• Egyéb

Minden terepen otthon – hogy ne kelljen otthon maradnia

Az új távlatokban gondolkodó, új utakat kereső PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT jóval több mint egy egyszerű stílusgyakorlat. Egy ilyen modellnek murvás talajon, magas sárban és hóban ugyanúgy helyt kell állnia, mint az úttalan, sziklás utakon.

Ezért a márka komoly múltra visszatekintő partnere, a négykerékhajtású átalakításairól ismert DANGEL cég 4×4-es hajtásrendszere került a modellbe. A PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT hasmagasságát 80 mm-rel megemelték, minek köszönhetően a legtöbb akadályt gond nélkül veszi.

A 4×4 meghajtás, amelyben fontos szerepet kap a viszkokuplung, a sebességváltókartól jobbra, a vezető keze ügyében található választókarral hozható működésbe. A vezető 3-féle üzemmód közül választhat:

– 2RM mód: egyszerű, kétkerékhajtású működésmód hétköznapi használatra

– 4RM mód: a hajtáslánc a nyomatékátvitel gyengülése esetén a hátsó kerekek felé is továbbítja a hajtóerőt

– Lock mód: a hátsó híd blokkolására, hasznos extrém terepen való áthaladáskor vagy amikor az egyik kerék nem ér le a talajra

A 4 meghajtott kerék munkáját 4 darab nagy teljesítményű gumiabroncs segíti: a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT-re BF Goodrich márkájú terepgumik kerültek. Ezek a kemény, ellenálló gumik megnyerő külsejük mellett kitűnően átadják a nyomatékot is.

Egy ilyen modellnek a legmeredekebb emelkedők sem jelenthetnek akadályt. 130 lóerős BlueHDi motorja és 6-fokozatú kézi sebességváltója kényelmes, 300Nm-es nyomatékot biztosít a „hegymászáshoz”.

Ez a hajtáslánc, mely a PEUGEOT i-Cockpit®-hez kapcsolódik, minden korábbinál precízebb kormányzást és pozitívabb vezetési élményt nyújt a RIFTER 4×4 CONCEPT volánjánál ülőknek, bármilyen terepen vezessen is az útjuk.

És hogy a kalandok ne érjenek véget…

Amikor maga mögött hagyja a város fényeit, a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT bizton számíthat a szélvédő felső részén elhelyezett LED-sor segítségére. Ilyenkor egy 1,35 m széles, egyenes alapon 2 sorban elrendezve összesen 100 db LED gondoskodik az összesen 300 W erejű megvilágításról.

És mivel az igazi kalandok sokszor csak napnyugta után kezdődnek, a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT tetejére egy Overland típusú sátor is került, az Autohome márkától.

A sátor nagyon könnyen felállítható: egyetlen mozdulattal kihajtható a vezető által könnyen elérhető, tetőrudakon elhelyezett tartójából. A City Crash Test szabványnak igazoltan megfelelő tetőrudak opciós felszerelésként rendelhetők és mindenféle rakomány szállítására alkalmasak. A sátorbontás végén már csak a kihúzható létrát kell a helyére illeszteni. Nem kell tehát cövekekkel bajlódni, a tetőn minden készen áll a sátrazáshoz!

A sátor vászna kifejezetten a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT-hez készült. PEUGEOT feliratú anyag ugyanolyan mintázatú, mint maga a show-car.

A matracot ugyanolyan sárga díszöltéses szürke textilhuzat borítja, mint az üléseket. Kompakt méreténél fogva, félbehajtva kényelmesen elfér az összehajtott sátor belsejében is. A belső tér kényelméről alcantara szegéllyel és szintén sárga öltésekkel díszített párnák gondoskodnak.

A nap végeztével így a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT egy barátságos, pihentető menedékhellyé alakítható.

Másnap hajnalban aztán már a PEUGEOT eM02 FS Powertube terepbringa nyergéből élvezhetők tovább a kalandok…

Az elektromos rásegítésű kerékpár már az oroszlános márka következő generációs e-bikejait vetíti előre. A vázba épített kompakt akkumulátornak köszönhetően kifejezetten áramvonalas és könnyed benyomást kelt.

Dupla felfüggesztése sokoldalú használatot tesz lehetővé, így ideális partnernek bizonyul az erőt próbáló hegyi utakon.

Használat után a kerékpár a szerszám nélkül leszerelhető vonóhorgon kialakított tartóelemre rögzíthető. A mattfekete csomagtérajtó előtt ha lehet, még jobban érvényesül a kerékpár – a modell több pontján is megjelenő sárga elemeket idéző – eloxált szaténfényű sárga színe.

A PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT segítségével mindenki megtalálja az útját, amelyen egy kicsit közelebb kerülhet a csillagokhoz…