogy a TRACK PACE-ben lehetőség van az elektromos energia felhasználásának intelligens elosztására egy versenypálya körön belül, hogy a köridőt az elektromotor erejének célzott felhasználásával optimalizálják. Ez a pályaalapú booststratégia már 30 jól ismert versenypályán van tárolva. Fokozatosan, letöltéssel összesen 70 áramkörre kell bővíteni.

Vezetés előtt a vezetőnek csak ki kell választania a pályát a központi kijelzőn, például a német Hockenheimringet, majd egy csúszkával kapcsolja be a booststratégiát. Ezután aktiválják a RACE vezetési módot, és indulásra készen állnak. A jármű ezután a műszercsoportban és a head-up kijelzőn megjelenít egy közelgő boost szektort. Erősítéskor (150 kW elektromos teljesítménnyel történő kick-down révén) egy visszaszámlálás és egy vízszintes sáv számolja vissza az erősítés másodperceit. Amint a jelző mutatja a boost szektor végét, a vezetőnek el kell engednie a kick-downt. Két lehetőség áll rendelkezésre: egy stratégia egy különösen gyors egy körre (“Hot Lap”) és egy másik stratégia több, egymás után következetesen gyors körre (“Endurance Mode”). Egy további bővítési szakaszban az egyes rendszerindító szektorokat a sáv nézetben a multimédiás kijelzőn is meg kell jeleníteni. A Boost funkció a jövő év folyamán kerül bevezetésre.

AMG Performance kormánykerék ikerküllős kivitelben
Az alapfelszereltségű AMG Performance kormánykerék jellegzetes ikerküllős kialakításával és zökkenőmentesen integrált funkciógombjaival kézzelfogható és látható mindennapi hasznot kínál. A kerek AMG kormánykerék gombjai ragyogó kijelzőkkel és intuitív kanyarodási-tolási logikájukkal nyűgöznek le. Ez lehetővé teszi a fontos vezetési funkciók és az összes vezetési mód vezérlését anélkül, hogy a vezetőnek le kellene vennie a kezét a kormányról. Újdonságként lehetőség van a hibrid hajtás regenerációs fokozatainak kiválasztására a kormány gombjaival.

Az AMG-specifikus E PERFORMANCE hibrid hajtás: belső égésű motor elöl, villanymotor hátul
Az új Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE-ban a 2,0 literes négyhengeres turbómotor állandó gerjesztésű szinkron villanymotorral, Affalterbachban kifejlesztett nagy teljesítményű akkumulátorral és teljesen változó AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtással párosul. Az 500 kW (680 LE) rendszerteljesítmény és az 1020 Nm-es maximális rendszernyomaték lenyűgöző menetteljesítményt tesz lehetővé: a limuzin és a kombi 3,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A gyorsulás csak elektronikusan szabályozott 280 km/h-nál ér véget (kombinál 270 km/h, mindkét esetben opcionális AMG vezetői csomaggal). A 150 kW (204 LE) teljesítményű villanymotor a hátsó tengelyen kapott helyet, ahol egy elektromosan váltott kétfokozatú sebességváltóval és az elektronikusan vezérelt, korlátozott csúszású hátsó differenciálművel egy kompakt elektromos hajtásegységben (EDU) van beépítve. A szakértők ezt az elrendezést P3 hibridnek nevezik. A könnyű, nagy teljesítményű akkumulátor szintén a hátsó tengely felett található. Ennek a kompakt kialakításnak számos előnye van:

  • Az elektromos motor közvetlenül a hátsó tengelyre hat, így az erejét közvetlenül meghajtásra tudja alakítani – ez az extra lendület indul el, gyorsításkor vagy előzéskor.
  • Az elektromotor sajátos kialakítása azt jelenti, hogy teljesítménye azonnal beindul teljes nyomatéknál, ami különösen agilis indítást tesz lehetővé.
  • Ráadásul a vezető azonnal érezhető teljesítménynövekedést tapasztal az integrált, elektronikusan vezérelt, korlátozott csúszású hátsó differenciálműnek köszönhetően: a hibrid modell rendkívül mozgékonyan gyorsul ki a kanyarokból.
  • Ha a hátsó tengelynél csúszás lép fel, a villanymotor hajtóereje is átkerül az első kerekekre, a nagyobb tapadás érdekében. A teljesen változtatható összkerékhajtás mechanikus csatlakozása ezt egy kardántengely és az első kerekek hajtótengelyei révén teszi lehetővé.
  • A hátsó tengelyen történő elhelyezés javítja a tömeget és a tengelyterhelés eloszlását a járműben. Ez képezi az alapját a lenyűgöző kezelésnek.
  • Az AMG koncepció nagyon magas rekuperációs hatékonyságot kínál, mivel a rendszer csak minimális mechanikai és hidraulikus veszteséget enged meg a motorból és a sebességváltóból.
  • A hátsó tengelyen található automatizált kétfokozatú sebességváltó speciálisan kalibrált áttétellel biztosítja a nagy keréknyomaték közötti eloszlást az agilis induláshoz a biztonságos folyamatos teljesítményig nagyobb sebességeknél. Az elektromos hajtómű legkésőbb 140 km/h körül kapcsolja be a második fokozatot, ami megfelel az elektromotor 13 500 ford./perc körüli maximális fordulatszámának.
  • A kiegészítő villanymotornak köszönhető teljesítménynövekedéssel a fejlesztőcsapat párhuzamosan a teljes jármű hatékonyságát is javítani tudta – és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást, valamint alacsonyabb fogyasztást tudott elérni.