Minden a 2018-as Honda NC750S motorkerékpárról

Mint arról korábban már beszámoltunk, a héten a   teljes európai választékát bemutata a Milánói Motorkiállításon a Honda. Az EICMA 2018 látogatói öt új és két modellfrissítésen átesett motorkerékpárral ismerkedhetnek meg a japán gyártó standján, továbbá megtekinthetik a márka két új lélegzetelállító tanulmánymotorját is. A palettán a 125 cm3-es kezdőgépektől a GL1800 Gold Wing luxustúrázóig számos típus sorakozik, így a Honda továbbra is a piac legszélesebb, legváltozatosabb kínálatával büszkélkedhet.

 

Bevezetés

Az NC750S kivételesen felhasználóbarát motorkerékpár: kedvező áron megvásárolható, könnyen vezethető és kifejezetten olcsón fenntartható. Ebből fakadóan motorosok széles táborának lehet ideális választás, közöttük azoknak, akik fürge, mégis takarékos motorra vágynak, amivel gond nélkül legyűrhetők a városi dugók. Emellett eszményi társ lehet a fiatal, kisebb gépről váltó pilóták számára is, s nem csak sziporkázó személyisége és dinamizmusa miatt,

 

hanem mert teljesítmény, gazdaságosság és praktikum tökéletes egyvelegét kaphatják meg első nagymotorjukban. A soros, kéthengeres erőforrás bőséges nyomatékot ad le az alsó és középső fordulatszám-tartományban, s olyan innovatív megoldások emelik ki az átlagmotorok mezőnyéből, mint a tank helyén kialakított tárolórekesz vagy a Honda által fejlesztett duplakuplungos automatikus váltó (DCT).

 

Mindehhez kompakt építésmód, alacsony ülésmagasság, roppant kedvező üzemanyag-fogyasztás és kitűnő futómű társul, így minden idők egyik legpraktikusabb, legjobb vételnek számító modelljét tisztelhetjük a típusban.

 

Áttekintés

Akárcsak az NC750X-et és az Integrát, az NC750S-t is 745 cm3-s, soros, kéthengeres motor hajtja, amely rendkívül erős az alsó és a középső fordulatszám-tartományban, így már egészen alacsony fordulatszámon is figyelemre méltóan gyorsít. Mindazonáltal elképesztően gazdaságos, WMTC szabvány szerint mért üzemanyag-fogyasztása mindössze 3,5 l/100 km.

 

Az erőforrás nemcsak konstrukciójával, hanem elhelyezkedésével is a gondtalan motorozásokat szolgálja. Azzal, hogy előredöntve építették be a mérnökök, alacsonyabbra került a tömegközéppont és több hely maradt az üzemanyagtartály helyén kialakított tárolórekesznek. Az ülésmagasság csupán 790 mm, a kisebb termetű pilóták lába is könnyedén eléri tehát a talajt.

 

Az NC750S DCT váltója természetes kuplungérzetet nyújt a gázadásoknál, illetve -elvételeknél, és a takarékos D üzemmód mellett „három alprogrammal ellátott” S-t is felkínál a pilótának.

 

Gondolván az A2-es jogosítvánnyal motorozókra, az NC750S 2018-tól már 35 kW-os változatban is elérhető. Amennyiben a tulajdonos időközben a korlátlan vezetői engedélyt is megszerzi, a hivatalos Honda márkaszervizek bármikor kiveszik a fojtást, és az erőforrás maximális teljesítménye kiaknázhatóvá válik.

Főbb jellemzők

Stílus és felszereltség

  • A 21 literes tárolórekeszbe egy teljes értékű zárt bukósisak is befér
  • Az inverz, folyadékkristályos kijelző személyre szabható
  • Laponmart slusszkulcs HISS (Honda Intelligent Security System) lopásgátló rendszerrel

 

Az NC750S egészen különleges hangulatot áraszt, amit tán a „Sensual Performace”, azaz érzéki teljesítmény kifejezéssel lehet a legjobban leírni. Kisméretű, LED-es fényszórója és sötétített hátsó lámpája egyedi, feltűnő megjelenéssel ruházza fel, legfőbb erénye mégsem ez, hanem a pilóta előtt elhelyezett, 21 literes tárolórekesz (hagyományos motoroknál az üzemanyagtartályt találni itt), amibe könnyedén befér egy zárt bukósisak is.

