Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Mindössze 2 perc 23,993 másodperc kellett a limitált Civic Type R-nek Suzukában

Posted on 2020.07.09.2020.07.09. By AztaCARom

A HONDA CIVIC TYPE R LIMITED EDITION ÚJ REKORDOT ÁLLÍTOTT FÖL AZ IKONIKUS SUZUKAI VERSENYPÁLYÁN

  • A 2 perc 23,993 másodperces köridő pályacsúcsnak számít az elsőkerék-hajtású kocsik mezőnyében
  • A Limited Edition minden idők leginkább kihegyezett Type R modellje
  • A körrekord a Civic Type R kimagasló kategóriabéli fölényének újabb bizonyítéka

Rekordot döntött1 a suzukai versenypályán minden idők legextrémebb Type R modellje, a Civic Type R Limited Edition. Az újoncnak mindössze 2 percre és 23,993 másodpercre volt szüksége, hogy körbeérjen a legendás japán aszfaltcsíkon2 – ennél gyorsabban sorozatgyártású, elsőkerék-hajtású autónak még nem sikerült teljesítenie a távot.

Az 5,8 km hosszú, nagy sebességű sikánjairól és nehéz kanyarjairól ismert Suzuka Circuit egy szabálytalan nyolcast ír le, érdekessége, hogy utolsó, 1,2 km-es szakasza átfut a 14. kanyar alatt. Kis tömegű alkatrészeivel, valamint továbbfejlesztett felfüggesztésével és kormányzásával a „lecsupaszított”, pályahasználatra optimalizált Civic Type R Limited Editionből a végsőkig kitolta az elsőkerék-hajtású konstrukció határait, amit az is bizonyít, hogy a világ talán legnehezebb versenypályáján bizonyult a legfürgébbnek.

A Suzuka Circuit sokak szerint az F1 legizgalmasabb állomása, nem mellesleg 1962 óta a Honda járműveinek és erőforrásainak fontos teszthelyszíne. Építését a vállalat alapítója és egykori elnök-vezérigazgatója, Soichiro Honda irányította, itt hangzott el híres mondata is: „Egy automobil nem fejleszthető anélkül, hogy próbára ne tennénk versenypályán.”

A pályacsúcsot felállító, kísérleti kocsiként használt Type R Limited Edition 2020 februárjában nyerte el végleges formáját. Műszaki jellemzői megegyeznek a sorozatgyártású változatéval, a fejlesztők nem hajtottak végre módosításokat és teljesítményét sem fokozták. A Type R Limited Edition értékesítése napjainkban kezdődött meg Európában.

Hideki Kakinuma, a Civic Type R fejlesztéséért felelős csapat vezetője elmondta: „A Type R Limited Edition a Honda elkötelezettségének bizonyítéka. Azért alkottuk meg, hogy a vezetés kvintesszenciáját nyújtsuk az autózás szerelmeseinek… egy olyan modellt, ami minden képzeletet felülmúl. A tervezőcsapat tagjai, közöttük én is, a motorsport megszállottjai, s azért dolgoznak, hogy a Civic Type R nemzedékről nemzedékre egyre tökéletesebb sportautóvá váljon.

A jelenkori generáció sebességét a – márka motorsport-fejlesztéseiben kulcsfontosságú szerepet játszó – Honda Racing Development (HRD) szakembergárdájával fokoztuk a végsőkig, többek között ennek köszönhető a Type R3 rekordja a világ egyik legnagyszerűbb pályáján.”

A Civic Type R Limited Edition modellből csupán 100-at értékesít a márka Európában, és természetesen mindegyik a kimagasló menetteljesítményekkel büszkélkedő Civic Type R alapjaira épül. A pályahasználatra optimalizált, testvéreinél kb. 10 kg-mal könnyebb újonc 20”-os, kovácsolt BBS könnyűfém kereken, illetve nagy tapadású Michelin Cup 2 abroncsokon gördül, s természetesen közúton is egyedülálló teljesítményt nyújt.

Hogy a futóműrendszer tökéletesen passzoljon az új kerékgarnitúrához, egyszersmind a lehető legpontosabban irányítható legyen az autó, a lengéscsillapítókat és a kormányművet egyaránt optimalizálták a japán vállalat munkatársai. Az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer vezérlőprogramja rövidebb idő alatt dolgozza fel az útviszonyokról árulkodó adatokat, ami gyorsabb lengéscsillapító-reakciókat, egyszersmind könnyebb kezelhetőséget és jobb menetkomfortot jelent a gyakorlatban.

– A tesztelés során kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy a kétrészes, úszóágyazású tárcsák révén nagyobb és precízebben adagolható a fékerő, pont úgy, ahogyan azt a vezető elvárja – osztotta meg gondolatait Kakinuma san. – Mindezt megfejeltük a fékerő-elosztó optimalizálásával, így jelentősen csökkent a lassítással töltött idő és páratlan kanyarsebességet sikerült elérnünk. Ez – miként az eredmények mutatják – rendkívül fontos volt a híres-hírhedt S-kanyar és a Kanálkanyarként ismert második ív gyors abszolválásához. Fontos, hogy a fékteljesítmény növeléséhez a Michelin Cup2 abroncsok messze átlagon felüli tapadása, no meg a futóműrendszer és a kormánymű optimalizálása is nagyban hozzájárult, hiszen még hatékonyabb, dinamikusabb és kezelhetőbb lett az autó, s kiszámíthatóbban viselkedik a gyors irányváltásoknál, beleértve Suzuka S-kanyarjait is.

A kovácsolt, kis tömegű kerekeknek hála számottevően csökkent a rugózatlan tömeg, ezáltal stabilabb az autó gyorsítás közben, például a két szűk Degner és a híres 130R kanyar kijáratánál. A hatékonyabb motorhűtés ugyancsak elősegítette a 320 LE-s csúcsteljesítmény kiaknázását, valamint a nagyobb végsebesség elérését a célegyenesben. Mindent egybevetve a továbbfejlesztett műszaki csomag hatalmas előrelépést jelent, ezt bizonyítja a Civic Type R Limited Edition ereménye a Suzuka Circuit versenypályán is – zárta sorait.

Az új Limited Edition mozgatását a Civic Type R hátborzongató teljesítményű 2.0 VTEC TURBO erőforrásra bízták, amely 320 LE-s csúcsteljesítménnyel (6500 f./perc) és 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal (2500-4500 f./perc) kápráztatja el a pilótát. Az elképesztő motorerőnek hála mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, és rugalmassága is páratlan.

A feltűnő személyiséghez látványos szín dukál, ezért a Civic Type R Limited Edition csak az új, exkluzív Sunlight Yellow fényezéssel rendelhető meg. További jellegzetessége, hogy feketekróm bevonatú embléma díszeleg a csomagtérajtón, és fényes feketében pompázik a tető, a két külső tükör, valamint a motorháztetőn elhelyezett légbeömlő is.

A Civic Type R Limited Edition utastere is a Honda motorsportok iránti szenvedélyéről árulkodik – a piros kagylóüléspár és a szintén piros Alcantara-bevonatú kormány éppúgy a versenyek világát idézi, mint az autó gyártási számával ellátott plakett. A bőrborítású kormánykerék igazán jó fogású, akárcsak a korábbi modelleket idéző, könnycsepp formájú váltógomb. Ezek az apróságok ahhoz is hozzájárulnak, hogy a vezető még egyedibbnek érezze a suzukai versenypályán is brillírozó Civic Type R-t. Pályaorientált autóról lévén szó, az infotainment rendszert és a légkondicionálót – tömegcsökkentési okokból – kiszerelték, a hátsó üléseket viszont bennhagyták, hogy a Limited Edition megőrizze azt a kimagasló használati értéket, ami a Civicet világszerte közkedveltté tette. Az új kerekeknek és abroncsoknak, a „lecsupaszított” utastérnek, valamint a szintén új, kis tömegű összetevőknek hála a Limited Edition nem kevesebb, mint 47 kg-mal könnyebb a Type R GT néven forgalmazott alapmodellnél.

Kakinuma-san végül így zárta gondolatait: „A fejlett Civic Type R, melyet a fejlesztés kezdetén elképzeltük, ma már valóság, és bevallom, lenyűgöz az eredmény, amit elértünk. Az új Civic Type R küldetése, hogy elődjeihez hasonlóan a tökéletes, ultramodern sportautó szinonimája legyen. Ezzel persze nincs vége a kalandnak, a jövőben természetesen folytatódik a fejlesztés. Úgy gondolom, hogy olyan megoldásokat sikerült kidolgoznunk, amelyek még hatékonyabb működést és még átütőbb vezetési élményt garantálnak a Civic Type R-tulajdonosoknak. Jó szórakozást!”

