Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Bekeményített pénzbehajtás… Mit mér a „traffipax”?

Posted on 2023.05.17.2023.05.16. By AztaCARom

A korszerű sebességmérő eszközök pontossága okán 2023. május elsejétől a régről örökölt mérési tolerancia értéket már nem alkalmazza a Rendőrség a sebesség-ellenőrzésekkor.

Május elsejétől a rendőrségi hitelesített sebességmérők által mért érték a jogilag elfogadott sebesség, amellyel a megmért jármű haladt. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a korábban a mérési határérték beállításához alkalmazott 3 km/órás illetve 3 százalékos „tűrést” a sebességellenőrzések során már nem alkalmazzák. Mindez egy mérési eljárásban történt változtatás, és a szabályosan közlekedő autósoknak az életében nem hoz változást. Óberling József r. ezredest, rendőrségi főtanácsost, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetőjét kérdeztük a változás kapcsán, hogy eloszlassuk a sebességmérésekkel kapcsolatos tévhiteket:

Mi indokolta a változtatást?

A személysérüléses közúti közlekedési baleseteknél még mindig toronymagasan vezető baleseti ok a gyorshajtás. Nem kell ahhoz szakembernek lenni, hogy belássuk, hogy egy baleset bekövetkezésének lehetősége, illetve a sérülés súlyossága hatványozottan arányos a sebesség nagyságával. Ezért minden eszközzel el kell érni, hogy a járművezetőkben ez tudatosuljon. Ennek egyik eszközeként döntöttünk arról, hogy 2023. május 1-től a korábbi gyakorlat helyett már nem alkalmazunk a hitelesítési hibahatárokat. Azt várjuk ettől, hogy a járművezetők fokozottabban fognak figyelni a megengedett legnagyobb sebesség megtartására, és inkább a jelzett sebességhatár alá veszik a haladási sebességüket.

Mit jelent pontosan ez a mérési hibahatár? Mitől lehet május elsejétől figyelmen kívül hagyni?

Tévedés van a kérdésben, pont, amit sokan félreértenek! A sebességmérőknek soha nem volt „mérési hibahatáruk”, amit így szoktak emlegetni, az a mérésügyi hatóság hitelesítési eljárása során meghatározott egyfajta metrológiai követelmény. A hitelesítési eljárás során azt vizsgálják, hogy az eszköz meghatározott számú mérés alkalmával a mérési etalonhoz képest milyen szórással állapítja meg a mért értéket. Amennyiben ennek során a sebességmérő nem ad olyan értéket, amely kívül esik a hitelesítési hibahatáron, akkor az hitelesnek tekintendő. Egyébként a mérésügyről szóló törvény is erről rendelkezik, amikor azt mondja, hogy a hitelesített mérőeszközt – az ellenkező bizonyításáig úgy kell tekinteni, hogy annak nincs a mérési eredményt befolyásoló hibája. Újabban a sebességmérők hitelesítési jegyzőkönyvében már nem is adják meg a hitelesítési hibahatárt, ami szintén indokolja az alkalmazásának a kivezetését a mérési gyakorlatból.

Pontosan miképp érinti a közlekedőket ez a változtatás?

KATTINTS IDE a folytatásért!

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:Óberling József, pénzbehajtás, sarc, sebesség-ellenőrzés, traffipax

Bejegyzés navigáció

Previous Post: DS 9 M.Y. 23
Next Post: Az elektromos teherautók töltési megoldásának fejlesztésében vállal szerepet ABB E-Mobility

Kapcsolódó cikkek

  • A csökkenő utasszámhoz igazodó menetrend lép életbe április 1-jétől Hírek
  • Többféle kábítószert is fogyasztott előzőleg a Horvátországban súlyos balesetet okozó drogos gc Hírek
  • Buszbaleset történt Albertirsánál, teljes útzár a 4-es főúton Hírek
  • Vizet osztanak a nagyobb vasútállomásokon és buszpályaudvarokon Hírek
  • Navigációs rendszer alapfelszereltségként és a típus-specifikus MINI Connected szolgáltatás-paletta innovációi Bemutató
  • Szerdától ideiglenesen zárva tart a Keleti pályaudvarnál lévő BKK-ügyfélközpont Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT