Mercedes-Benz Classic Notes 2/2023

Mercedes-Benz Classic 1/2023, Titelseite der englischsprachigen Ausgabe. Klappcover mit Mercedes-Benz 600 (W 100). Mercedes-Benz Classic 1/2023, cover page of the English-language edition. Folding cover with Mercedes-Benz 600 (W 100).
  • 1923: Ferdinand Porsche lesz a DMG műszaki igazgatója (100 év)
  • 1973: Együttműködés a Steyr-Daimler-Puch céggel a G modellhez (50 év)
  • 1893: A Daimler bemutatja az első autót amerikai földön Chicagóban (130 év)
  • Mercedes-Benz Classic Magazine 1/2023
  • Születésnapok: Dr. Wilhelm Haspel és Dr. Dieter Zetsche
  • A Mercedes-Benz, a világ legrégebbi autógyártója 1886 óta újra és újra feltalálja az autót. Ennek során a márka folyamatosan új mércéket állít fel, miközben lépést tart a társadalmi változásokkal. A cég története ennek megfelelően gazdag eseményekben és történetekben. Itt egy rövid összefoglaló a történetének néhány fontos évfordulójáról és mérföldkövéről.

1923. április 30. – 100 éve:

  • Ferdinand Porsche a Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) műszaki igazgatója lesz
  • A legendás luxusautók a tervezőig vezethetők vissza
  • Feltöltés sorozatgyártású járművekben és motorsportban
  • A Porsche 1928 végén ismét elhagyja a céget

Luxusautók és kompresszoros motorok: 1923. április 30-tól Ferdinand Porsche veszi át a Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) tervezőirodájának vezetését. Elődje 1922 végéig Paul Daimler, aki többek között a feltöltést is bevezeti. Utóbbi a felügyelőbizottsággal való nézeteltérés miatt elhagyja a DMG-t. A bizottság olcsóbb és így jobban eladható modelleket szorgalmaz, a Daimler azonban egy nyolchengeres modellt szeretne kifejleszteni. Az Austro Daimlertől származó Ferdinand Porschének bizony hasonló fejlesztési prioritásai vannak: nagy és drága autók. Ezeknél és a motorsport járműveknél ő veszi át a feltöltést. A Porsche nevéhez fűződik a Mercedes 15/70/100 LE és 24/100/140 LE sorozatgyártású Mercedes (mindkettő 1924), a Mercedes-Benz Model K (1926, más néven 630 K) és 1927-től az első három. a legendás S sorozat autói (S, SS, SSK). Az 1924-es szezonból két autó is híres: a Targa Florio győztes versenyautója, valamint a 2 literes, nyolchengeres, kompresszoros „Monza” versenyautó. 1928 végén az akkori Daimler-Benz AG, amely 1926-ban a DMG és a Benz & Cie., valamint a Porsche alkatrészgyártó cég egyesülésével jött létre. Az ok ismét az, hogy sürgősen vágynak kisebb és könnyebb járművekre. A Porsche utódja Hans Nibel, aki a Benz & Cie-től származik.

1973. május – 50 éve:

Együttműködés Puch-al a G modellhez
A Mercedes-Benz terepjáró német-osztrák gyökerei
Extrém off-road tulajdonságok és jó közúti teljesítmény kombinációja
A Mercedes-Benz G-osztály gyártási helye továbbra is Graz
A szerződés egy nagy sikertörténet kezdetét jelenti: 50 évvel ezelőtt az osztrák Steyr-Daimler-Puch AG és a Daimler-Benz AG megállapodott, hogy terepjárók fejlesztésében, gyártásában és értékesítésében együttműködnek. Mindkét gyártó kiváló terepképességekkel kínálja ezeket termékpalettájának részeként: a Mercedes-Benz Unimog, valamint a Puch Haflinger és a Puch Pinzgauer. 1971-ben valósították meg először azt az ötletet, hogy közösen építsenek egy terepjárót. A járműnek az extrém terepképességeket kell egyesítenie a jó úttartással. Az első forgalomképes prototípust 1974-ben tesztelték. A G-modell 1979-ben ünnepli világpremierjét. A graz-thondorfi puchi üzemben készül – akárcsak a 463-as modellsorozat Mercedes-Benz G-osztálya ma.

