Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198), 1958

Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198). Fahraufnahme aus dem Jahr 2022. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: D780288) Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198). Driving shot from 2022. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: D780288)

Használata: statikus
Az 1957. márciusi Genfi Autószalonon a Mercedes-Benz bemutatta a 300 SL Roadstert (W 198) az 1954-ben debütált, 300 SL „Gullwing” Coupé utódjaként. Műszaki szinten. , a nyitott tetejű sportautó nagyon hasonlított a kupéhoz, bár a módosított bukóketrec most már hagyományosan csuklós ajtók beépítését is lehetővé tette. Ezek szükségesek a nyitott tetejű vezetéshez, és kényelmesebbek voltak a be- és kiszálláskor. Az alvázat is továbbfejlesztették: a klasszikus kétcsuklós kialakítás helyett az egycsuklós lengőtengelyt, leengedett forgásponttal alkalmazták, a 300 SL Roadster pedig először kapott kiegyenlítő rugót. 1958 őszétől a Roadster kérésre levehető keménytetővel is elérhető volt. A Mercedes-Benz mérnökei a szabványos 300 SL Roadsterből fejlesztették ki a 300 SLS versenyváltozatot, amellyel Paul O’Shea 1957-ben megnyerte az Amerikai Sportautó Bajnokság D kategóriáját. Ezzel a kör beteljesedett, mivel a 300 SL a azonos nevű versenyautó (W 194), amelyet az 1952-es szezonban nagyon sikeresen használtak a motorsportban. 1961-ben a 300 SL Roadstert tárcsafékekkel, 1962-ben öntött alumínium forgattyúházzal látták el. A sportautó gyártása 1963-ig folytatódott. A rendkívül exkluzív sportautóból összesen 1858 példány készült hét év alatt. Ma az egyik legkeresettebb klasszikus.

Műszaki adatok – Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198)
Gyártási időszak: 1957-1963
Hengerek: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 158 kW (215 LE) 5800 ford./percnél
Végsebesség: akár 242 km/h