Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Mernek nagyot álmodni

Posted on 2018.03.04.2018.03.03. By Iroda Távirati

A JAGUAR AZ ÉLRE TÖR A TISZTÁN ELEKTROMOS
I-PACE MODELLEL

„Más vállalatok beszélnek a jövőről, mi megvalósítjuk azt. Minden létező szabályt felrúgva megteremtettük a PACE család legújabb tagját, a tisztán elektromos Jaguar I-PACE modellt. A zéró károsanyag-kibocsátású, nulla CO2- és részecske-emissziójú jármű közelebb visz bennünket végső célkitűzésük: a tiszta, biztonságos és fenntartható jövő megvalósítása felé.”

Dr Ralf Speth, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója

  • Az új, tisztán elektromos I-PACE megjelenésével az elektromos mobilitás forradalmának élére ugrott
  • Az első pillanattól fogva elektromos gépkocsinak (EV) tervezett I-PACE merész, áramvonalas formatervet, valamint öt személy és csomagjaik számára elegendő férőhelyet kínál.
  • A Jaguar által tervezett, két darab villanymotorból álló összkerékhajtási rendszer együttes teljesítménye 400 lóerő, a maximális kombinált forgatónyomaték 696 Nm; az autó álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára.
  • A 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 480 km hatótávolságot kínál1, a töltésre optimalizált útvonaltervezésről egyedi navigációs programozás gondoskodik
  • Az elektromos jármű egyedi fejlesztésű alumínium szerkezete a legjobb torziós merevséget kínálja a Jaguar palettáján, a tömegeloszlás 50:50 százalék.
  • Gyors nyilvános töltés: 0-ról 80 százalékra mindössze 40 percen2 belül, 15 perc alatt 100 kilométerre elegendő töltés vehető fel
  • A Smart Settings (Intelligens beállítások) mesterséges intelligencia algoritmusokat alkalmazva szabja az egyéni vezetői igényekhez az I-PACE működését.
  • Vezeték nélküli frissítések gondoskodnak arról, hogy mindig a legfrissebb szoftverek álljanak az ügyfelek rendelkezésére
  • A zéró károsanyag-kibocsátású I-PACE tulajdonosai útadó-kedvezményben, útdíjcsökkentésben, vagy akár dugódíj-mérséklésben részesülhetnek, a részleteket egyeztesse helyi márkakerekskedőjével, mivel piaconként eltérő lehet a szabályozás.
  • Gondtalan használat: 8 éves garancia az akkumulátorra3, 34.000 km-re/ 2 évre érvényes szervizajánlat
  • Az I-PACE már rendelhető, induló ára 63 495 font Nagy-Britanniában [kormányzati incentívák nélkül]

1 Az európai WLTP ciklus szerint

2 100kW-os egyenáramú gyorstöltővel

3 A nyolcéves akkumulátor-garancia legfeljebb 160 000 kilométerig, illetve 70%-os állapotig érvényes. Az egész járműre hároméves, 100 000 kilométeres újautó-garancia vonatkozik.

A Jaguar I-PACE az az elektromos jármű, amelyre mindenki várt. A tiszta, ötletes és biztonságos

I-PACE sportautókhoz mérhető, fenntartható teljesítményt, új generációs mesterséges intelligencia (AI) technológiát és a szabadidőjárművekre jellemző, ötszemélyes használati értéket kínálva az elektromobilitás forradalmának élére emeli a Jaguart.

„Tiszta lappal indulva igyekeztünk vadonatúj akkumulátoros elektromos járműtechnológiát hasznosítani; az eleve erre tervezett járműszerkezet optimális teljesítményt, aerodinamikát és helykínálatot biztosít. Így született meg az I-PACE – egy hamisítatlan Jaguar, és vezetőcentrikus elektromos jármű.

„Az I-PACE ügyfelek örökre búcsút inthetnek az üzemanyagtöltő állomásoknak: ha este a háztartási töltőre csatlakoztatják járművüket, reggel “teli tankkal” indulhatnak útnak.”

Ian Hoban, a Jaguar I-PACE modellcsalád igazgatója

ELEKTROMOS

432 cellából álló, ultramodern 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora 480 kilométeres hatótávolsággal (WLTP ciklus szerint) ruházza fel az I-PACE modellt. A tulajdonosok a teljesen lemerült akkut mindössze 40 perc alatt 80 százalékra tölthetik egyenáramú gyorstöltővel (100kW). Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával ugyanaz a töltöttségi szint alig több mint 10 óra alatt érhető el – ideális megoldás a jármű éjszakai töltésére.

Az I-PACE-hez kidolgozott, intelligens hatótávolság-optimalizáló technológiák széles választékában megtalálható az akkumulátor előkondicionáló rendszer: a hálózatra csatlakoztatott I-PACE automatikusan megnöveli (vagy csökkenti) az akkumulátor-csomagok hőmérsékletét, hogy már indulás előtt maximális hatótávolságot bocsásson a vezető rendelkezésére.

MENETTELJESÍTMÉNYEK

Két darab, a Jaguar által házon belül tervezett villanymotor (amelyek a csekély külméretek érdekében a villanymotoron áthaladó hajtótengelyt alkalmaznak) helyezkedik el az első és hátsó tengelyen; a rendszerteljesítmény kiemelkedő 400 lóerő, a kombinált forgatónyomaték 696 Nm, ráadásul mindez összkerékhajtással kombinálva.

A villanymotoros nagy nyomatéksűrűsége és magas energiahatékonysága sportautókhoz méltó menetdinamikát eredményeznek; az I-PACE álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A késlekedés nélküli teljesítménykifejtéshez kivételes rugózási komfort és magával ragadó menetdinamika társul.

