• Egyéb

Merészen fenséges lesz a Lexus új csúcsmodellje

Szinte biztos hogy LQ néven kerül forgalomba – de vajon hogy fog kinézni a Lexus új zászlóshajója? Egy a gyártóval szoros kapcsolatot ápoló japán autós szaklap, a Best Car megosztotta elképzeléseit.

Május közepén valóságos spekuláció-lavinát indított el a hír, hogy a Lexus bejegyeztette az amerikai szabadalmi hivatalnál az LQ típusnevet. Abban egyeztek a vélemények, hogy a névnek az LF-1 Limitless szériaváltozatát kell jelölnie, azonban egyesek szerint az LQ egyedi, testvér nélküli modell marad, ahogy annak idején az LFA; más nézetek szerint viszont az LQ mintájára, a jelenlegi névadási sémába illeszkedve akár minden méretosztályban készíthetne egy-egy csúcsmodellt a Lexus.

Hogy melyik tábornak van igaza, az hamarosan kiderül, ám nem hamarabb, mint hogy megláthatnánk az LF-1 sorozatgyártású kiadását, várhatóan már jövőre. A japán Best Car Web magazin szerkesztői azonban ezt sem tudták kivárni, és a rendelkezésükre álló információk alapján megálmodták, szerintük milyen lesz az LQ terep-kupélimuzin.

Mindenekelőtt valamivel rövidebb, keskenyebb és alacsonyabb, mint a tanulmány – ez az egyszerűbb orr- és farkialakításból, valamint az életszerűbb kerékméretekből (az eredeti tanulmány 22 colos tárcsákat kapott) adódik. Így is öt méter fölött lehet valamivel az autó hossza, félúton az RX (4890 mm) és az LS (5235 mm) között – mondjuk, mint a három üléssoros RX L (5001 mm).

Ha a méretek változnak is valamelyest, az arányok aligha fognak, hiszen azok adják az LQ szexepiljét: a hosszú motorházfedél, a tető hullámvonala, a viszonylag alacsony üvegfelületek. A japán újságírók szerint így teljes eredetiségében megőrizhető a szokásosnál vastagabb rácsozatú hűtőmaszk, amely a márkától megszokott pozícióban, az orr legelején tálalja fel az emblémát. Két oldalán a tanulmány keskeny diódás fényszórói nem felelnek meg az előírásoknak, ám nappali és irányjelző fényként megtarthatók, megőrizve a tanulmányautó jellegzetesen sarkos lökhárító-kialakítását, a lámpák zugában pedig kialakítható egy modern, több LED-szegmensből álló reflektor.

A hátsó lámpatestekkel nincs ilyen probléma, és a jármű optikai tömegét a hátsó tengelyre koncentráló, izmos válltól sem szabadulnának a rajzolók. Az üvegtetőt két oldalról közre fogó, osztott légterelővé nyúló tetőlemez azonban feleslegesen növelné a gyártási költségeket, így helyette minden bizonnyal hagyományos panorámatetőt és egy darabból álló, diszkrét spoilert kap a szériamodell.

A legfontosabb változás a hátsó lökhárító környékén várható, hiszen az LF-1 Limitless nem rendelkezett konkrét hajtáslánccal, ezért kipufogót sem szereltek rá. Az LQ-nak viszont szüksége lesz rá, akár az LS500h hibrid hajtásláncát kapja meg, akár a tervbe vett LC F sportkupé régóta pletykált, de soha meg nem erősített négyliteres, nyolchengeres turbómotorja kerül bele. Utóbbi akár 600 lóerőre is képes lehet, és ha a híresztelések szerint valóban készül hátsókerék-hajtású örömmodell az LQ-ból, ezzel a kombinációval átrendezheti a felső kategóriás luxusautók hierarchiáját a Lexus újdonsága.

 

Fotók >>>