 

Szintén prémiumérzetet nyújt a laponmart slusszkulcs, akárcsak az inverz, folyadékkristályos műszeregység, ami nem csak méri a sebességet, számolja a napi kilométereket és kijelzi az aktuális váltófokozatot, hanem arra is képes, hogy megjelenítse az üzemanyagszintre, -fogyasztásra és markolatfűtésre vonatkozó adatokat.

 

A fordulatszámmérő „rovátkáinak” színét kilenc tónus közül választhatja ki a tulajdonos, és különféle árnyalatokat rendelhet hozzá az egyes váltófokozatokhoz, a fordulatszám-tartományokhoz, valamint a DCT váltó üzemmódjaihoz is.

 

Az egyszerű színek mellett két speciális lehetőséget is felkínál a rendszer a vezetőnek. Ha az ECO üzemmódot választja, a műszeregység világítása az üzemanyag-hatékonysághoz igazodik, azaz zöldből kékbe fordul, ha a fogyasztás nő, és vice versa. Ezzel szemben SHIFT állásban a fordulatszámot figyeli a rendszer, a színezet pedig a pilóta által előre meghatározott fordulatszámnál zöld és narancssárga között változik.

 

A 2018-as NC750S Európában háromféle színben rendelhető (országonként változhat):

 

Graphite Black/Pearl Brown

Graphite Black/Blue Metallic

Candy Chromosphere Red

 

Az Eredeti Honda Kiegészítők választékában számos NC750S-hez készülő felszerelést találni, a tulajdonososok többek között új hátsó csomagtartókonzolt, 35 literes, belső táskával kiegészített túradobozt, 29 literes oldaldobozokat (ezekhez is kérhető belső táska), ötfokozatú markolatfűtést, középállványt, U-lakatot és elektromos aljzatot is rendelhetnek a modellhez.

 

Erőforrás

  • 54,8 lóerős csúcsteljesítmény/68 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték
  • 35 kW-os, A2-es vezetői engedéllyel is vezethető változat is szerepel a kínálatban
  • A 14,1 literes üzemanyagtartállyal akár 400 kilométer hatótávolság is elérhető
  • Az ECU 6600 helyett 7500-as percenkénti főtengelyfordulatnál szabályozza le az erőforrást
  • Hatfokozatú, lábbal kapcsolható erőátvitel könnyen kezelhető kuplunggal

 

Az NC750S folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motorja átütő erővel nyűgözi le pilótáját az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Viszonylag hosszú löketének, különleges formájú égéstereinek és nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengelyének köszönhetően már egészen alacsony fordulaton jelentős nyomatékot szabadít a hátsó kerékre. Az 6250-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező, 54,8 LE-s csúcsteljesítmény bőven elegendő a dinamikus, gondtalan motorozásokhoz, miként a 68 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték (4750 f./percnél) is tiszteletre méltó. Ezentúl a motorelektronika magasabb fordulatszámon, 7500 f./percnél szabályoz le, így még nagyobb tartományban használható ki a teljesítmény.

 

A modell 35 kW-os változatban elérhető, így az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is kihasználhatják az NC750S képességeit. A fojtószelepház cseréjével és az ECU átprogramozásával bármikor kivehetik a „fojtást” a Honda márkaszervizek, így a tulajdonosnak nem kell új motort vennie, ha megszerzi a korlátlan vezetői engedélyt. Bárhogy is, az esetek többségében nem érződik a teljesítménycsökkenés, az állórajttal vett 100 méteres távot például azonos idő alatt futja az alapmodell és az A2-es verzió.

 

A 270 fokban elékelt főtengelynek köszönhetően a motor járása igen karakteres, a kipufogórendszer lüktetése szabályosan megigézi az embert. A furat 77, a löket 80 mm, a finom járáskultúrát két kiegyensúlyozó-tengely biztosítja. Az összetevők számának minimálisra csökkentésével sikerült könnyű, hatékony és megbízható konstrukciót létrehozni. Bizonyos alkatrészek több feladatot is végeznek, a vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyú is hajtja, a kiegyensúlyozó-tengely pedig az olajpumpát is forgatja.

 

A pehelysúlyú, ötszögletű kipufogódob kisebb, mint az elődmodellen, a két kamrát pedig furatokkal ellátott cső köti össze, ami a záró-, ún. rezonátorkamrával együttműködve jellegzetesen pulzáló, mélyebb hangot kölcsönöz a modellnek. Mindezt kétrétegű, beépített katalizátorral toldották meg, tovább mérsékelve a károsanyag-kibocsátást.

 

Az NC750S az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, szén-dioxid-kibocsátása csupán 81 g/km, fogyasztása pedig 3,50 l/100 km (WMTC szabvány szerint*). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul: az ülés alatt elhelyezett, 14,1 literes üzemanyagtartály tartalmával több mint 400 kilométer tehető meg.

 

Dupla kuplungos automatikus váltó

  • Az Adaptív Kuplungszabályozás (Adaptive Clutch Capability Control) természetes váltóérzetet biztosít
  • 3 alprogram az S üzemmódhoz

 

A Honda által fejlesztett DCT váltó idestova nyolc éve rendelhető, népszerűségét jól mutatja, hogy évről évre egyre többen választják ezt az erőátvitelt. A DCT két tengelykapcsolóra épül, az egyik az 1., 3. és 5. fokozatokért felel, a másik pedig a 2., a 4. és a 6. fokozatért. Hogy a rendszer ne foglaljon nagy helyet, az egyik fogaskerékcsoport tengelye a másikén belül kapott helyet. A szerkezet másik érdekessége, hogy a kuplungokat külön elektrohidraulikus körök vezérelik, így a lehető legprecízebben szabályozható a működés.

 

A két automatikus üzemmód mellett a váltó – a kormányon elhelyezett gombokkal – kézzel is kapcsolható (MT üzemmód). Alapesetben a nyugodt, takarékos, autópályás szakaszokhoz passzoló D állás aktiválódik, e helyett választható a magasabb fordulaton fel- és visszakapcsoló S, azaz Sport menüpont, amihez három alprogram kapcsolódik.

 

Ezeket az eltérő motorozási stílus miatt kódolták a Honda mérnökei, hiszen van, aki magasabb, van, aki alacsonyabb fokozatban szeret motorozni, s így a DCT működése a stílushoz igazítható. Ennek megfelelően a rendszer az S mód alapbeállításaként tárolja a kiválasztott üzemmódot. Hogy a pilóta mindig tudja, melyik program aktív, a műszeregység megjeleníti az aktuális üzemmód számát.

 

Az NC750S DCT váltójának működését Adaptív Kuplungszabályozó (Adaptive Clutch Capability Control) segíti, alkalmazásával lehetővé vált az átvitt nyomaték mértékének szabályozása. Ez természetesebb érzetet nyújt a gázadásoknál és -elvételeknél, egyszersmind kifinomultabbá teszi a gázreakciókat. További előrelépés, hogy a motor beindítását követően hamarabb áll át N-ről D-re a váltó, AT módban pedig a dőlésszög-érzékelő adatait elemezve segíti az elektronika a meredek emelkedők és lejtők leküzdését.

 

Váz és futómű

  • Strapabíró, acél, gyémántalakú váz
  • Alacsony tömegközéppont, 35 fokos kormányelfordulási tartomány
  • 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópok, Pro-Link himbarendszer hátul
  • 320 mm-es tárcsák és kétdugattyús nyergek elöl, 240 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg hátul

 

A nagy teherbírású, merev, acél, gyémánt alakú hídváza precíz kezelhetőséggel és páratlan fordulékonysággal örvendezteti meg a pilótát, ugyanakkor kompakt méretéből fakadóan a kiemelkedő menetteljesítményekhez is hozzájárul. Beszédesek a száraz adatok is, hiszen a 27 fokos villaszöghöz 110 milliméteres utánfutás és 1525 millis tengelytáv társul, a 217 kilogrammos menetkész tömeg (DCT-vel felszerelt változat: 227 kg) pedig 48/52 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen.

 

A nyereg kifejezetten alacsonyra került, az ülőlap talajhoz viszonyított távolsága csupán 790 mm. Ez máris kényelmessé teszi a típus használatát, és akkor még nem esett szó a komfortos üléspozícióról, illetve a közelre helyezett kormányról, ami nem fárasztja a kart, s minden sebességnél könnyű, biztonságos irányítást garantál. Hála a 35 fokos kormányelfordítási tartománynak és az alacsony súlypontnak, az NC750S tökéletes eszköz az áthatolhatatlanak tűnő dugók leküzdéséhez. Hogy az utas is gondtalanul élvezhesse az utazást, kellemes fogású kapaszkodókat szereltek az ülés két oldalára.