Az elektromos jármű egyedi fejlesztésű alumínium szerkezete a modern szegecseléses és ragasztásos technológiáknak köszönhetően könnyű, mégis merev. A teherviselő elemként beépített akkumulátorral együtt a torziós merevség 36 kNm/fok – a legjobb érték a Jaguar modellpalettáján.

Az akkumulátor középen, a két tengely között helyezkedik el; a lehető legmélyebben beépítve. Az akkumulátorházat szigetelés választja el a fenéklemeztől. Ez az elhelyezés tökéletes, 50:50 arányú tömegeloszlást és mély tömegközéppontot tesz lehetővé, és a fejlett kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztéssel, az (opciós) légrugózással, valamint a konfigurálható Adaptive Dynamics rendszerrel együtt dinamikus vezethetőséggel és kiemelkedő rugózási komforttal ruházza fel a modellt.

FORMATERV

Akár megjelenését, akár vezethetőségét tekintjük, nincs még egy autó, amely a Jaguar I-PACE-hez volna fogható. Úgy tervezték és fejlesztették, hogy a lehető legteljesebb mértékben kihasználja az intelligens, elektromos hajtáslánc adottságait, valamint az azzal járó helykihasználási előnyöket.

Kecses, kupékra emlékeztető sziluettjén tetten érhető a Jaguar C-X75 szupersportautó hatása, a rövid, mélyen húzódó gépházfedéltől az aerodinamikailag optimalizált tetőkialakításon át az ívelt hátsó szélvédőig. Az előretolt utascella erőteljes kontrasztos alkot a szögletesen levágott farral; a megoldásnak köszönhetően a közegellenállási együttható mindössze 0,29. A hűtési teljesítmény és a légellenállás közötti, optimális egyensúly érdekében a hűtőrácsban elhelyezett aktív lamellák kinyitnak, ha hűtésre van szükség, de minden egyéb esetben zárnak, ezzel a gépházfedél légbevezető torka felé vezetve és elsimítva a menetszelet.

Az utastér elrendezése optimális helykínálatot biztosít, a kifinomult anyaghasználat – többek között az opciós, prémium Kvadrat szövet – és a részletekbe menő, gondos kidolgozottság láttán kétség sem férhet ahhoz, hogy ízig-vérig Jaguarral van dolgunk.

Habár az I-PACE középkategóriás szabadidőjármű, előretolt utasterének és elektromos hajtásláncának köszönhetően helykínálata nagyobb SUV-okat idéz. A hátsó lábtér 890 mm, és mivel nincs kardántengely, sem padlóalagút, a helyén praktikus 10,5 literes, központi tárolórekeszt alakítottak ki. A hátsó ülések alatt táblaszámítógépek, laptopok tárolására alkalmas rekesz található, míg a csomagtartó nem kevesebb, mint 656 literes – vagy 1453, ha síkba fektetjük az üléseket.

ONLINE JÁRMŰTECHNOLÓGIÁK

Az I-PACE az első Jaguar, amely megkapja a Touch Pro Duo infotainment rendszert. Az érintőképernyők, kapacitív szenzorok és tényleges kapcsolók kombinációját alkalmazó Touch Pro Duo rendszer ösztönösen kezelhető.

Az új, villanyautóra optimalizált navigációs rendszer a célállomáshoz vezető útvonal domborzati jellemzőit elemezve, korábbi utak során szerzett tapasztalatait (pl. vezetési stílus) felhasználva képes megdöbbentő pontossággal, személyre szólóan kiszámítani a hatótávolságot és a töltési státuszt, így biztosítva a gondtalan utazás élményét.

A fejlett rendszer Smart Settings (Intelligens beállítások) technológiája mesterséges intelligencia algoritmusokat alkalmazva azonosítja az egyéni preferenciákat, majd az ezekhez igazítja az I-PACE vezetési és utastéri beállításait.

Szintén az I-PACE fedélzetén mutatkozik be az Amazon Alexa Skill. Ez lehetővé teszi, hogy a tulajdonosok tájékoztatást kérhetnek a Jaguar InControl Remote alkalmazásba beépített Alexa-képes eszköztől. Például: bezártam az autómat? Milyen az akkuk töltöttségi szintje? Eljutok töltés nélkül a munkahelyemre?

Annak érdekében, hogy mindig a legfrissebb infotainment, telematikai és akkumulátorvezérlő szoftver álljon a felhasználók rendelkezésére, az I-PACE a Jaguar történetében először vezeték nélküli, zökkenőmentes szoftverfrissítést kínál.

TULAJDONOSI ÉLMÉNY

A jármű egész élettartamára vetített, versenyképes költségekkel és magas értéktartással rendelkező I-PACE népszerű választásnak ígérkezik a magánvásárlók, az üzleti felhasználók, illetve a szénlábnyomuk és flottaköltségeik csökkentésére törekvő vállalatok körében.

Az I-PACE március elsejétől rendelhető S, SE és HSE kivitelben, illetve limitált First Edition szériában – mindegyik az eredeti tanulmányautó formai hangulatát tükrözi.

Felelősségteljes vállalkozásként a Jaguar Land Rover kötelességének érzi, hogy gondoskodjon az emberiség tisztább jövőjéről. A vállalat újrahasznosítási partnerségeken és „újrahasznosított” energiatároló próbaüzemeken keresztül folyamatosan megoldást keres arra, hogy meghosszabbítsa EV akkumulátorainak élettartamát.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Első tapasztalatok az elektromos Hummerről
Next Post: Franciaországban is fejleszt a Toyota

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT