Mercedes-Benz Classic Notes 1/2023

Mercedes-Simplex 18/22 PS, aufgenommen im Jahr 1903 im Fabrikhof des Cannstatter Werks der Daimler-Motoren-Gesellschaft. Vorn auf dem Beifahrersitz Wilhelm Maybach, neben ihm am Steuer Oberingenieur Balz. Hinter Maybach im Fond Adolf Daimler, daneben Vorstandsmitglied Gustav Vischer. Hinter der Motorhaube mit der linken Hand am Schalthebel: Motorenkonstrukteur Joseph Brauner, der auch den Motor des ersten Mercedes konstruierte. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: 76331) Mercedes-Simplex 18/22 hp, taken in 1903 in the factory yard of the Cannstatt plant of Daimler-Motoren-Gesellschaft. In the front of the passenger seat Wilhelm Maybach, next to him at the wheel chief engineer Balz. Behind Maybach in the rear Adolf Daimler, next to board member Gustav Vischer. Behind the bonnet with the left hand on the gear lever: engine designer Joseph Brauner, who also designed the engine of the first Mercedes. (Photographic nature of the Mercedes-Benz Classic Archives: 76331)

2003: A Mercedes-Benz E-osztályú 211-es modellsorozat (20 év) Estate világpremierje
1903: Az első 60 LE-s Mercedes-Simplex átadása Emil Jellineknek (120 év)
1998: Az ESP® rendszerű Mercedes-Benz A-osztály sorozatgyártásának kezdete (25 év)
1933: A világ első trapézlengőkaros első tengelye az IAMA-nál (90 év)
1893: Carl Benz (130 év) szabadalmi bejelentése a dupla forgású kormányzásról
1998: CLK Cabriolet és E 55 AMG kombi a Genfi Autószalonon (25 év)

A Mercedes-Benz, a világ legrégebbi autógyártója 1886 óta újra és újra feltalálja az autót. Így a márka folyamatosan mércét állít fel, és a társadalmi változásokat is végigkíséri. A cég története ennek megfelelően gazdag eseményekben és történetekben. Itt röviden megjegyezve: fontos évfordulók és mérföldkövek a krónikából.

2003. január 5. és 20. között – 20 évvel ezelőtt

A Mercedes-Benz E-osztály 211-es modellsorozatának kombi világpremierje

  • Számos műszaki újítás, mint például az intelligens fényrendszer
  • Csúcsmodellek E500, E 500 4MATIC és E 55 AMG
  • 2009-ig körülbelül 240 000 jármű készül.

Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon (NAIAS) Detroitban 2003 januárjában a Mercedes-Benz bemutatja a 211-es modellsorozat E-osztályának kombiját. A modellsorozat második karosszériaváltozata márciusban kerül piacra. A technikai újítások közé tartozik például az elektrohidraulikus fék Sensotronic Brake Control (SBC™) forgalmi dugóval és indítási asszisztenssel, az AIRMATIC DC légrugós rendszer, az adaptív első légzsákok és az överő-határolók, valamint a hátsó ajtónál nyitható és záródó csomagtérajtó. egy gombnyomásra. Az EASY-PACK rendszer számos praktikus töltési és tárolási megoldást tartalmaz. A csomagtér űrtartalma 690-1950 liter (VDA mérési módszer). A kombi csúcsváltozatai kezdetben az E 500, az E 500 4MATIC és az E 55 AMG. 2009-ben a 211-es modellsorozat Estate-jét az utódgeneráció váltja fel. Összesen mintegy 240 000 jármű készül.

1903. február 17. – 120 éve

Az első Mercedes-Simplex 60 LE szállítása Emil Jellineknek

  • Az ügyfelek értékelik a teljesítmény és a luxus kombinációját
  • A sportváltozatok nagyon sikeresek a motorsportban
  • Több lökettérfogat és innovatív technológia a hengertöltés szabályozásához

1903 tavaszától a Mercedes-Simplex 60 LE a Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) új csúcsmodellje. A nizzai székhelyű Emil Jellinek értékesítési partner 1903. február 17-én kapja meg az első járművet. Nemcsak ügyfelei vannak meggyőződve a teljesítmény és a luxus kombinációjáról: később egy járművel egészíti ki a saját flottáját, amelyet erősen felszerelt. kényelmes túraautó karosszéria 1907-ben. Ez az exkluzív változat jelenleg a Mercedes-Benz Múzeumban található, és a korszak fénypontja. A nagy teljesítményű motor a 60 lóerős, majd sportkarosszériás modellt a motorsport számára predesztinálja. Két nagy siker: az 1903-as „szép héten” Otto Hieronimus és Wilhelm Werner nyeri a Nice–La Turbie hegymászást, Hermann Braun pedig 116,9 km/órás átlagsebességgel nyeri meg a mérföldes versenyt. Camille Jenatzy legnagyobb sikerét azzal éri el, hogy megnyerte a 4. Gordon Bennett futamot Írországban 1903. július 2-án. Az egy évvel korábban bemutatott 40 LE-s Mercedes-Simplexhez képest a teljesítménynövekedést a négyhengeres motor lökettérfogatának növekedése biztosítja. 9,3 literes és innovatív hengertöltés felső szelepekkel a szívófolyamathoz és egy alsó vezérműtengelyhez. Az első ilyen technológiát alkalmazó jármű a 18/22 LE-s modell már 1903 januárjában.

