Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE – Egy új kor hajnala (negyedszer)

AMG RIDE CONTROL felfüggesztés adaptív csillapítással

Az alapfelszereltség részeként kínált AMG RIDE CONTROL acélrugós felfüggesztés az adaptív lengéscsillapító rendszerrel együtt a markánsan sportos, dinamikus vezethetőséget ötvözi a márka egyik jellegzetességével, a hosszú távon nyújtott kényelemmel. Ennek alapját az első tengely – a rugóvezérlő karon speciálisan kifejlesztett kormánycsuklókkal és felfüggesztés-illesztésekkel –, valamint a menetdinamikát előtérbe helyező, elasztokinematikát is felvonultató hátsó tengely adja. Ennek eredményeként minden egyes keréknél folyamatosan az aktuális körülményekhez igazodik a csillapítás, mindig figyelembe véve az előre kiválasztott felfüggesztési beállítást, a vezetési stílust és az útfelület állapotát. Ez mindenekelőtt a menetbiztonság javulásához is vezet, az utazási minőség és a kényelem javulása mellett. Az alkalmazott rendszer már bevált a GT3 motorsport-kategóriában és az AMG GT Black Series modellben. A kulcselemek a könnyű anyagokból készült lengéscsillapítók, amelyek lényegesen több hidraulikafolyadékot képesek mozgatni, mint a hagyományos rendszerek: a vékony dugattyú helyett egy jóval nagyobb tárcsa szorítja ki az olajat a lengéscsillapítóban. Mindegyik csappantyú két külső elektrohidraulikus szeleppel van felszerelve, amelyek egymástól függetlenül szabályozzák a húzást és a nyomást. Ennek során a rendszer vezérlőszoftvere folyamatosan figyeli a működési adatokat, például a kormánykerék dőlésszögét, a jármű sebességét, a gyorsulást és a karosszéria mozgását. Ily módon a lengéscsillapítók vezérlése ezredmásodperceken belül az adott helyzethez igazítja a beállítást. Így a kerekek mindig magabiztosan fogják a talajt az extrém vezetési manővereknél vagy rossz utakon. Három különböző csillapítási beállítás közül lehet választani („Comfort”, „Sport” és „Sport+”).

GYERE ÉS HALLGASS SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ PODCASTOKAT ITT ÉS ITT!

Három fokozatban állítható AMG kormányzás és az alapfelszereltség részét képező hátsótengely-kormányzás

A kormányzás állíthatósága is hozzájárul a dinamika és a kényelem fokozásához. A három fokozatban állítható AMG kormányzás például változó kormánygeometriai áttétellel rendelkezik, amely alkalmazkodik a kiválasztott vezetési módhoz. Nagy sebességnél a kormányrásegítés csökken, és minél alacsonyabb a sebesség, annál inkább fokozódik. Ennek eredményeként alacsony sebességnél, valamint lassú manőverezés és parkolás közben viszonylag kis erőre van szükség a kormány elfordításához, miközben fokozott tempónál a lehető legjobb irányíthatóságot biztosítja a rendszer. A „Sport” és „Sport+” felfüggesztés-beállításoknál a vezető a kormányon keresztül is lényegesen több visszajelzést kap az útviszonyokról.

Az alapfelszereltség részét képező hátsótengely-kormányzás legfeljebb 2,5 fokos fordulási szöggel működik. 100 km/órás sebességig a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányban veszik fel ezt a szöget (ez az AMG DYNAMICS beállításától függően változhat). Ez a tengelytáv virtuális lerövidüléséhez vezet, ami viszont lényegesen jobb kanyarképességeket, a kormányon kisebb erőkifejtést és jobb manőverezhetőséget eredményez. Például kanyarodáskor vagy parkoláskor a fordulókör érezhetően csökken. 100 km/óra feletti sebességnél (az AMG DYNAMICS beállításától függően változhat) ezzel szemben a hátsó kerekek az első kerekekkel párhuzamosan fordulnak el, de maximum 0,7 fokkal. Ez pozitív hatással van az autó stabilitására, gyorsabban érkezik meg az oldalirányú erő irányváltoztatáskor, és így a jármű közvetlenebb módon reagál a kormányzási parancsokra. A hátsótengely-kormányzás működése függ a kiválasztott AMG DYNAMIC SELECT vezetési módtól.

Jó irányíthatóság és állóképesség: nagyteljesítményű AMG kompozit fékrendszer

A fékek terén sincsenek kompromisszumok: az extrém teljesítménynek és az ehhez kapcsolódó menettulajdonságoknak megfelelően az autó az alapfelszereltség részeként nagyteljesítményű AMG kompozit fékrendszerrel van ellátva, amely elöl 6 dugattyús fix féknyergekkel, hátul pedig 1 dugattyús úszónyergekkel rendelkezik. Mindez nagyon rövid féktávot biztosít, valamint nagy igénybevétel mellett is maximális stabilitást és kopásállóságot kínál. Ezen túlmenően hosszú az élettartama és különösen gyors reakcióképességgel rendelkezik, valamint a könnyű anyag további súlyt takarít meg, és csökkenti a rugózatlan tömeget is. Opcióként nagyteljesítményű, kerámia kompozit fékrendszer is rendelhető.

https://egyszermarlattamautot.hu/?s=C+63+S+E+PERFORMANCE&submit=Search