Az Limited Edition mellett egy másik újdonság is megjelent a Type R családban, nevezetesen a testvéreinél kényelmesebb Type R Sport Line, melynél kevésbé feltűnő karosszéria alatt bújik meg a kimagasló teljesítményű hajtáslánc. A 2020-as modellévre a teljes Type R család megújult, beleértve a GT néven forgalmazott alapmodellt is. Ez azt jelenti, hogy minden Type R változatban megtalálhatóak azok a műszaki újítások, amelyek hozzásegítették a Limited Editiont a suzukai rekorddöntéshez.

Ilyen például a kétrészes, úszóágyazású első féktárcsákat és új típusú fékbetéteket magában foglaló, továbbfejlesztett fékrendszer, valamint az ugyancsak optimalizált, gyorsabb és pontosabb visszajelzéseket, illetve nagyobb menetkomfortot biztosító Adaptív Lengéscsillapító Rendszer.

A rekorddöntés amúgy a Type R-történetek gyakori eleme, a Type R GT például 7 perc 43,8 másodpercre javította 2017-ben a legjobb „első kerekes” időt a Nürburgring Nordschleifén. Ezt követően öt további legendás európai pályán futott csúcsidőt, méghozzá a Honda versenyzőcsillagaival a kormánykerék mögött.

1 A Honda mérései alapján.

2 A Honda saját február 20-i mérései alapján.

3 Honda Civic Type R Limited Edition

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:biztonsági autó, Civic, Civic Type R, Civic Type R Limited Edition, FIA WTCR, Hideki Kakinuma, hivatalos biztonsági autó, Honda, Honda Civic, Honda Civic Type R, Honda Civic Type R Limited Edition, limitált, Limited, Limited edition, rekord, Suzuka, Suzuka Circuit, suzukai versenypálya, Type R, Type R Limited Edition, WTCR

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Így alakul a forgalmi rend hétfőtől
Next Post: Santiago 355 Scania autóbusszal korszerűsíti a közösségi közlekedését

Kapcsolódó cikkek

  • Hétvégenként Újpest-központ és a Lehel tér között jár a metró Hírek
  • Keddtől pótlóbuszok járnak a Szombathely-Nagykanizsa vasútvonalon Hírek
  • Kiss Norbert négy év után csapatot vált Hírek
  • Nincs jobb a Lexus márkaszervizeknél Ctrl+C - Ctrl+V
  • Folytatódik Mátyás király utcában az útépítés szeptember 1-jétől Hírek
  • A hazai autók többségét nem készítik fel a télre tulajdonosaik Hírek

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Mozinet forgalmazásában kerül a magyar mozikbaa Cannes-i Arany Pálma-díjas Egy zuhanás anatómiája
  • Új, minden szektorra kiterjedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon
  • A Hooligans decemberben a BS-ben
  • Csuti megint nem vette be a gyógyszert
  • Így használhatjuk az okostelefonunkat a nyári felfrissülésre
  • Van képünk hozzá (23.06.02.) –  C5 Aircross Hibrid 136
  • Nyereséggel zárta a tavalyi évet a Budapest Airport
  • Van képünk hozzá (23.06.01.) –  BMW Concept Touring Coupé tanulmányautó
  • Bővítette szegedi részlegét a Lufthansa Systems Hungária
  • Van képünk hozzá (23.05.31.) –  C-HR-t vezet “Az álommeló” győztese
  • Sikeresen szerepelt sarkkör-közeli extrém fagytesztjein a Kodiaq és a Superb új generációja
  • Barcelona-drukker nyerte az országos foci tesztet
  • Második alkalommal tesztelnek elektromos buszt Békéscsabán a Zöld Busz Programban
  • UV-C fertőtlenítő robotot teszteének
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • A vidéki vendéglátás virágzik
  • Fejleszti gyártási és logisztikai kapacitását Dunaharasztiban a Coca-Cola
  • A SPAR csoport több mint 700 akciós ajánlattal várja vásárlóit
  • Elindult az élelmiszerek kötelező akciózása, árleszállítása
  • Ettől függ mennyi buborék van egy szénsavas frissítőben
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT