Minden terepen otthon – hogy ne kelljen otthon maradnia
Az új távlatokban gondolkodó, új utakat kereső PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT jóval több mint egy egyszerű stílusgyakorlat. Egy ilyen modellnek murvás talajon, magas sárban és hóban ugyanúgy helyt kell állnia, mint az úttalan, sziklás utakon.
Ezért a márka komoly múltra visszatekintő partnere, a négykerékhajtású átalakításairól ismert DANGEL cég 4×4-es hajtásrendszere került a modellbe. A PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT hasmagasságát 80 mm-rel megemelték, minek köszönhetően a legtöbb akadályt gond nélkül veszi.
A 4×4 meghajtás, amelyben fontos szerepet kap a viszkokuplung, a sebességváltókartól jobbra, a vezető keze ügyében található választókarral hozható működésbe. A vezető 3-féle üzemmód közül választhat:
– 2RM mód: egyszerű, kétkerékhajtású működésmód hétköznapi használatra
– 4RM mód: a hajtáslánc a nyomatékátvitel gyengülése esetén a hátsó kerekek felé is továbbítja a hajtóerőt
– Lock mód: a hátsó híd blokkolására, hasznos extrém terepen való áthaladáskor vagy amikor az egyik kerék nem ér le a talajra
A 4 meghajtott kerék munkáját 4 darab nagy teljesítményű gumiabroncs segíti: a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT-re BF Goodrich márkájú terepgumik kerültek. Ezek a kemény, ellenálló gumik megnyerő külsejük mellett kitűnően átadják a nyomatékot is.
Egy ilyen modellnek a legmeredekebb emelkedők sem jelenthetnek akadályt. 130 lóerős BlueHDi motorja és 6-fokozatú kézi sebességváltója kényelmes, 300Nm-es nyomatékot biztosít a „hegymászáshoz”.
Ez a hajtáslánc, mely a PEUGEOT i-Cockpit®-hez kapcsolódik, minden korábbinál precízebb kormányzást és pozitívabb vezetési élményt nyújt a RIFTER 4×4 CONCEPT volánjánál ülőknek, bármilyen terepen vezessen is az útjuk.
És hogy a kalandok ne érjenek véget…
Amikor maga mögött hagyja a város fényeit, a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT bizton számíthat a szélvédő felső részén elhelyezett LED-sor segítségére. Ilyenkor egy 1,35 m széles, egyenes alapon 2 sorban elrendezve összesen 100 db LED gondoskodik az összesen 300 W erejű megvilágításról.
És mivel az igazi kalandok sokszor csak napnyugta után kezdődnek, a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT tetejére egy Overland típusú sátor is került, az Autohome márkától.
A sátor nagyon könnyen felállítható: egyetlen mozdulattal kihajtható a vezető által könnyen elérhető, tetőrudakon elhelyezett tartójából. A City Crash Test szabványnak igazoltan megfelelő tetőrudak opciós felszerelésként rendelhetők és mindenféle rakomány szállítására alkalmasak. A sátorbontás végén már csak a kihúzható létrát kell a helyére illeszteni. Nem kell tehát cövekekkel bajlódni, a tetőn minden készen áll a sátrazáshoz!
A sátor vászna kifejezetten a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT-hez készült. PEUGEOT feliratú anyag ugyanolyan mintázatú, mint maga a show-car.
A matracot ugyanolyan sárga díszöltéses szürke textilhuzat borítja, mint az üléseket. Kompakt méreténél fogva, félbehajtva kényelmesen elfér az összehajtott sátor belsejében is. A belső tér kényelméről alcantara szegéllyel és szintén sárga öltésekkel díszített párnák gondoskodnak.
A nap végeztével így a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT egy barátságos, pihentető menedékhellyé alakítható.
Másnap hajnalban aztán már a PEUGEOT eM02 FS Powertube terepbringa nyergéből élvezhetők tovább a kalandok…
Az elektromos rásegítésű kerékpár már az oroszlános márka következő generációs e-bikejait vetíti előre. A vázba épített kompakt akkumulátornak köszönhetően kifejezetten áramvonalas és könnyed benyomást kelt.
Dupla felfüggesztése sokoldalú használatot tesz lehetővé, így ideális partnernek bizonyul az erőt próbáló hegyi utakon.
Használat után a kerékpár a szerszám nélkül leszerelhető vonóhorgon kialakított tartóelemre rögzíthető. A mattfekete csomagtérajtó előtt ha lehet, még jobban érvényesül a kerékpár – a modell több pontján is megjelenő sárga elemeket idéző – eloxált szaténfényű sárga színe.
A PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT segítségével mindenki megtalálja az útját, amelyen egy kicsit közelebb kerülhet a csillagokhoz…