1998. február 9. – 25 éve

Megkezdődik az ESP® rendszerű Mercedes-Benz A-osztály sorozatgyártása

  • Az A-osztály az innovatív segédrendszert alapozza meg a nagyüzemi gyártásban
  • A jármű stabilizálása elektronikusan vezérelt fékezési beavatkozásokkal
  • A szállítás megkezdése három hónapos rastatti gyártási szünet után

Az A-osztály (168 modellsorozat) első, alapfelszereltségként ESP®-vel felszerelt járművei 1998. február 9-én hagyják el a rastatti összeszerelősort. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer kritikus helyzetekben képes stabilizálni a járművet célzott fékezési beavatkozásokkal. Az asszisztens rendszer 1995-ben ünnepli világpremierjét a Mercedes-Benz S-osztályban. A „jávorszarvas teszt” elindítja ennek a technológiának a gyors elterjedését az egész iparágban, még a kisebb járműosztályokban is: miután egy A-osztály 1997 októberében egy nem szabványos kitérő manőver során felborul, a vállalat gyártási leállítást rendel el, és bevezeti az ESP®-t. mint a standard mértékegységek egyike. Három hónappal később az első vásárlók megkapják a velük felszerelt járműveket. Minden korábban leszállított A-osztályú modell ennek megfelelően módosul. A Mercedes-Benz ezután minden személygépkocsit felszerel ezzel a fontos segédrendszerrel. Számos gyártó követi a példát. Az ESP® ma már számos országban előfeltétele a jóváhagyásnak.

1933. február 11. és 23. között – 90 éve

A világ első trapézlengőkaros első tengelye az IAMA-nál

  • A premier jármű a vásáron bemutatott Mercedes-Benz 380 (W22).
  • A meggyőző dizájn válik az új iparági standardtá
  • Két további járműinnováció, mindegyik más első tengely kialakítással

A Mercedes-Benz 380 (W 22) az akkori Daimler-Benz AG egyik innovációja a berlini Nemzetközi Autószalonon (IAMA) 1933-ban. Az első tengely kialakítása az autógyártás új, globális szabványává válik: a trapézlengőkar. első tengely. Egyenként rugózott kerekekkel és mindkét oldalán két párhuzamos, trapéz alakú lengőkarral és egy súrlódásmentes, karbantartást nem igénylő, függőleges tekercsrugóval rendelkezik. Különféle Mercedes-Benz személygépkocsikban, valamint versenyautókban használják. Az elv meggyőz a vezetési kényelemről és biztonságról, és számos más gyártó is alkalmazza.

1893. február 28. – 130 éve

Carl Benz szabadalmi bejelentése kettős forgástengelyű kormányzáshoz

  • A négykerekű autó üzemeltetésének elengedhetetlen feltétele
  • Jelentősen csökken annak a veszélye, hogy a jármű a kanyarokban felborul
  • Az első kettős forgástengelyes kormányzású járművek a Benz & Cie Victoria és Vis-à-Vis.

A duplaforgású kormányzás az egyik legfontosabb újítás az autók korai időszakában. 1893. február 28-án Carl Benz lajstromozza a mintát a Birodalmi Szabadalmi Hivatalnál (DRP No. 73515, kibocsátva 1894. március 14-én), ez egy „a kerekekre érintőlegesen beállított kormánykörrel ellátott kocsikormányzó berendezés”. Ez tehát elengedhetetlen feltétele a négykerekű autók biztonságos üzemeltetésének: a kanyarokban való felborulás veszélye jelentősen csökken a kocsiszerkezetből származó forgótányéros kormányzáshoz képest. Az új dizájnt először a Victoria modellben alkalmazták, amely a Benz & Cie első négykerekű autója a háromkerekű Patent Motor Car után, és lefekteti a világ első sorozatgyártású autójának, a Benznek az alapjait. Motor Velociped „Velo” 1894-ben mutatták be.

1998. március 5. és 15. között – 25 évvel ezelőtt

CLK Cabriolet és E 55 AMG kombi a Genfi Autószalonon

  • A négyüléses CLK Cabriolet egész évben használható járműnek készült
  • Magas szintű biztonság és számos kényelmi funkció
  • Az E 55 AMG az AMG első kombija a 210-es modellsorozatból

1998-ban a Genfi Autószalon a Mercedes-Benz fontos premier helyszíne: a márka első ízben mutatja be a CLK Cabriolet (208-as modellsorozat) és az E 55 AMG-t (210-es modellsorozat) kombiként a nagyközönségnek. . A márka új négyüléses kabriója az egy évvel korábban bemutatott CLK Coupé alapján készült. A nyílt változat fejlesztését eleve tervezik, így a fejlesztés során is figyelembe veszik, ami pozitív hatással van a tömegre és a költségekre. Az automatikusan behúzódó hátsó fejtámlák, amelyek már a 124-es modellsorozatú kabrióban is beváltak, borulás elleni védelemként szolgálnak. A bélelt puha tető kiváló zaj- és hőmérsékletszigetelésével, valamint üveges hátsó ablakával hozzájárul a magas általános minőséghez. Az elektro-hidraulikus lágytetős működés teszi teljessé a CLK Cabriolet egész éves járművét. Az E 55 AMG az AMG első kombi ebben a modellsorozatban; a limuzin már E 50 AMG néven elérhető. Az M 113 E 55 V8-as motorral szerelt újdonság 260 kW (354 LE) teljesítményt és 530 newtonméteres nyomatékot kínál.