Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Műszaki különlegesség az M1-es alatt

Posted on 2017.08.14.2020.05.08. By AztaCARom

Országosan is egyedülálló kerékpáros alagút Pannónia Szívében
Magyarországon ilyen méretben még soha nem alkalmazott sajtolásos technológiával épült kerékpáros alagút az M1-es autópálya alatt. A forgalom akadályozása nélkül elkészült, rendhagyó beruházást egy bicskei szakmai rendezvényen mutatta be a kivitelező SYCONS Kft.
A Pannónia Szíve program keretében Etyektől Tarjánig épülő kerékpárút Bicske közelében keresztezi az M1-es autópálya kb. 8 m magas töltését. A gyorsforgalmi úton természetesen elképzelhetetlen a szintbeli kereszteződés, a meglévő közúti alagút mérete pedig nem tette lehetővé, hogy a kerékpárosok is azt használják. Ezért önálló kerékpáros alagutat kellett építeni, amelyhez a forgalom zavartalanságának biztosítása érdekében egy nem hagyományos megoldást alkalmazott a kivitelező SYCONS Kft.
A nagyon alapos tervezést és méretezést követő kivitelezés három fő részből állt. Elsőként ki kellett alakítani a rézsűbevágásokat az alagút két oldalán és biztosítani, hogy a töltés oldala ne tudjon megcsúszni. Második lépésként megépült a vasbeton támszerkezet. Ez akár 3000 tonnányi sajtolóerő felvételére is képes, elmozdulás és deformálódás nélkül, így biztosítva, hogy az alagút a tervezett nyomvonalban, egyenesen haladjon át a töltésen. Az ellentartó szerkezetet 10 méteres vasbeton cölöpök és 18 méteres feszített talajhorgonyok rögzítették. A cölöpök megerősítéséhez köbméterenként 360 kg vasat használtak a szakemberek, biztosítva a stabilitást.

A kivitelezés legfontosabb, harmadik lépése maga a sajtolás volt. Az alagút belsejét vasbeton elemek alkotják, amelyek elejére egyedi acél szerkezetű vágóél került. A töltésbe sajtolt betonkeretek belsejéből kotrógéppel távolították el a felesleges földet. A sajtoláshoz egy nagyjából 400 bar nyomású, hidraulikus berendezés szolgáltatta a tolóerőt. A gép óránként nagyjából 25 cm-nyivel préselte beljebb az egyenként 20 tonnás beton alagútelemeket, a teljes, 48 méter hosszú szakasz átsajtolása így nagyjából két hétig tartott.
Mivel a szakembereknek nem voltak információik az autópálya-töltés pontos talajszerkezetéről, ezért többféle fúrási akadály elhárítására fel kellett készülni. Szerencsére komoly nehézségek nem merültek fel a munkák során. A keretelemek optimális módon, 3 cm-es pontossággal kerültek a helyükre, nem okozva semmilyen sérülést és instabilitást a töltésben.

A nem mindennapi mérnöki teljesítmény lehetővé tette a kerékpárút optimális nyomvonalon való vezetését oly módon, hogy az autópályán közlekedők ebből semmit nem tapasztaltak. A SYCONS Kft. kivitelezésének minősége, pontossága és technológiai fegyelme igazolta, hogy újonnan építendő járdák, kerékpárutak, alsóbbrendű utak kockázat nélkül átvezethetők vasútvonalak, utak, autópályák vagy egyéb műtárgyak alatt a meglévő létesítmények felbontása vagy korlátozása nélkül.
Az „Etyeki Gasztrosétány és kapcsolódó fejlesztések” projekt lebonyolítója a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács. A fejlesztések jelenleg épülő elemeinek költségvetése 3,716 milliárd forint, a forrást a magyar állam biztosítja. Az etyeki építkezések a Pannónia Szíve program nevű térségi turizmusfejlesztési program első ütemét jelentik.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:kerékpáros alagút, kerékpárút, M1, Pannónia Szíve program

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Szinte minden egy képeslapnyi felületen múlik
Next Post: Leszállt Ferihegyen egy török gép, mert meghalt a fedélzeten egy utas

Kapcsolódó cikkek

  • Ismét útra kel a Fény Szili Ctrl+C - Ctrl+V
  • “Túszon” innen “túszon” túl Hírek
  • Hétfőtől újabb sztrájk várható a Hankooknál Hírek
  • SUV kategórateremtő RAV4 Ctrl+C - Ctrl+V
  • Zalaegerszegen egy héttel tovább tart az ingyenes parkolás Hírek
  • Vasárnap reggel csak Újpest-központ és az Árpád híd között jár a 3-as metró Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Folytatja a raphadjáratot PRIBELSZKI Alee-val közösen
  • Élethű, színekben gazdag és tiszta
  • Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép
  • Főként befektetési céllal vásárolnak ingatlanokat a fővárosi második kerületben
  • Stílusos technológia – avagy mitől lesz divatos az okoseszközünk?
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tesztelj chat-et!
  • A Tesla Model Y jól teljeített az IIHS törésteszten
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT