Mi lett volna, ha…? (4.)

Ezeket az autókat vitte volna Genfbe a VW-csoport 

A svájci kormány a koronavírus miatt február 28-án letiltotta az összes, ezer fősnél nagyobb rendezvény megtartását, így a március 5-15. közötti időszakra tervezett Genfi Nemzetközi Autószalon is elmarad. Mi azonban megmutatjuk, mit vitt volna Genfbe a Volkswagen-csoport.

A teljesen új, negyedik generációs SEAT Leon modellcsalád új mércét állít, hiszen elkészült mild hibrid, hálózatról tölthető hibrid, valamint sűrített földgáz (CNG) hajtású változatban is.

seat-leon_02.jpg

Leon eTSI

A mild (mHEV) hibrid hajtású SEAT Leon hátulján az eTSI felirat díszeleg. A rendszer egy 48 voltos hibrid technológiával társítja a belsőégésű motort. Ez utóbbi lehet 110 lóerős 1.0 TSI, vagy 150 lovas 1.5 benzines erőforrás, amelyhez DSG váltó és shift-by-wire technológia hárul.

Leon eHYBRID

Ezt a változatot hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel látták el. A TSI benzinmotor és az elektromos motor együttesen 204 lóerős teljesítményt nyújt. A 13 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomag révén az autó tisztán elektromos üzemben akár 60 kilométeres hatótávolságra is képes, ami tökéletes megoldás a nagyvárosi közlekedésre.

seat-leon-03.jpg

Leon TGI

A kocsit sűrített földgáz üzemű, 130 lóerős, 1,5 literes TGI erőforrással látták el. A jármű három tartályába összesen 17,3 kilogramm sűrített földgáz tölthető, amelynek köszönhetően a Leon TGI akár 440 kilométert is megtehet újratöltés nélkül. Amennyiben a sűrített földgáz tartályok kiürülnek, a motor automatikusan benzin üzemre vált, amíg el nem érjük a következő, sűrített földgázt kínáló kutat. Az utántöltés pedig pontosan olyan egyszerű, mint a kínálatban szereplő többi jármű esetében.