 

A Honda mérnökei nem vették félvállról a csillapítás kérdését sem, lelkiismeretes hozzáállásuk a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, 120 mm-es rugóúttal felvértezett teleszkópokon is tetten érhető. Kifinomult a hátsó traktus is, hiszen a központi rugóstag nem közvetlenül a lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren. Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik.

 

A 320 mm-es, hullámos peremű első féktárcsa és az átdolgozott féknyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 mm-es, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Mivel a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli, csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthat a vezető.

 

Az öntött alumíniumfelnik elöl 3,5”, hátul 4,5” szélesek, a gumik mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17. Az esztergált, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását.

 

Műszaki adatok

ERŐFORRÁS
MotorkonstrukcióFolyadékhűtésű, négyütemű, nyolcszelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres
Összlökettérfogat745 cm3
Furat x löket77 mm x 80 mm
Sűrítési viszony10,7:1
Csúcsteljesítmény40,3 kW (54,8 LE)/6250 f./perc (95/1/EC)
Legnagyobb forgatónyomaték68 Nm/4750 f./perc (95/1/EC)
Motorolaj mennyiségeMT: 3,7 L

DCT: 4,1 L

Szén-dioxid-kibocsátás81 g/km
ÜZEMANYAG-RENDSZER
BefecskendezésPGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály kapacitása14,1 L
Üzemanyag-fogyasztásMT: 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint)*

DCT: 3,49 l/100 km (WMTC szabvány szerint, D üzemmódban mérve)*

ELEKTROMOS RENDSZER
ÖnindítóElektromos
Akkumulátor kapacitása12 V/11,2 Ah
Generátor csúcsteljesítményeMT: 420 W/5000 f./perc

DCT: 450 W/5000 f./perc

ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló típusaMT: Nedves, többtárcsás

DCT: Nedves, többtárcsás, két hidraulikus működtetésű kuplung

Váltó típusaMT: hatfokozatú, lábbal kapcsolható

DCT: hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltó

Szekunder hajtásLánc
VÁZ
TípusAcél hídváz
FUTÓMŰ
Méretek (h x sz x m)2195 mm x 780 mm x 1130 mm
Tengelytáv1525 mm
Villaszög27°
Utánfutás110 mm
Ülésmagasság790 mm
Szabad hasmagasság140 mm (minimum)
Menetkész tömegMT: 217 kg; DCT: 227 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópok 120 mm-es rugóúttal
HátulKözponti hátsó rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 120 mm-es függőleges kerékmozgási tartomány
KEREKEK
ElölSokágú, öntött, alumínium
HátulSokágú, öntött, alumínium
Felniméret elöl17 M/C x MT 3,50
Felniméret hátul17 M/C x MT 4,50
Gumiabroncs elöl120/70 ZR17 M/C (58W)
Gumiabroncs hátul160/60 ZR17 M/C (69W)
FÉKRENDSZER
ABS típusaKétcsatornás
Elöl320 mm átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa kétdugattyús, hidraulikus féknyereggel és szinterbetétekkel
Hátul240 mm átmérőjű, szimpla, hullámos peremű tárcsa egydugattyús, hidraulikus féknyereggel és műgyanta alapú, préselt betétekkel
MŰSZEREGYSÉG ÉS ELEKTRONIKA
MűszeregységDigitális sebességmérő, digitális, rovátkás fordulatszámmérő, két napi számláló, váltófokozat-visszajelző, pillanatnyi és átlagos üzemanyag-fogyasztás, hűtőfolyadék-visszajelző
Biztonsági rendszerHISS
FényszóróIzzószálas: 12 V; 60 W x 1 (távolsági) / 55 W x 1 (tompított)
Hátsó lámpaLED

 

A műszaki információk tájékoztató jellegűek, a változás jogát fenntartjuk.

** Kérjük, vegye figyelembe, hogy az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatokat a Honda rögzítette a WMTC-szabványnak megfelelően. A teszteket görgőpadon, a jármű szériaváltozatával, csak vezetővel, utas és kiegészítő felszerelések nélkül végeztük. A jármű tényleges üzemanyag-fogyasztása a vezetési stílustól, a karbantartástól, az időjárástól, az útviszonyoktól, a gumiabroncs nyomásától, a felszerelt tartozékoktól, a rakománytól, a vezető és az utas súlyától, valamint más tényezőktől függ.