Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Merészen fenséges lesz a Lexus új csúcsmodellje

Posted on 2018.06.06.2018.06.06. By Iroda Távirati

Szinte biztos hogy LQ néven kerül forgalomba – de vajon hogy fog kinézni a Lexus új zászlóshajója? Egy a gyártóval szoros kapcsolatot ápoló japán autós szaklap, a Best Car megosztotta elképzeléseit.

Május közepén valóságos spekuláció-lavinát indított el a hír, hogy a Lexus bejegyeztette az amerikai szabadalmi hivatalnál az LQ típusnevet. Abban egyeztek a vélemények, hogy a névnek az LF-1 Limitless szériaváltozatát kell jelölnie, azonban egyesek szerint az LQ egyedi, testvér nélküli modell marad, ahogy annak idején az LFA; más nézetek szerint viszont az LQ mintájára, a jelenlegi névadási sémába illeszkedve akár minden méretosztályban készíthetne egy-egy csúcsmodellt a Lexus.

Hogy melyik tábornak van igaza, az hamarosan kiderül, ám nem hamarabb, mint hogy megláthatnánk az LF-1 sorozatgyártású kiadását, várhatóan már jövőre. A japán Best Car Web magazin szerkesztői azonban ezt sem tudták kivárni, és a rendelkezésükre álló információk alapján megálmodták, szerintük milyen lesz az LQ terep-kupélimuzin.

Mindenekelőtt valamivel rövidebb, keskenyebb és alacsonyabb, mint a tanulmány – ez az egyszerűbb orr- és farkialakításból, valamint az életszerűbb kerékméretekből (az eredeti tanulmány 22 colos tárcsákat kapott) adódik. Így is öt méter fölött lehet valamivel az autó hossza, félúton az RX (4890 mm) és az LS (5235 mm) között – mondjuk, mint a három üléssoros RX L (5001 mm).

Ha a méretek változnak is valamelyest, az arányok aligha fognak, hiszen azok adják az LQ szexepiljét: a hosszú motorházfedél, a tető hullámvonala, a viszonylag alacsony üvegfelületek. A japán újságírók szerint így teljes eredetiségében megőrizhető a szokásosnál vastagabb rácsozatú hűtőmaszk, amely a márkától megszokott pozícióban, az orr legelején tálalja fel az emblémát. Két oldalán a tanulmány keskeny diódás fényszórói nem felelnek meg az előírásoknak, ám nappali és irányjelző fényként megtarthatók, megőrizve a tanulmányautó jellegzetesen sarkos lökhárító-kialakítását, a lámpák zugában pedig kialakítható egy modern, több LED-szegmensből álló reflektor.

A hátsó lámpatestekkel nincs ilyen probléma, és a jármű optikai tömegét a hátsó tengelyre koncentráló, izmos válltól sem szabadulnának a rajzolók. Az üvegtetőt két oldalról közre fogó, osztott légterelővé nyúló tetőlemez azonban feleslegesen növelné a gyártási költségeket, így helyette minden bizonnyal hagyományos panorámatetőt és egy darabból álló, diszkrét spoilert kap a szériamodell.

A legfontosabb változás a hátsó lökhárító környékén várható, hiszen az LF-1 Limitless nem rendelkezett konkrét hajtáslánccal, ezért kipufogót sem szereltek rá. Az LQ-nak viszont szüksége lesz rá, akár az LS500h hibrid hajtásláncát kapja meg, akár a tervbe vett LC F sportkupé régóta pletykált, de soha meg nem erősített négyliteres, nyolchengeres turbómotorja kerül bele. Utóbbi akár 600 lóerőre is képes lehet, és ha a híresztelések szerint valóban készül hátsókerék-hajtású örömmodell az LQ-ból, ezzel a kombinációval átrendezheti a felső kategóriás luxusautók hierarchiáját a Lexus újdonsága.

 

Fotók >>>

Bejegyzés navigáció

Previous Post: 48 voltos, dízel, lágy-hibrid Tucson
Next Post: itt az új Agilis CrossClimate

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rambo 2. – Digitálisan felújított 4K
  • Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
  • Disney Baby – Első kalandok 7. – Első meséim Micimackóval
  • Világító homlokzat és 3D betonnyomtató
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Van képünk hozzá (23.04.01.) – Hyundai Sonata
  • Verstappen a pole pozícióban
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • A Chevrolet Traverse is abszolválta az IIHS töréstesztet
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • Húsvéti Kenyérlelke családi nap a Fény Utcai Piacon
  • KávéBár Bazár 2023
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT