Mercedes-Benz 300 SL (W 194), 1952

A Mercedes-Benz 1952-ben indult újra az autóversenyzésben a 300 SL (W 194) motorral. A korlátozott erőforrások kezdetben a Forma-1-es versenyautó 1952-es kifejlesztése ellen szóltak, mivel az 1954-es szezonra már új szabályozást jelentettek be. Az új versenyautó tengelyeit, sebességváltóját és motorját a Mercedes-Benz 300 (W 186) reprezentációs járműből származó alkatrészekből fejlesztették ki. Vadonatújdonság a rendkívül könnyű, ugyanakkor nagyon torziós merevségű csőváz, amelyet áramvonalas könnyűfém karosszéria vesz körül. Az ajtók körüli megemelt csőkeretnek köszönhetően a versenyautó jellegzetes sirályszárnyas ajtókkal lett felszerelve, melyek a tetőre voltak csukva. 1952-ben a 300 SL kezdettől fogva sikeres volt: a legfontosabb versenygyőzelmek között szerepelt a Berni Nagydíjon (Svájc) aratott egy-két-három győzelem, valamint a Le Mans-i 24 órás (Franciaország) látványos egy-két célba érése. és a mexikói Carrera Panamericanán, valamint a Nürburgringi Jubileumi Nagydíj első négy helyén. A Classic Days-en bemutatott eredeti, 5-ös alvázszámú 300 SL versenyautóba a márka 70 évvel ezelőtt nevezett a Carrera Panamericanában (többek között Hermann Lang/Erwin Grupp): a kettős győzelem második helye Karl Kling/Hans mögött. Klenk) és a Mille Miglián (Rudolf Caracciola/Peter Kurrle: a 4. helyen végeztek Karl Kling/Hans Klenk mögött a 2. helyen).

Műszaki adatok – Mercedes-Benz 300 SL versenysportkocsi (W 194)
Használati év: 1952
Hengerek: 6/soros
Lökettérfogat: 2996 cc
Teljesítmény: 125 kW (170 LE) 5200 ford./percnél
Végsebesség: 240 km/h

Hallgass exkluzív podcasokat IDE,vagy IDE, illetve IDE kattintva!

https://egyszermarlattamautot.hu/a-mercedes-benz-classic-a-dusseldorfi-autokultura-fesztivalon