1893. május 1. és október 31. között – 130 éve:

  • A Daimler a chicagói világkiállításon mutatja be az első autót az Egyesült Államokban
  • A „drótkerekű autó” módosított változata
  • Wilhelm Maybach jelentős mértékben részt vesz a tervezésben
  • Gottlieb Daimler ellátogat a világkiállításra

Az autó Észak-Amerikába érkezik: Az 1893-as chicagói világkiállításon (USA) a Daimler-Motoren-Gesellschaft bemutatja az első működőképes autót, amelyet nyilvánosan bemutattak az Egyesült Államokban. A kiállításon a „drótkerekű autó” módosított változata látható. Ez kéthengeres V-motorral rendelkezik, és először az 1889-es párizsi világkiállításon mutatják be. Gottlieb Daimler 1886-os motoros kocsijával ellentétben a drótkerekes autó független, holisztikus kialakításnak számít, így valódi autónak számít. . Wilhelm Maybachnak döntő befolyása van a fejlődésre. Nem csak a drótkerekű autók utaznak át az Atlanti-óceánon: a Daimler személyesen látogat el a világkiállításra. Ezt a fontos dátumot és a nászutat második feleségével, Linával köti össze.

Mercedes-Benz Classic Magazine 1/2023

  • A Mercedes-Benz 600 születésnapját ünnepli
  • A következő szám egyik témája a tekintélyes limuzin
  • További történetek nagyszerű szövegekkel és inspiráló képekkel
  • Elérhető előfizetéssel vagy egy példányban a címen mercedes-benz.com/de/exklusiv/classic-magazin/leser-abonnementservice/ és a Mercedes-Benz Múzeum és az üzemek üzleteiben


„Grand Mercedes”-nek hívják, és 60 éves: A Mercedes-Benz Classic Magazine 1/2023 pazar történettel ünnepli a 600-at (W 100). A világ talán leghíresebb reprezentatív járművének pedig még egy kihajtható magazinborítót is ad, hogy megfelelő méretben megmutassa. Vagy inkább Dél-Afrikába utazna? „A szép csillagok fokánál” – ez a címe az országról, valamint a márka járműveiről és rajongóiról szóló hangulatos riportnak. A Mercedes-Benz Classic Magazine legújabb száma 2023. május 12-én jelenik meg, és további étvágyat ébreszt. Természetesen a szám még sok cikket kínál nagyszerű szövegekkel és inspiráló képekkel. Hans Herrmann autóversenyző 95. születésnapjához kapcsolódva például egy fiatal gyűjtő három különleges „Baby Benz” modellel és a Mercedes-Benz Club United Kingdom 70. évfordulóját ünneplő turnéval.

A média képviselői megtekinthetik és letölthetik a legújabb Mercedes-Benz Classic Magazine-t a media.mercedes-benz.com/magazine címen.

Születésnapok
125 éve – Dr. Wilhelm Haspel, 1898. április 29-én született. Fiatal mérnökként tanúja lehet a Daimler-Benz AG 1926-os születésének. Mélyreható közgazdasági ismeretei révén Haspel gyorsan vezető szerepet tölt be. 1942-ben az Igazgatóság elnöke lesz, ezt a pozíciót a második világháború után ismét betölti, és sikeresen alakítja a cég új kezdetét.
70 éve – Dr. Dieter Zetsche, 1953. május 5-én született. A villamosmérnök rendkívül sokrétű karrierutat tesz meg a vállalatnál. Fontos kulcsszavak: haszongépjárművek és személygépkocsik fejlesztése, beleértve a G-osztályt, külföldi tevékenységek Brazíliában, Argentínában és az USA-ban, igazgatósági pozíciók a Daimler-Benz AG-nál és a DaimlerChrysler AG-nál, végül a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke 2019 májusáig.