Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Most kiderül, lesz e valaha hibrid elektromos Land Cruiser

Posted on 2018.04.09.2018.04.09. By Iroda Távirati

MESÉL A TEREPJÁRÓ LEGENDA FŐMÉRNÖKE

Több mint 65 évnyi off-road hagyománnyal a háta mögött a világ legkeményebbnek tartott terepjárója, a legendás Toyota Land Cruiser ma is kategóriája csúcsának számít. A modell legújabb generációjának fejlesztésével kapcsolatos kulisszatitkokról Sadayoshi Koyari főmérnök mesél. Azt is elárulja, lesz e valaha hibrid elektromos Land Cruiser…

A több, mint 190 országban forgalmazott Toyota Land Cruiser sziklaszilárd hírnevet vívott ki magának, neve egyet jelent a páratlan terepképességekkel, elnyűhetetlenséggel és a legendás megbízhatósággal: egyedülálló off-road képességei miatt az autót sokan a világ legkeményebb és legmegbízhatóbb terepjárójának tartják – nem véletlen hát, hogy több mint 10 európai országban ez a modell áll a szegmens élén. A legendás modell most bemutatkozó legújabb generációjáról, fejlesztésének kulisszatitkairól Sadayoshi Koyari főmérnök mesél.

Melyek voltak azok a területek, amelyeket tovább akartak fejleszteni a Land Cruiser modellben?

„Az új Land Cruiser fejlesztési koncepcióját így jellemeztük: “Modern Robusztusság”. A “Robusztusság” mindig is a Land Cruiser egyik fontos jellemzője volt, a “Modernség” pedig olyan tulajdonság, ami ahhoz szükséges, hogy a modell továbbra is szegmens élén maradjon. A vásárlók visszajelzései és a kifutó modell belső értékelései alapján a fejlesztő csapat három fő célt határozott meg:
Olyan új külső és belső dizájn kialakítása, aminek láttán a vásárlók azonnal új Land Cruiserként azonosítják az autót
A Land Cruiser legendás off-road képességeinek megerősítése olyan új technológiák alkalmazásával, amelyek minden autóvezető számára egyszerűbbé teszik a terepezést
Új felszereltség kialakítása, ami magasabb szintre emeli az autó biztonságát és kényelmét
Bár az autó már korábbi formájában is első pillantásra felismerhető volt, az új külső modernebb és robusztusabb külsővel ruházza fel a Land Cruisert; ezt szolgálja a felfrissített hátsó rész és a teljesen újratervezett orrkialakítás, amit kifejezetten markánssá tesz az új hűtőrács és motorháztető. A kabin még kifinomultabb környezetet kínál az utasoknak; jó példa erre az új műszeregység, az új középkonzol, nem beszélve a prémium minőségű kárpitokról és felületkidolgozásokról. Az új Land Cruiserben néhány olyan új megoldást is alkalmaztunk, amelyek még tovább növelik terepképességét (ilyen például a részlegesen önzáró Torsen differenciálmű), ugyanakkor arra is nagy figyelmet fordítottunk, hogy az autó a közúton is kimagasló kényelmet biztosítson. A biztonság tekintetében is sikerült magasabb szintre lépnünk néhány új megoldás bevezetésével és azzal, hogy a modell kínálatában immár a Toyota Safety System is elérhető. Végül pedig, de nem utolsó sorban az autó komfortját is érezhetően növeltük: az első ülések immár szellőztethetők, a hátsó üléssor pedig fűthető.”

A fejlesztési munka során mi jelentette a legkomolyabb kihívást?

„A Toyota egyik legfontosabb értéke a biztonság. Azt valljuk, hogy a lehető legtöbb vásárlónk számára kell elérhetővé tennünk a legjobb technikai megoldásokat, mert a közlekedési balesetek és halálesetek csakis akkor számolhatók fel, ha e technológiák igazán széles körben elterjednek.
A fejlesztés során alighanem az jelentette számunkra a legnagyobb kihívást, hogy a Toyota Safety System elérhetővé váljon a Land Cruiser modellben is. A modell most kifutó generációja 2009-ben jelent meg, és az autó elektromos rendszere nem tette lehetővé mindegyik biztonsági berendezés integrálását. Ezért a csapatom rengeteg időt és munkát szánt egy új elektromos hálózat kifejlesztésére, aminek ugyanúgy része volt az új elektronikai vezérlőegység megtervezése, mint az új vezetékelési rendszer és kábelkötegek kialakítása.”

A Land Cruiser igazi off-road legendává nőtte ki magát: több mint 65 évnyi múlttal büszkélkedhet, és a világ több mint 190 országában kapható. Ön szerint mire vezethető vissza az autó globális sikere?

„Több mint 30 éve dolgozom a Toyotánál, és ez idő alatt elég sok ismeretet sikerült gyűjtenem a terepjárókról. A három évtized alatt ez a filozófia fogalmazódott meg bennem: “úgy kell kielégíteni a vásárlók igényeit, hogy közben ne csorbuljon egy autó megbízhatósága, strapabírása és az a képessége, hogy rossz útviszonyok közt is kiválóan teljesít. Persze a Land Cruiser terepképességei mindig is adottak voltak, de meggyőződésem, hogy az autó globális sikerének kulcsa az, hogy emellé kimagasló utaskomfort és jó közúti menettulajdonságok is társulnak. Ettől válik a Land Cruiser tökéletes járművé – olyan autóvá, amivel bármikor, bárhová eljuthatunk.”

Az új Land Cruiserben sok műszaki megoldás segíti a vezető munkáját terepen. Ezek közül melyik az Ön kedvence, és miért éppen az?

„Nekem a Multi-terrain Select és a Multi-Terrain Monitor rendszerek tetszenek a legjobban. Ezek a rendszerek nagyon hasznosak a terepen, és segítségükkel még a kevésbé tapasztalat vezetők is átadhatják magukat a terepezés örömének. Amikor az ember már azt gondolná, hogy képességeinek határához ért, ezek a rendszerek segítenek abban, hogy gond nélkül kiaknázhassa a Land Cruiser teljes tudását. Néha még most is rácsodálkozom, mit tud valójában ez az autó, és hogy milyen extrém terepeket képes meghódítani.”

Az egyre gazdagabb felszereltség és az egyre több segédberendezés ellenére is garantálható a Land Cruiser strapabírása és megbízhatósága?

„A strapabírás és a megbízhatóság továbbra is a Land Cruiser legfőbb erénye. Ezen a téren nem ismerünk kompromisszumot, és ebből sosem fogunk engedni. Az autóban alkalmazott új rendszerek feladata a vezető támogatása, hogy még könnyebben és élvezetesebben küzdhesse le a kemény terepeket. Ám ezek a rendszerek csak segítenek, de nem befolyásolják döntően az autó működését. Így ha előfordulna is, hogy valamelyik vezetősegítő rendszer elromlik, az autó továbbra is vezethető marad, és biztonságban hazaviszi vezetőjét és utasait.”

A Toyota rengeteg hibridet értékesít. Mi jelentené a legnagyobb kihívást egy hibrid hajtású terepjáró kifejlesztése során?

„Természetesen most is tanulmányozzuk egy hibrid hajtáslánccal felszerelt off-roader megvalósíthatóságát, de több nehézség is felmerült, különösen a strapabírással és a megbízhatósággal kapcsolatban. Az akkumulátorok például még túlságosan érzékenyek az extrém magas és alacsony hőmérsékletre, nem beszélve a rázkódásról. Számunkra létfontosságú, hogy minden egyes Land Cruiser-változat méltó legyen a modellcsalád hagyományaihoz, ami azt jelenti, hogy a világ legextrémebb útviszonyai közt is jól boldogul. Lépésről lépésre kell haladnunk, hogy a hibrid rendszereket egyre strapabíróbbá tehessük. Ez a munka elképzelhetetlen lenne a jelenlegi hibridjeink által szerzett értékes tapasztalatok nélkül. Úgy érzem, ha ezt egyszer sikerül megoldanunk, semmi nem állhat többé a Land Cruiser Hybrid kifejlesztésének útjába.”

Bejegyzés navigáció

Previous Post: PCX125 műszaki adatok
Next Post: Több fővárosi hidat is lemosnak a héten éjszakánként

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT