Murván folytatódik a Citroën Rally Team Hungary bajnoki programja

Egy fiatal csapat életében mindig új feladatokat kell megoldani. A Citroën Rally  Team Hungary versenyzőpárosának most a murva lesz az újdonság. A Citroën C3  R5  a  legújabb  fejlesztésű  gátlókkal  érkezik  a  veszprémi  megmérettetésre.  Velenczei  Ádám  és  Zsiros  Gábor  egy  hosszabb  teszten  van  túl,  ami  után  mindketten  bizakodóan  nyilatkoztak:  még  sosem  ültek  ennyire  kezelhető  versenyautóban! Remélhetőleg hasonlóan vidáman adnak interjút majd a futam  után is!  Három versenyhétvégét követően a negyedik helyen áll az Országos Rallye Bajnokság  abszolút értékelésében a Citroën Rally Team Hungary egysége. Aszfalton már bizonyítottan  ütőképes a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor – Citroën C3 R5 trió, de most a bajnokság  egyetlen murvás versenyén, a Veszprém Rallye‐n kell megmutatniuk, mire is képesek  együtt.  A futamok közötti szünetekben is van programja a csapatnak, hiszen a Citroën június 29‐én  a Kincsem Parkban ünnepelte 100. évfordulóját. Velenczei Ádám és Zsiros Gábor egy  Citroën  C5  Aircross‐szal  vett  részt  a  száz  évnyi  Citroën  parádés  felvonulásán.  A  lóversenypályán ők adták át a díjat a Citroën Celeb Derby győztesének, Urbán Flóriánnak,  egykori válogatott labdarúgónak. 

A centenáriumi ünnep után egy hosszabb teszt várt a fiúkra. A porban, kánikulában tartott  teszt végén egyikőjük sem panaszkodott: „Nem a szívem csücske a murva.” ‐ kezdte a pilóta. 

„A korábbi murvás versenyeim az előző években sorra nem úgy sikerültek, ahogy terveztük.  Most egy hosszabb teszten vagyunk túl, sikerült 80‐90 kilométert menni a Citroënnel  murván és teljesen máshogy állok ehhez a futamhoz! Folyamatosan gyorsultunk az autóval,  ahogy sikerült egyre jobb beállításokat találnunk Tagai Tamással. Sokkal kezelhetőbb, mint  a  korábbi  autóm,  amivel  tavaly  mentem.  Sokkal  bizakodóbb  vagyok,  mint  az  előző  években!”  A tapasztalt navigátor, Zsiros Gábor is hasonlóan összegezte a tesztet: „Az autóról úgy  hallottuk előzetesen, hogy murván még kezelhetőbb, mint aszfalton. Ezt a teszten be is  bizonyította!  Ádám  nagyon  hamar  ráérzett  és  annak  ellenére,  hogy  viszonylag  kevés  kilométert ment még murván, bizakodásra ad okot, ahogy a C3 R5‐öt kezelte.”    

A Veszprém Rallye híres az autógyilkos pályáiról. A klasszikus szakaszok, a kislődi és  várpalotai gyorsasági mellett a programban szerepelnek igazi lőterek is, ahol a futam előtt  pár nappal még éleslövészetet tartanak nemzetközi katonai egységek.  Velenczei Ádám tudja, hogy nehéz verseny előtt állnak: „A pályák nagyon kemények  lesznek. Várhatóan a második körre már nagyon sok követ fog kiforgatni a mezőny, figyelni  kell,  hogy  elkerüljük  a  defektet,  ami  eldöntené  mindenkinek  a  dobogós  reményeit.  Próbálunk ésszel menni majd! Ésszel és gyorsan!”  

A program rövid, de sűrű a hétvégén: pénteken és szombat délelőtt pályabejárás, szombat  délután kvalifikációs szakaszt kell teljesíteni, aminek a végeredménye alapján dől el, hogy  milyen rajtsorrendben autózik a mezőny eleje a vasárnapi szakaszokon. Azt követően 9  gyors, 125 gyorsasági kilométer után vasárnap este céldobogó a Veszprém Aréna mellett,  ahol a szervizpark is helyet kap a hétvégére.   

A bajnokság állása három futam után, a Veszprém Rallye előtt:  1. Vincze Ferenc – Igor Bacigál  Skoda Fabia R5  111 pont  2. Balogh János – Holczer Dániel  Skoda Fabia R5  57 pont  3. Turán Frigyes – Bagaméri László  Ford Fiesta R5  55 pont  4. Velenczei Ádám – Zsiros Gábor  Citroën C3 R5  52 pont  5. Hadik András – Kertész Krisztián  Ford Fiesta R5  35 pont   

https://egyszermarlattamautot.hu/2019/07/05/csucsu-ismet-az-elso-magyar-aki/

Sirva fakadt a legendás raliversenyző Kelecsényi László, amikor meglátta születésnapi ajándékát