Mercedes-AMG S-osztály (1.)

A kényelem és a dinamizmus tökéletes szintézise az E PERFORMANCE-szal

  • Teljesítményhibrid a Formula 1™ technológia átadásával immár az S-osztály szegmensében is
  • Az AMG nagy teljesítményű akkumulátor nagyobb fejlesztési szakasza 13,1 kWh kapacitással
    4,0 literes V8-as motor elöl és villanymotor a hátsó tengelyen 590 kW (802 LE) rendszerteljesítményhez
  • Aktív borulásstabilizátor és aktív hátsó tengely kormányzás alapfelszereltségként
  • AMG-specifikus hűtőrács a nagy teljesítményű luxuslimuzinban először
  • Minden idők legerősebb S-osztálya

Az S-osztály mindig is fontos szerepet játszott a Mercedes-AMG számára. Több mint 50 évvel ezelőtt az alapítók már bebizonyították, hogy egy luxuslimuzint nagyon sportos járművé tudnak alakítani a sváb innováció szellemével. Az affalterbachi teljesítmény- és sportautómárka 1971-ben állította be első mérföldkövét a Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG-vel. Ma az új Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE (kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozott: 4,4 l/100 km; kombinált CO2-kibocsátás, súlyozott: 100 g/km; kombinált energiafogyasztás, súlyozott: 21,4 kWh/100 km)[1] Az AMG hibrid technológiájával ismét etalont állít a szegmensben. Az E PERFORMANCE modell egyesíti az AMG 4,0 literes V8-as biturbó motort az AMG-specifikus hibrid hajtáslánccal és az AMG nagy teljesítményű akkumulátorának (HPB) új bővítési fokozatával. Az új HPB 150 a jól ismert HPB 80 nagy teljesítményű és közvetlenül hűtött akkumulátorcelláin alapul. Az energiatartalom a HPB 80 6,1-ről 13,1 kWh-ra nő a HPB 150-ben. Ezzel a teljesen elektromos hatótáv 33 kilométer.

A hajtáslánc középpontjában azonban kevésbé az elektromos hatótáv, hanem inkább a kategória legjobb teljesítménye áll. 590 kW (802 LE) rendszerteljesítményével és 1430 Nm rendszernyomatékával a limuzin új mércét állít fel a szegmensben. A 3,3 másodperces 100 km/órás gyorsulás és az opcionális 290 km/h végsebesség kiemeli a kiváló, dinamikus menetteljesítményt. Az olyan rendszerek, mint az AMG RIDE CONTROL+ felfüggesztés, az AMG ACTIVE RIDE CONTROL gördülésstabilizátor és a hátsó tengely kormányzása alapfelszereltségként biztosítják a vezetési dinamika és a kényelem széles skáláját.

“Az S-osztály mindig is nagyon különleges jelentéssel bírt számunkra. 1971-ben egyik napról a másikra híressé tette az AMG márkát legendás megjelenésével a Spa 24 órás versenyen. Ez kétségtelenül fontos alapköve volt teljesítményünk felemelkedéséhez. és a globális jelentőségű sportautó-márka. Az E PERFORMANCE-szal most új fejezetet nyitunk: Soha nem volt még egy luxuslimuzinban ilyen tökéletesen kombinálva kategória legjobb teljesítménye kiváló kényelemmel és gyakorlatilag hangtalan elektromos vezetéssel. Az igényes célcsoportok felé is nyitunk, akik a Mercedes-AMG-t a 21. század nagy teljesítményű luxusmárkájának tekintik.Minden idők legerősebb S-osztályával azonban nem csak a saját technikai utunkat járjuk, ahogyan az a Az AMG, de egyben határozott vizuális nyilatkozatot is tesz: az S-osztály limuzinja most először rendelkezik AMG-specifikus hűtőrácsunkkal is, így a márka kapcsolata minden eddiginél szorosabb.
Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke

“Az AMG S-osztály egyedülálló E PERFORMANCE-jával egy újabb technológiai mérföldkövet állítunk fel az elektromosítás terén ebben a szegmensben. Exkluzív, nagy teljesítményű akkumulátorunkat az S 63-ban használják, a korábban ismertnél lényegesen nagyobb kapacitással, ami növeli a elektromos hatótávolság.Az elöl belső égésű motorral és a hátsó tengelyen elektromos hajtóegységgel rendelkező, teljesítményű hibrid elrendezés nemcsak kiváló vezetési élményt, hanem jelentősen növeli a hatékonyságot is.Az optimalizált súlyeloszlás, a lehető legjobb nyomatékkihasználás és a nagyon reszponzív teljesítményleadás a legmagasabb szintű menetdinamikát és vezetési kifinomultságot ígér. A műszakilag kifinomult hajtáslánc mellett a felfüggesztéssel is kihúztuk az összes ütközőt, hogy a lehető legnagyobb szórást érjük el a kényelem és a menetdinamika között. Például a a légrugózás, a hátsó tengely kormányzása és az aktív gördülésstabilizátor először van a fedélzeten AMG S-osztály.”
Jochen Hermann, a Mercedes-AMG GmbH műszaki vezérigazgatója

Kifejező külső dizájn
A Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE lenyűgöző teljesítményét a kifejező külső forma is sugallja. Az S-osztály limuzinja első ízben viseli az AMG-re jellemző hűtőrácsot függőleges lamellákkal és egy nagy központi csillaggal. A radiátoron a korábbi Mercedes csillagot az ezüst króm/fekete AMG embléma váltotta fel. Ezenkívül a jet-szárny kialakítású elülső kötény nagy oldalsó légbeömlőkkel és funkcionális légfüggönyökkel jellemzi az elölnézetet. Oldalnézetben különösen kiemelkednek az akár 21 hüvelykes AMG kovácsolt kerekek és az AMG-specifikus oldalsó küszöbpanelek. Hátul a ’63-as modellek jellegzetes dizájnjegyei találhatók, mint például a trapéz alakú, hornyolt iker kipufogócső vagy a széles diffúzor hosszanti bordákkal és diffúzorlappal.

Elegáns belső első osztályú hátsó rekesszel
A belső tér ötvözi az S-osztály kiváló minőségű elemeit az AMG-specifikus jellemzőkkel. A különleges AMG-kárpitozású ülések és a jellegzetes varrások kiemelik a kifinomult megjelenést. Az exkluzív színek és a különféle nappa bőrkárpitozás, az első fejtámlák dombornyomott AMG emblémájával, kiemelik az S 63 E PERFORMANCE sportos vagy fényűző oldalát. A szegmens vezetői törekvéseit az első osztályú hátsó rekesz és a négy utas számára kialakított többkontúrú ülések is egyértelművé teszik. Ehhez jönnek még az AMG-specifikus díszítőelemek és az alapfelszereltségű AMG Performance kormánykerék AMG kormánygombokkal.

MBUX multimédiás rendszer hibrid-specifikus kijelzőkkel
Az MBUX infotainment rendszer különféle AMG- és hibrid-specifikus kijelzőket és funkciókat tartalmaz. Ilyenek a műszercsoportban található kijelzők, a középkonzolon álló, álló tájolású multimédiás központi kijelző és az opcionális head-up kijelző.

A műszercsoport nézet különböző megjelenítési stílusokkal és egyénileg választható főnézetekkel személyre szabható. Az AMG-specifikus Supersport stílus lehetőséget kínál különféle tartalmak függőleges menüszerkezeten keresztüli megjelenítésére. Ezek közé tartozik a hibrid-specifikus hőmérsékleteket tartalmazó menü vagy egy beállítási menü, amely megjeleníti a felfüggesztés vagy a sebességváltó aktuális beállításait. Ezenkívül a Supersport-stílusú vezetők navigációs térképet, üzemanyag-fogyasztási adatokat vagy az AMG TRACK PACE-ben elérhető összes telemetriai adatot is megjeleníthetnek.

A head-up kijelző az AMG saját megjelenítési stílusait is kínálja, mint például a Race és a Supersport. Ezek a műszercsoport főmenüjéből érhetők el. A multimédiás kijelző kiváló minőségű grafikája megjeleníti a teljes hajtásrendszer teljesítményét, az elektromos motor fordulatszámát, teljesítményét, nyomatékát és hőmérsékletét, valamint az akkumulátor hőmérsékletét.

A Dolby Atmos® hangformátum új szintre emeli a belső hangélményt. Az egyes hangszerek vagy hangok a stúdiókeverékben a hallgatási területen mindenhol elhelyezhetők. Így egy újfajta hanganimáció válik lehetővé: Míg a hagyományos sztereó rendszerek két csatornát táplálnak a hangszórókhoz, a Dolby Atmos® a teljes tartományt képes kihasználni és 360 fokos élményt teremteni.